Niekoľko detailov.
Electronic Arts sa už pomaly pripravuje na marketingovú masáž remaku Dead Space pretože podľa insidera Toma Hendersona už získali vybrané reakcie predčasný prístup k hre a zdá sa tak, že je iba otázkou času, kedy sa dočkáme „prvých dojmov.“ Podľa zákulisných informácií však remake vyzerá veľmi dobre a aj z hľadiska tempa vývoja ide všetko tak, ako má.
O nové detaily sa však podelili aj samotní vývojári. Producent hry Philippe Ducharme totiž napríklad prezradil, že aj keď k remaku pristupovali so snahou nemeniť dušu hry, tak predsa sa rozhodli niektoré prvky v remaku rozšíriť.
„Na pôvodnú hru sa pozeráme s maximálnym rešpektom. Základné základy teda zostanú rovnaké. Pripravujeme však niekoľko vylepšení, aby bol zážitok lákavý pre nových hráčov aj pre tých, ktorí sa do hry vracajú.“ Prvým krokom bolo oslovenie členov komunity označených za „zarytých fanúšikov“ a stretnutie s nimi každých šesť týždňov, čím sa im zabezpečí plný prístup k projektu.
„Pretože my máme svoj názor, ale to neznamená, že máme pravdu!“ dodáva. „Bolo niekoľko polarizujúcich tém, na ktoré sme chceli získať názor, takže sme od týchto skupín zbierali spätnú väzbu, aby sme mohli prijímať informované rozhodnutia. Zameranie na komunitu je jedným z kľúčových pilierov tohto projektu, takže sme využili aj spätnú väzbu z našich živých prenosov a prečítali sme si recenzie používateľov a komentáre na Twitchi – tam sme prijali množstvo informácií. To všetko preto, aby sme pochopili, koho touto hrou oslovujeme a čím je pre nich Dead Space veľkolepý.“
Kreatívny šéf Roman Campos-Oriola dodal, že sa do remaku snažili pridať dodatočné informácie pochádzajúce z iných kútov sveta Dead Space – z ďalších dvoch dielov, komiksov a animovaných filmov. Taktiež chceli zabezpečiť, aby ostatné postavy príbehu dostali „viac priestoru“ čo naznačuje, že v hre priamo uvidíme, čo sa stalo s priateľkou hlavnej postavy, Dr. Nicole Cross.
Z blogu taktiež vyplýva, že celý príbeh by mal byť spracovaný vo forme „jedného záberu.“ Teda metódou, ktorá bola spopularizovaná hrou God of War a ktorá bola taktiež použitá v kampani Halo Infinite.
„Celú hru vlastne vytvárame ako jeden sekvenčný záber. Od momentu, keď hru spustíte, až po moment, keď ju ukončíte, neexistujú žiadne prestrihy kamery ani načítavacie obrazovky – pokiaľ neumriete. Ishimura je teraz plne prepojená, takže môžete prejsť z bodu A do bodu Z, navštíviť celú loď a vrátiť sa na miesta, ktoré ste už dokončili, aby ste si vyzdvihli veci, ktoré ste možno zmeškali – to všetko je nové. Teraz je to úplne neprerušený zážitok.“
Remake Dead Space príde 27. januára na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.