Absolútna nepripravenosť.
Vzhľadom na turbulentný vývoj je až zázrak, že Halo Infinite bol vydaný v stave v akom bol vydaný. Hra bola pri vydaní chválená za skvelú kampaň a ešte lepší multiplayer, no táto chvála sa zmenila na nevraživosť keď sa ukázalo, že štúdio 343 Industries nie je absolútne pripravené na „live service“ aspekt hry.
Výsledkom toho bolo natiahnutie dvoch vydaných sezón z tradičných troch na šesť mesiacov a akútny nedostatok nového obsahu. To, že štúdio to spackalo naznačuje aj fakt, že iba nedávno si prešlo veľkou reštrukturalizáciou a v súčasnosti má nový manažment a vedenie. A to, že nič nešlo podľa plánu vie aj šéf Xbox Game Studios Matt Botty.
Ten sa zúčastnil podcastu Friends per Seconds a v ňom prirovnal situáciu s Halo Infinite k tomu, keď bežec spadne pri dosiahnutí cieľovej pásky. Podľa jeho slov malo štúdio veľký problém adaptovať sa na hybridný model vývoja po nástupe pandémie COVID-19, no priznal, že hra ako Halo Infinite potrebovala plán na vydávanie nového obsahu, ktorý však zostal nenaplnený.
Jedným dychom však dodal, že štúdio je už v súčasnosti zaborené do práce a vykonalo potrebné zmeny v spôsobe fungovania a v zložení tímu a v súčasnosti majú pripravený udržateľný plán podpory hry.
Halo Infinite chystá na zajtra svoj Winter Update, ktorý prinesie okrem dvoch nových Arena máp aj očakávaný Forge mód, Match XP systém, prepracovanie MMR a CSR systémov a množstvo zlepšení a balansových zmien. Následne by sme sa v marci mali dočkať začiatku tretej sezóny, ktorá odštartuje už hádam príjemnejšiu a obsahovo bohatšiu budúcnosť hry.