Oficiálne ozrejmenie.
Po oficiálnom ohlásení konzoly Xbox Series S sa často vyskytovala otázka, ako bude táto next-gen konzola Microsoftu pristupovať k spätnej kompatibilite. Ako už dobre vieme, Microsoft už predtým potvrdil, že Series X dá hráčom prístup k tisíckam hier z generácií Xbox One, Xbox 360 a Xbox a do všetkých dostupných hier aplikuje tzv. Xbox One X vylepšenia.
Series S však tieto vylepšenia nedostane, čo Microsoft oficiálne potvrdil. Konečne sme sa však od redakcie Digital Foundry a Microsoftu dozvedeli, ako bude k spätnej kompatibilite pristupovať.
Takže, poďme si zhrnúť, čo sme sa dozvedeli:
- Spätne kompatibilné hry z Xbox konzoly budú automaticky fungovať v rozlíšení 1440p
- Spätne kompatibilné hry z Xbox 360 konzoly budú automaticky fungovať v rozlíšení 1440p
- Hry s dynamickým rozlíšením z konzoly Xbox One budú automaticky fungovať v najvyššom dostupnom rozlíšení a s najvyšším dostupným frameratom. Ak však vrchná hranica dynamického rozlíšenia bola stanovená na 900p, tak Xbox Series S ho nebude môcť zvýšiť
- Všetky hry dostanú automatickú podporu HDR technológie a to aj v hrách v ktorých HDR pri vývoji implementované nebolo
- Niektoré Xbox One hry dostanú patche, ktoré im umožnia fungovať v dvojnásobnom framerate (z 30FPS sa stanú 60FPS hry a z 60FPS hier 120FPS hry)
- Hry sa dočkajú zlepšeného filtrovania textúr, ktoré bude implementované automaticky
- Konzola bude pri hraní spätne kompatibilných hier fungovať v plnom výkonnostnom profile. Na konzole teda neexistuje profil, ktorý by výkon konzoly znížil
Zdroj: Eurogamer