Príprava vývojárov.
Microsoft si na svojom vlastnom podujatí Xfest 22 pripravil niekoľko zaujímavých prezentácií, ktoré by mali mať v budúcnosti dopad aj na hráčov a popri tom tak ohlásil niekoľko kľúčových vylepšení, ktoré sa chystajú pre ich službu Xbox Cloud Gaming.
Morgan Brown, softvérový inžinier z Xbox game streaming tímu totiž počas jednej zo svojich prezentácií predstavil vývojárom Display Details API, ktorého úloha je čo najviac zredukovať odozvu pri streamovaní hier. Práve tá je najväčšou prekážkou pri adopcii herného streamovania a preto je zrejmé, že toto je oblasť do ktorej Microsoft musí investovať, ak chce so svojim herným streamovaním preraziť.
V praxi ide o technológiu, ktorá používa Direct Capture, ktorá reprodukuje hardvérové funkcie v softvéri a vďaka tomu eliminuje čakanie na VSync, double alebo tripple buffering či dokonca škálovanie pre televíziu. Podľa Browna sa tak dá ušetriť až 72ms, čo je vo svete herného streamovania masívne množstvo času.
Odozva by sa tak podľa Browna mohla dostať až na úroveň 2-12ms v porovnaní s 8-74ms pri tradičnom API. Aj v tomto systéme však zatiaľ existujú limitácie. Direct Capture totiž zatiaľ podporuje maximálne rozlíšenie 1440p (čo nie je až taký problém, pretože Xbox herné streamovanie je obmedzené na 1080p) ale nepodporuje ani dynamické škálovanie rozlíšenia a ani HDR.
Microsoft taktiež naznačil, že už čoskoro by sme sa mohli pri hernom streamovaní dočkať podpory myši a klávesnice: „Xbox podporuje myš a klávesnicu už niekoľko rokov a pracujeme na tom, aby sme to pridali do streamovanie pre PC hráčov.“
Ak však budete hrať hru prostredníctvom herného streamovania s myšou a klávesnicou, tak stále pôjde o konzolovú verziu hry a teda táto podpora bude obmedzená iba pre hry, ktoré na konzolách Xbox podporujú myš a klávesnicu ako napríklad Sea of Thieves, Microsoft Flight Simulator, Minecraft, Halo Infinite či Fortnite. Brown však urguje vývojárov, aby sa nebáli pridať podporu myši a klávesnice do svojich hier: „Môžete to začať pridávať do svojich hier už teraz a používatelia myši a klávesnice na konzolách sa vám poďakujú. A následne to bude automaticky fungovať pri streamovaní, keď spustíme podporu.“