Opäť sa riešia tie najdôležitejšie veci.
Konflikt USA a Ruska, klimatické katastrofy, nedostatok jedla, migračná kríza a ďalšie problémy. To je základný kolorit stavu sveta v ktorom sa odohráva hra Battlefield 2042. Hra však neponúkne žiadnu príbehovú kampaň pre jedného hráča a tak tento naratív obrovské množstvo ľudí, ktorí budú hru hrať nebude vnímať.
Šéf vývoja však v rozhovore pre IGN prezradil, že ich cieľom nie je vytvárať touto hrou sociálny komentár voči udalostiam reálneho sveta a namiesto toho ide iba čisto o vytvorenie stavu sveta, ktorý sedí na mechaniky hrateľnosti, ktoré chcú hráčom poskytnúť.
„Pre nás je to čistá multiplayerová hra. Dôvod, prečo sme išli týmto smerom je ten, aby sme mohli vytvoriť naratív v ktorom môže fungovať svet cez oči tzv. No-Pats (žoldnierska frakcia, ktorá nebojuje za vlasť, ale pre peniaze). Chceli sme na mapách viac vizuálnych zmien a masívne udalosti. A toto zasadenie tam sedí perfektne. Sedí na veľkosť hry a dáva nám dôvod, aby sme sa vybrali do rôznych kútov sveta. Všetko je však iba z dôvodov hrateľnosti.“
Samozrejme, v dnešnej kultúre je snaha každej jednej hre pripísať „politický“ podtón a presne o to isté ide aj teraz. Zdá sa však, že DICE chce zostať mimo diania, ktoré vytvorilo veľkú kontroverziu okolo predstavenia Battlefield V a chcú sa venovať čisto vytvoreniu kvalitnej multiplayerovej hry. Tak sa to aspoň zdá…
Battlefield 2042 príde 22. októbra a viac o hre sa dozviete nižšie.