Toto bolo celkom jasné.
Microsoft v utorok ohlásil kúpu vydavateľstva Activision Blizzard za neuveriteľných 68,7 miliardy dolárov a spustil doslova internetovú lavínu. Bez ohľadu na to, či máte radi Call of Duty, Diablo či Overwatch, masívne parametre tejto dohody sa nedajú poprieť.
Prečítajte si tiež
Neskutočná bomba: Microsoft kupuje vydavateľstvo Activision Blizzard!
O tom svedčí aj fakt, že jej uzavretie sa očakáva až v júni 2023, pretože sa čaká, že Microsoft si kvôli tejto kúpe prejde peklom. Aj keď v súvislosti s herným priemyslom síce ťažko hovoriť o monopole, tak kúpa druhého vydavateľstva za dva roky nemusí voňať regulačným orgánom a ani zákonodarcom.
Gene Munster, zakladateľ investičnej firmy Loup poukazuje na snahu vlády USA rozbiť monopoly, pričom ich cieľom sú práve technologické firmy. Prezident USA Joe Biden podpísal v júli 2021 dekrét, ktorý má za úlohu „promovať kompetitívne prostredie“ a je zrejmé, že akvizícia Activision Blizzard ide proti tomuto.
Microsoft kúpil každú jednu akciu za 95$ a aj keď obe správne rady už obchod odsúhlasili, tak komplikovanejšie bude pretlačiť to cez regulačné orgány, ktoré sa budú pozerať na to, či je táto dohoda v súlade s duchom otvoreného trhu.
„Mám podozrenie, že právne a bankové poradenstvo, ktoré majú Microsoft a Activision sú na najvyššej úrovni a preto si myslím, že ak sa tomu DC nepostaví a neurobí niečo, tak o jeden až dva roky keď začnú hovoriť o väčšej regulácii, tak im nikto neuverí a neuveria im ani spoločnosti.“
Muster však skonštatoval, že aj napriek tomu očakáva, že dohoda prejde: „Obchod sa dokončí a jedným z dôvodov je podľa mňa to, že súčasný krik, ktorý je v Kapitole bol ukotvený v tom, že je potrebné robiť to, čo je najlepšie pre zákazníka. A na konci dňa – bez ohľadu na to, že mnoho ľudí cíti frustráciu z bohatstva, ktoré tieto spoločnosti generujú – si myslím, že tieto spoločnosti robia život lepším.“
Koniec koncov, Microsoft môže stále argumentovať faktom, že z hľadiska herného biznisu nie je ani po uzavretí tejto dohody najväčšou spoločnosťou. Xbox divízia totiž vygenerovala za FY2021 tržby vo výške 15,3 miliardy dolárov. A aj keď k tomu prirátame tržby Activison Blizzard (8 miliárd ročne), stále je to menej ako tržby spoločnosti Sony (25 miliárd dolárov ročne).