Veľká zmena pred Master Chiefom.
Post-launch podpora Halo Infinite má od ideálu na kilometre ďaleko. V 343 Industries nastalo po vydaní hry malé zemetrasenie a aj keď najbližšie sezóny sú naplánované, tak nikto nevie, čo bude potom.
V zákulisí to však vyzerá na celkom veľkú revolúciu. Viacero zdrojov totiž potvrdilo, že štúdio 343 Industries plánuje prechod na Unreal Engine. Halo Infinite používal pri svojom vývoji vlastný Slipspace Engine, ktorý bol evolúciou starého Blam enginu ešte z čias prvej Halo hry.
Podľa zdrojov Windows Central označili viacerí bývalí zamestnanci práve Slipspace Engine ako pôvodcu problémov pri vývoji a pri následnej post-launch podpore hry. Podľa nich je stav vývojárskych nástrojov „neexistujúci“ a dokumentácia k enginu a procesy boli nevyladené. Windows Central taktiež potvrdil, že architekt Slipspace Engine David Berger odišiel zo štúdia.
Prechod na Unreal Engine by tak určite dával zmysel. Problémom je však to, či by sa vývojárom podarilo do tohto enginu preniesť „pocit“ z hrania Halo hry, ktorý by sa aspoň podobal predchádzajúcim hrám v sérii. Na druhej strane by však táto zmena pomohla schopnosti štúdia najať skúsených vývojárov, pretože mnohí nechcú pracovať s enginom, ktorý nie je používaný nikde inde, pretože následne svoje skúsenosti nevedia zúročiť v budúcej kariére. Aj to je jeden z dôvodov, prečo v poslednom období veľké množstvo AAA štúdií (CD Projekt RED, Crystal Dynamics, Eidos Montreal…) prešlo práve na Unreal Engine 5.
Čo však s Infinite? Podľa Informácií Windows Central post-launch vývoj hry zatiaľ nezastavuje. Forge má do hry pribudnúť začiatkom novembra a tretia a štvrtá sezóna hry sú už vo vývoji. Otáznikom je mód Tatanka, ktorý vyvíja štúdio Certain Affinity. Podľa dostupných informácií má ísť o kombináciu Battle Royale a Warzone módu z Halo 5 Guardians. Youtuber SeanW dokonca za pomoci svojich zdrojov prezradil, že Tatanka už je produktom vyvíjaným na Unreal Engine 5, no to by vytvorilo dosť komickú situáciu – kedy by základná hra Halo Infinite bola na inom engine ako tento herný mód.
Uvidíme, ako sa situácia vyvinie. Microsoft zatiaľ žiadne oficiálne vyhlásenie neposkytol.