Zaujímavé, ako sa veci niekedy vyvinú.
Séria Forza Horizon patrí v súčasnosti medzi najpopulárnejšie first-party série Microsoftu, no celý vznik tejto „podsérie“ hlavnej série Forza Motorsport má zaujímavé počiatky o ktorých nám porozprával šéf Playground Games Trevor Williams v rozhovore pre GQ.
Ako možno dobre viete, veľká časť prvých zamestnancov štúdia Playground Games pracovala pre štúdio Codemasters, no v roku 2009 sa rozhodli odísť a založili si práve Playground Games. Potrebovali však projekt a ideálne silného partnera a preto oslovili Microsoft s nápadom oživiť sériu Project Gotham Racing. Tú vytvorilo štúdio Bizzare Creations ešte v roku 2001 pre pôvodný Xbox, no vydaním štvorky v roku 2007 sa cesta série skončila a to primárne kvôli tomu, že štúdio Bizzare Creations odkúpil Activision (a po vydaní hry Blur aj zrušil).
A tak s nápadom na oživenie PGR prišli za šéfmi Turn 10 (Forza Motorsport) Danom Greenwaltom a Alanom Hartmanom. Tí ich však zmrazili, keď im pri večeri prezradili, že nemajú záujem o znovuzrodenie Project Gotham Racing.
„Je to jeden z príbehov, kedy sa vám steak v ústach zmení na popol a hneď som začal rozmýšľať nad tým, ako si dovolíme letenky domov?,“ povedal Williams. Našťastie, tento príbeh mal však šťastný koniec: „Po asi piatich minútach sa ma Alan spýtal: „Čo by ste robili so sériou Forza? Kam by ste sériu vzali?“ A tak sme stvorili nápad na hru, ktorá sa eventuálne stala hrou Forza Horizon a napísali sme to takmer na vreckovku.“
V tomto prípade to bol doslova nápad za milión. Forza Horizon totiž svojou popularitou prekonala hlavnú sériu Forza Motorsport – päťku si za viac ako polroka zahralo viac ako 20 miliónov hráčov. Štúdiu Playground Games to zabezpečilo stabilitu a v roku 2018 Microsoft štúdio rovno odkúpil a v súčasnosti pracuje okrem štandardných prác na tejto pretekárskej sérii aj na reštarte RPG série Fable.