Tri mesiace po invázii.
Jedným z dôsledkov ruskej invázie Ukrajiny koncom februára bol fakt, že vývojárske štúdiá museli prerušiť vývoj svojich hier a sústrediť sa viac na prežitie. A áno. Rešpektujeme fakt, že vývoj hier nemá pri takýchto udalostiach veľkú prioritu, no nakoľko ide doslova o živobytie vývojárov, tak je jasné, že aj oni sa chcú čo najskôr presunúť späť k vývoju hier.
A to platí aj pre vývojárske štúdio GSC Game World, tvorcov chystanej hry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Tí oficiálne oznámili prerušenie vývoja hry tesne po invázii a bolo zrejmé, že plány na vydanie v decembri asi vyleteli von oknom. Následne sa začalo nahlas rozprávať o tom, že buď časť, alebo celé štúdio sa bude sťahovať do Česka. Táto informácia však oficiálne nebola nikdy potvrdená.
Teraz sa už však situácia okolo mesta Kyjev trochu upokojila a zdá sa, že vývojárom to umožnilo vrátiť sa späť do práce. Tvorcovia totiž na oficiálnom Discorde hry potvrdili, že vývoj hry už pokračuje. Taktiež odpovedali na otázku, aké stupne náročnosti bude hra obsahovať: „Pripravili sme dostatok úrovní náročností, aby si hráči našli správnu úroveň výzvy. Bude tam však aj niečo pre hardcore hráčov.“
S.T.A.L.K.E.R. 2 príde na PC a Xbox Series X/S a do predplatnej služby Xbox Game Pass.