Neľahká úloha.
Herným vývojárom a vydavateľom sa v posledných mesiacoch výrazne zvýšili výdavky na Q&A a testovanie hier. Totižto, zatiaľ čo ešte na začiatku minulého roka museli svoje hry otestovať na PC, Xbox One, Xbox One X, Playstation 4 a Playstation 4 Pro (a prípadne aj Switch), tak koncom roka k tomu pribudli aj konzoly Xbox Series X, Xbox Series S a Playstation 5. Čo je 7 (alebo 8) výkonnostných profilov konzol.
A podľa Thomasa Puhu z Remedy to je pre menšie štúdia veľmi komplikovaný proces, ktorý navyše limituje ich kreatívny potenciál: „Keď ste na pozícii cross-genu, tak je to úplne nanič. Musíte podporovať starú generáciu a zabezpečiť, aby tam hra fungovala, no to, čo následne prinesiete na next-gen je limitované tým, aké rozhodnutia ste spravili roky predtým pri starej generácii. Nie je veľmi realistické myslieť si, že pri prechode na next-gen prerobíme celú hru odznova.“
„Nefunguje to tak. Nie je to uskutočniteľné, pretože tým odoberáme zdroje pri budovaní nových hier a pri vylepšovaní enginu pre budúcnosť.“
Samozrejme Remedy si nemôže momentálne dovoliť nevydať svoje hry iba na novú generáciu konzol, pretože na tej starej ich čakajú desiatky miliónov zákazníkov, ktorí na next-gen neprešli. Zároveň však Puha priznal, že ľudia možno nie sú z vizuálu next-gen hier nadšení práve preto, že ide o cross-gen hry a keď sa prejde na čisto next-gen vývoj, tak bude situácia výrazne iná: „Hry, ktoré prídu, na ktorých pracujeme. Keď uvidíte vizuál týchto hier, tak budete nadšení. A bude stačiť, že sa pozriete na starú generáciu. Keď sa pozriem na niečo ako Modern Warfare, tak nemôžem pochopiť, ako tá hra vyzerá tak dobre na Xbox One a Playstation 4 (oproti hrám, ktoré vyšli na začiatku generácie). A v tejto generácii uvidíme oveľa väčšie zlepšenia.
Remedy momentálne pracuje na piatich rôznych projektoch o ktorých sme sa rozpísali v článku nižšie.
Prečítajte si tiež