Nutnosť rozširovania.
Po ohlásenej akvizícii Activision Blizzard Microsoftom z januára sa asi 90% všetkých konverzácií na sociálnych sieťach točí okolo série Call of Duty a jej prípadnej exkluzivity pre Xbox konzoly. Podľa šéfa Xboxu Phila Spencera je však jadrom tejto akvizície niečo úplne iné a to Candy Crush, ktorý reprezentuje cestu Microsoftu, ako preraziť do biznisu s hrami pre smartfóny.
„Myšlienka, že akvizícia Activision Blizzard je o Call of Duty na konzolách je jednoducho konštrukt, ktorý vytvorila naša konkurencia,“ povedal Spencer. A aj keď nemenoval, ktorú konkurenciu mal na mysli, tak asi všetci vedia, že tým myslel spoločnosť Sony, ktorá má s akvizíciou najväčší problém. „Nepočul som o tom, že by sa Nintendo sťažovalo na túto akvizíciu,“ dodal Spencer.
Podľa Spencera je segment s hrami pre smartfóny jediným, ktorý vykazuje konštantný rast, zatiaľ čo segmenty hier pre PC a konzoly „relatívne“ stagnuje: „Myslím, že nikto nepotrebuje tento náš citát, aby pochopil, akí sme v mobilnej oblasti bezvýznamní. Každý, kto vezme do ruky telefón a rozhodne sa hrať hru, to vidí sám. A rovnako aj PC, naše pokusy a trápenia za posledných päť, šesť rokov v oblasti PC hier sú dobre zdokumentované a naďalej na tom pracujeme a páči sa mi práca, ktorú odviedol tím pre Xbox aplikácie, a naše PC štúdio odvádza na PC skvelú prácu, ale chce to čas.“
„Pokiaľ ide o príležitosť spoločnosti Activision, a to hovorím stále dookola a je to pravda, určite to začína tým, že ľudia chcú hrať hry na každom zariadení, ktoré majú, a vtipným spôsobom je najmenšia obrazovka, na ktorej hráme, v skutočnosti najväčšou obrazovkou, keď sa zamyslíte nad počtom hráčov. To je jednoducho miesto, kde ak nezískame relevanciu ako herná značka – nie sme sami, kto to vidí – časom sa tento biznis stane tak trochu neudržateľným, pre kohokoľvek z nás. Ak nebudeme schopní nájsť zákazníkov na smartfónoch a na akejkoľvek obrazovke, na ktorej chce niekto hrať, naozaj sa segmentujete na okrajovú časť hier, ktorá sa stane veľmi náročnou na spravovanie, ak chcete byť globálnym biznisom.“
„Keď sa potom pozriete na najväčšie herné spoločnosti, Tencent je najväčšia herná spoločnosť na svete, tak veľká časť ich príjmov pochádza z mobilných zariadení, a potom svoj obchodný úspech, ktorý získali vďaka práci, ktorú vykonali, veľmi rýchlo vkladajú na trh získavaním ďalších štúdií.“
„To stavia mnohých z nás, ktorí sme možno tradične segmentovaní na jednu obrazovku a jedno zariadenie, do pozície: „Ak to plánujete na 10 rokov, ak samotná konzola nebude rásť a PC bude rásť iba v niektorých rokoch, a mobilné zariadenia budú naďalej rásť, ako budete pokračovať v podnikaní a udržíte si konkurencieschopnosť s ostatnými, ktorí buď získavajú talenty, budujú nové obchodné modely, novú distribúciu, budujú nové série?“
Faktom je, že King hry vrámci Activision Blizzard majú suverénne najviac aktívnych hráčov primárne vďaka Candy Crush, no Activision Blizzard taktiež vlastní Call of Duty Mobile a Diablo Immortal, ktoré taktiež zarábajú desiatky miliónov dolárov mesačne.
„Ak sa pozriete na to, čo robí spoločnosť Activision Blizzard King, odkiaľ pochádzajú jej zákazníci, kde zarábajú peniaze… je to rovnaký dôvod, prečo sa spoločnosť Take-Two pozrela na spoločnosť Zynga a povedala, že musíme vybudovať naše kapacity vývoja hier pre smartfóny. Povedal by som, že Activision Blizzard King to urobil lepšie už skôr, určite lepšie ako my, a teraz sú v pozícii, keď majú skvelé PC série, skvelé konzolové série a skvelé mobilné. Pre nás je skutočnou hodnotou, ktorú nám pridávajú, ich mobilná schopnosť.“
Tým však netreba znevažovať zvyšok vrámci akvizície. Netreba zabúdať, že Modern Warfare II zarobil počas desiatich dní miliardu dolárov. Overwatch 2 zažil veľmi úspešný štart a na budúci rok čaká spoločnosť vydanie hry Diablo IV.