Čo sa dialo pred ohlásením odkladu hry?
Sofiina voľba čakala Microsoft. Bolo zrejmé, že konzolu odložiť nemôžu, lebo by ponúkli Sony vypratané pole, a tak bola otázka, či odložiť Halo Infinite a vydať tak konzolu bez veľkej first-party exkluzivity alebo vydať hru napriek reakcii na gameplay demo a riskovať, že zlé reakcie na hru zabijú slávnu sériu Halo. Ako toto rozhodovanie dopadlo, to vieme všetci.
Prečítajte si tiež
Halo Infinite bolo odložené na budúci rok
Preto bolo zrejmé, že keď sa Phil Spencer objavil v podcaste Animal Talking Twitch Show a samozrejme Halo Infinite bolo jednou z hlavných tém. A Spencer potvrdil, že možností bolo hneď niekoľko: „Na začiatku chcem priznať, že pre fanúšikov to asi bolo sklamanie. Je to sklamaním pre ľudí, no aj pre nás. Tešili sme sa na to, že vydáme konzolu a aj Halo Infinite naraz.“
„No na konci dňa som musel spraviť správne rozhodnutie. Sila Halo série, zdravie a schopnosti tímu…sledujeme vývojom kvalitu, alebo len to, kedy hru vydáme?“
Podľa jeho slov uvažovali o tom, že hru rozdelia na viacero sekcií, aby aspoň niektoré časti stihli vydanie konzoly. Ono by to možno aj teoreticky dávalo zmysel, pretože najväčším ťahákom Halo je takmer vždy multiplayer a ak by bol ten hotový…
Nakoniec sa však rozhodli celú hru odložiť: „Nemali sme pocit, že toto je spôsob, akým chceme Halo vydať.“ Debaty o tom. Čo ďalej trvali celý minulý týždeň a k finálnemu rozhodnutiu prišlo v pondelok a následne sa oznámilo aj verejnosti: „Ospravedlňujem sa, že sme nastavili očakávania a nedokázali ich naplniť. Verím však, že je to správne rozhodnutie z dlhodobého hľadiska. Aj pre Xbox, aj pre Halo a aj pre hráčov.“
Zároveň však Spencer podotkol, že prioritou Microsoftu je služba Xbox Game Pass a že službu čakajú „veľké ohlásenia už čoskoro.“
„Naše investície do Game Passu sú naďalej silné. Máme niekoľko veľmi silných ohlásení ohľadom vecí, ktoré prichádzajú do Game Passu už čoskoro. Pri vydaní konzoly sa u nás veľa nezmení, pretože budeme ďalej rozprávať o konzole a o Game Passe, pretože si myslíme, že tieto dve veci dokopy sú skvelou protihodnotou pre hráčov smerom k novej generácii.“
Spencer ešte prezradil, že už má doma produkčnú verziu Xbox Series X konzoly v kompletnom balení. „Priniesol som si ju domov a rozbalil. Chcel som mať rovnaký zážitok, aký majú fanúšikovia, keď prídu domov. Dal som batérie do ovládača a všetko som zapol.“
„Po stránke CPU a GPU sú tieto konzoly vlastne iba výkonné počítače. Chceli sme do konzoly veľký ventilátor, aby sa otáčal pomalšie a nerobil veľa hluku. Chceli sme tichú konzolu. Podarilo sa nám to pri Xbox One X. Preto sme postavili konzolu tak, aby vedela získavať veľa vzduchu s veľkým ventilátorom točiacim sa v nízkych otáčkach, aby sme nedostali tie vysokofrekvenčné zvuky. Preto keď som postavil Series X namiesto One X, tak som ani nezaregistroval, že by bola konzola hlučnejšia. A napriek tomu som získal obrovský výkon navyše. A všetky moje hry fungujú rovnako ako pri One X.„