Úspešná inovácia.
Zatiaľ čo Microsoft sa pri dizajnovaní Xbox Series X/S gamepadu riadil starým-známym „if it aint broke dont fix it“ a výsledkom toho bol ovládač, ktorý sa až na zopár rozdielov podobá tomu z Xbox One, tak Sony pristúpilo k totálnemu redizajnu, čomu napovedá aj zmena názvu z DualShock na DualSense.
A tými najväčšími inováciami sú funkcie Adaptive Triggers a Hapric Feedback, ktoré ponúkajú dodatočný zážitok pri hraní. A aj keď nie v každej hre sú implementované ideálne, tak v niektorých pôsobia revolučne. A aby toho nebolo málo, tak vývojári začali pridávať podporu týmto funkciám aj pri PC verziách hier.
Dočká sa Xbox ovládača s rovnakými funkciami? Šéf Xboxu Phil Spencer naznačil, že áno: „Keď premýšľam nad naším plánovaním hardvéru, tak podľa mňa spravila Liz Harmen a jej tím skvelú prácu evolúciou nášho ovládača.“
„Určite však rozmýšľame nad rôznymi zariadeniami, ktoré môžu priniesť hry do ďalších oblastí. A určite existuje práca, ktorú môžeme spraviť na našom ovládači. Myslím si, že Sony spravilo skvelú prácu s ich ovládačom a my sa naň pozeráme a rozmýšľame, že tam sú veci, za ktorými by sme sa mali vydať.“