Tradičný konzolový biznis.
Konzolový herný priemysel si takmer od svojho vzniku zakladá na atraktívnej cenovej politike a to aj za cenu ziskovosti. Herné spoločnosti (s výnimkou Nintenda) predávajú svoje konzoly často za nižšiu ako výrobnú cenu. Chyták je následne v tom, že vás uzamknú do ekosystému a vykompenzujú si to na predaji príslušenstva, hier a služieb.
Doba sa však mení a nedávno spoločnosť Sony ohlásila bezprecedentné zvýšenie cien svojich konzol čím dala jasne najavo, že nie je až tak ochotná predávať svoje konzoly so stratou. Microsoft na druhej strane zatiaľ drží cenu, ktorú stanovil pri vydaní – 499€ za Series X a 299€ za Series S. A to aj napriek tomu, že na každej konzole stráca solídny balík peňazí.
Prezradil to šéf Xboxu Phil Spencer počas rozhovoru pre Wall Street Journal. Podľa Spencera stráca Microsoft na každej predanej konzole 100 – 200$, čím sa podľa neho výrazne odlišuje od iných uzavretých ekosystémov ako napríklad App Store od Apple: „Konzoly sa vyvinuli do obchodného modelu, ktorý sa výrazne líši od telefónov,“ povedal Spencer. „Konzoly sa v skutočnosti na trhu predávajú so stratou, takže keď niekto ide a kúpi si Xbox u svojho miestneho predajcu, dotujeme tento nákup sumou 100 až 200 dolárov, pričom očakávame, že sa nám táto investícia časom vráti prostredníctvom predaja príslušenstva a služieb a hier.“
Spencer nekonkretizoval ktorý model konzoly vytvára akú stratu, no tak či tak ide o prvé polo-oficiálne číslo, ktoré Microsoft ohľadom strát na výrobe konzoly poskytol.
Šéf Xboxu nedávno prezradil, že Microsoft plánuje zvyšovať ceny…niečoho, čo sa týka Xboxu, no tieto plány sa pretavia do skutočnosti až po sviatkoch. Ostáva nám teda iba čakať, či sa dočkáme zvýšenie cien konzol, predplatného Xbox Game Pass alebo first-party hier.
Prečítajte si tiež