„Vyplakávanie“ na druhú.
Právnici Microsoftu a Sony majú čo robiť, aby presvedčili regulačné orgány o svojej „pravde.“ O tom, aký postoj voči akvizícii Activision Blizzard Microsoft zastáva Sony sme vás informovali nedávno a to vďaka tomu, že brazílsky regulačný orgán CADE (ako jediný) tieto výpovede zverejňuje. A nakoľko sa verejnosť mohla dočítať, ako vlastníctvo Call of Duty Microsoftom spoločnosti Sony prekáža, tak si môžeme prečítať aj oficiálnu odpoveď právnikov Microsoftu.
A tí nenechali na Sony suchú ani jednu nitku. Ide o 27-stranový dokument, no pokúsili sme sa z neho vytiahnuť tie najšťavnatejšie časti. Microsoft v úvode skonštatoval, že žiaden third-party vydavateľ s touto akvizíciou problém nemá a Sony bolo jedinou spoločnosťou, ktorá považuje Call of Duty ako „samostatný žáner.“
„Jediná externá spoločnosť, ktorá mala výrazne odlišný názor na akvizíciu bola spoločnosť Sony. Sony je izolovaná v názore, ktorý si však zároveň protirečí.“ Microsoft následne skonštatoval, že Sony jednoducho nechce vidieť Call of Duty v Game Passe „pretože nechce súperiť s predplatenou službou Microsoftu.“
„Verejné vyhlásenia Sony ohľadom predplatených služieb a reakcie smerom k regulačným orgánom sú jasné. Sony nechce atraktívnu predplatenú službu, ktorá by ohrozovala ich dominanciu na trhu s digitálnou distribúciou hier na konzolách. Inými slovami – Sony sa týmto spôsobom chce brániť pred inováciou tým, že nechce pripustiť vznik nových modelov monetizácie, ktoré by mohli ovplyvniť ich biznis model.“
Microsoft sa taktiež vyjadril aj k tvrdeniu Sony, že Call of Duty „je vlastnou hernou kategóriou.“
„Tvrdenie, že Call of Duty má vernú základňu hráčov je správnou premisou, ktorá však nemôže dospieť k záveru, že táto hra je vlastnou hernou kategóriou. PlayStation značka si vybudovala lojálnu základňu hráčov. Tento však ale nevedie k záveru, že PlayStation – alebo iný značkový produkt s lojálnymi zákazníkmi – je separátnym trhom oproti ostatým konzolám. Natiahnutie takýchto tvrdení do extrémnych záverov, že Call of Duty je „vlastnou kategóriou hier“ je jednoducho neospravedlniteľné podľa akejkoľvek kvantitatívnej alebo kvalitatívnej analýzy.“
Následne Microsoft v piatich bodoch zhrnul, prečo akvizícia Activision Blizzard nebude viesť k získaniu „neférovej výhody“
- Microsoft neplánuje odstrániť obsah od hráčov – Microsoft argumentuje, že Call of Duty a ďalšie populárne značky Activistion Blizzard budú naďalej dostupné na PlayStation konzolách, kde si ich budú môcť zákazníci štandardne kúpiť.
- Dáta podľa Microsoftu ukazujú, že predplatené služby sú iba jedným zo spôsobov, ako zákazníci platia za hry. Call of Duty séria nebude exkluzívna pre Game Pass a bude naďalej dostupná na kúpu štandardným spôsobom.
- Sony podľa Microsoftu ignoruje „dynamickú podobu predplatených služieb“ a fakt, že Sony má vlastnú predplatenú službu, ktorá taktiež poskytuje exkluzívny obsah. „Sony je najväčším digitálnym distribútorom hier. Tým pádom obavy Sony ohľadom možnej konkurencie Game Passom jednoducho vyplývajú z tradičného odporu voči konkurencii, ktorí prichádzajú so snahou narušiť trh.“
- štvrtý dôvod je utajený
- Na trhu existuje množstvo iných distribučných kanálov a predplatených služieb, pričom mnohé z nich ponúkajú obsah, ktorý nie je dostupný na Xbox platformách.
Microsoft taktiež skritizoval Sony za pokrytectvo, nakoľko stratégiou spoločnosti v posledných rokov bolo získavanie exkluzívnych hier kde popri vlastných first-party hrách spoločnosť získavala aj exkluzívne dohody s third-party vydavateľmi.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!