Šéf Bethesdy: Vynechanie PlayStation 5 pri Starfield nám pomohlo

Šéf Bethesdy: Vynechanie PlayStation 5 pri Starfield nám pomohlo

 

Nové informácie o očakávanej RPG hre.

Po dokončení akvizície vydavateľstva Bethesda Microsoftom je dnes jasné, že očakávaná RPG hra od tvorcov The Elder Scrolls série a posledných Fallout hier s názvom Starfield bude vydaná iba na PC a Xbox Series X/S konzolách a vynechá teda PlayStation 5.

K tejto téme zaznelo už množstvo vyhlásení, no ďalšie z nich pridal šéf štúdia Bethesda Game Studios Todd Howard, ktorý sa zúčastnil v podcaste Lexa Fridmana. Tam sa rozhovoril nie len o exkluzivite Starfield, ale aj o hre samotnej a dokonca aj o chystanej Indiana Jones hre.

O exkluzivite Starfield

Podľa Howarda nevydanie hry na PlayStation 5 pomáha štúdiu lepšie sa sústrediť na to, aby bola hra po technickej stránke čo možno najlepšia. Zároveň dodal, že BGS vždy vyvíjalo hry najprv na Xbox konzoly a až následne sa portovalo na PlayStation. Pre štúdio nie je Xbox exkluzivita ničím zvláštnym, nakoľko aj v minulosti vytvorilo štúdio exkluzivity pre platformy Microsoftu (Morrowind). Howard taktiež prezradil, že najlepší inžinieri Xboxu pomáhajú štúdiu s optimalizáciou a vývojom hry na Xbox Series X/S, aby sa k hráčom dostal čo možno najlepší zážitok. Nakoniec prezradil, že sám preferuje hranie hry na konzole, nakoľko pred PC sedí celý deň v práci.

O odklade Starfield

Howard prezradil, že odklad Starfield bol správou vecou. Údajne existovala šanca, že hra bude dokončená počas pôvodne plánovaného dátumu vydania (11. november), no bol to veľký risk, ktorý sa týkal vývojárov, hry samotnej, fanúšikov a Xboxu. Tým, že Bethesda Game Studios je teraz first-party vývojárske štúdio, tak tlak na vývojárov je ešte väčší, nakoľko Starfield má „predávať platformu.“

O hre Starfield

Podľa Howarda je Starfield tvorený podobne, ako predchádzajúce Bethesda hry – prostredníctvom tzv. tiles systému. Ide o systém, ktorý umožňuje rozkúskovať herný svet a zadeliť ho konkrétnym vývojárom a následne sa tento svet poskladá dokopy.

  • BGS mohlo vytvoriť aj viac ako 1000 planét, no rozhodli sa obmedziť ich počet kvôli menám planét a aby každá planéta mala špecifický vzhľad.
  • Hviezdny systém platné v Starfield má priradené levely.
  • Hráčom sa nestane, že sa zaseknú vo vesmíre bez paliva na lodi. Podľa Howarda je to „zabijak zábavy,“ no možno takáto možnosť pribudne do hry neskôr cez „survival mód.“
  • Rôzne vesmírne obleky majú rôzne výhody a nevýhody a hráči ich tak budú meniť podľa toho, na akú planétu idú.
  • Proti hráčom sa popri živých nepriateľoch postavia aj roboti.
  • BGS chce, aby bolo cestovanie vesmírom nebezpečné.
  • Starfield je „hlboko ľudským svetom.“ Tým pravdepodobne Howard myslel, že aj keď sa hra odohráva na rôznych planétach, tak galaxia je osídlená ľuďmi a nemáme teda asi očakávať sci-fi na štýl Mass Effect s množstvom mimozemských rás.
  • Orbity planét fungujú v reálnom čase.
  • Starfield ponúkne 4 možnosti milostných románikov, no systém je komplexnejší ako pri Fallout 4.
  • Planéty sú „plne realizované.“

O Indiana Jones hre

Howard prezradil, že návrh na vytvorenie Indiana Jones hry zaslal spoločnosti LucasArts prvýkrát už v roku 2009, no tento nápad sa neujal. V momente, keď Disney získalo túto značku, tak Howard sa opätovne pokúsil a možnosť vytvorenia Indiana Jones hry a nakoniec došlo k dohode.

Podľa Howarda je štúdio MachineGames „perfektným štúdiom“ pre hru a momentálne robia „neuveriteľnú prácu“ na vývoji a ide o „ľúbostný list“ pre fanúšikov Indiana Jonesa.

Režisér Starfield taktiež dodal, že do vývoja Indiana Jones hry je zapojený na dennej báze, čo nie je až také prekvapujúce vzhľadom na to, že je výkonným producentom projektu. Zároveň však popri tom vedie vývoj Starfield, takže má toho zjavne na práci dosť.

Zdroj: Youtube

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk