A výsledok je…že obe sú aj tak vypredané.
Aj Xbox Series X/S a aj Playstation 5 momentálne fungujú v móde, že prakticky všetko čo vyrobia sa okamžite vypredá. A zdá sa, že ešte niekoľko mesiacov to tak bude fungovať. Napriek tomu však aj Microsoft a aj Sony poriadne zainvestovali do propagácie svojich konzol, no v tomto prípade ide o veľký nepomer.
Web AdAge totiž zverejnil štatistiku podľa ktorej Sony minulo na propagáciu Playstation 5 trojnásobok toho, čo minul Microsoft na propagáciu svojich Xbox Series X/S konzol.
Od 19. októbra 2020 do 15. novembra 2020 minulo Sony na reklamy vyše 15 miliónov dolárov, zatiaľ čo Microsoft minul „iba“ 5 miliónov dolárov. Tieto výdavky na reklamy pokrývali printové médiá, reklamu v televízii a na internete.
Počas obdobia vydania next-gen konzol minulo Sony na reklamy 7,3 milióna dolárov, zatiaľ čo Microsoft 3 milióny dolárov. Nintendu stačila polovica, 1,6 milióna dolárov, no na druhej strane Nintendo žiaden nový hardvér nevydávalo.
Najčastejšími spotmi Playstation 5 sú „Play Has No Limits“ a „New Worlds To Explore,“ ktorú ste možno postrehli aj vo vysielaní našich televízií.
Microsoft zas najčastejšie prezentuje reklamu s názvom Us Dreamers, no nedávno zverejnil ďalšiu s tematikou Vianoc