Jasný názor na nedávne dianie.
Bethesda je v hernom biznise už od roku 1986, kedy spoločnosť založil Christopher Weaver a aj keď začiatky boli celkom skromné, tak spoločnosť prerazila sériou The Elder Scrolls. Následne v Weaver v roku 1999 vytvoril spolu so spoločníkom Robertom A. Altmanom spoločnosť Zenimax Media a z Bethesdy sa stala dcérska spoločnosť. A práve táto spoločnosť bola minulý týždeň predaná za 7,5 miliardy Microsoftu.
A aj napriek tomu, že Weaver už od roku 2002 nepracuje a jeho koniec nebol príliš rozprávkový, tak stále bol jedným z minoritných vlastníkov spoločnosti (vlastnil až 30% podiel) a preto je zrejmé, že k tomuto predaju mal čo povedať.
O VZŤAHU BETHESDY a MICROSOFTU
Podľa Weavera mala Bethesda s Microsoftom vždy skvelý vzťah, ktorý sa datuje ešte do čias Morrowindu a prvého Xboxu. Sám Weaver mal veľký vplyv na vývoj prvej Xbox konzoly a zdieľal s Xbox tímom myšlienky o tom, čo by mala priniesť vtedy next-gen konzola. Podľa neho Microsoft za tie roky dokázal, že je silou s ktorou treba počítať.
O Vplyve kúpy na vývoj Starfield a The Elder Scrolls VI
„Rozumiem tomu tak, že Microsoft rešpektuje 34-ročnú históriu vývoja hier v Bethesde a že sme za ten čas dokázali produkovať kvalitný softvér. Microsoft sľúbil, že Bethesda bude Bethesdou, no napriek tomu som ešte nevideli manažéra, ktorý by nechcel urýchliť predaj potenciálneho produktu. Trik je v tom udržať týchto manažérov na uzde. Bethesda produkovala softvér počas dlhých rokov a verím, že manažéri Microsoftu budú reagovať na požiadavky Bethesdy.“
Aký zmysel mal predaj pre Bethesdu:
„Myslím si, že to extrémne zaujímavá akvizícia z oboch strán. Microsoft získal hĺbku obsahu v jednej z najskúsenejších spoločností v hernom priemysle a Bethesda získala benefit toho, že sa môže sústrediť na kreatívnu stránku vývoja hier a plniť platformu Microsoftu obsahom.“
Je konsolidácia dobrá pre herný priemysel
„Dobre manažovaná konsolidácia môže priniesť silné mechanizmy, aby jednotlivé časti (štúdiá) medzi sebou zdieľali zážitky a snažili sa nájsť ten najlepší spôsob vývoja hier. Nemyslím si, že je náhoda, že Microsoft toto ohlásenie priniesol tak blízko pri ohlásení Playstation 5. Na trhu je totiž iba veľmi obmedzené množstvo skúsených vývojárov AAA hier. No to čo vlastní Microsoft Sony jednoducho mať nemôže. Ultimátny test tohto partnerstva a konsolidácie nám však prinesú až dôkazy vo forme kvality samotných hier.