Razenie vlastnej cesty.
Nová generácia konzol nám už pomaly klope na dvere, takže je dôležité vedieť akou cestou sa Sony či Microsoft snažia dostať medzi hráčov so svojou platformou. Japonský gigant ostáva verný generačným cyklom a vysokým predajom hardvéru, ktorý následne produkuje zisky z exkluzívneho a third-party obsahu.
Microsoft sa vydal úplne opačným smerom a razí cestu pre svoje služby, na čele s Game Passom a xCloudom. Odlišné smerovanie opätovne potvrdil Phil Spencer, ktorý v podcaste Animal Talking zdôraznil, že pre Microsoft nie je dôležité predať toľko konzol ako Sony alebo Nintendo.
Prečítajte si tiež
Technické špecifikácie Xbox Series X sú ešte pôsobivejšie, ako sa zdalo
„Keby chceme súperiť v počte predaných konzol, tak by sme svoje hry nedávali na PC a nechali by sme ich len na Xboxe. Nerobili by sme ani xCloud a neumožnili ľuďom hrať naše hry smartfónoch“, upresnil šéf Xboxu a pripomenul, že chcú budovať ekosystém, ktorý umožní hrať ich hry na čo najvyššom počte zariadení.
Cieľ Microsoftu je teda odlišný od konkurencie zo stajne Sony či Nintenda. Do akej mieri sa im táto rétorika a smerovanie vyplatí, však ukáže až čas.