Šéf Xboxu: Po ohlásení Playstation 5 som mal ešte lepší pocit z našej novej konzoly

Šéf Xboxu: Po ohlásení Playstation 5 som mal ešte lepší pocit z našej novej konzoly

 

Microsoft má podľa Spencera víťazný plán.

Šéf Xbox divízie Microsoftu sa včera zúčastnil podcastu webu IGN s názvom Unlocked a vďaka tomu sme sa dozvedeli veľké množstvo zaujímavých informácií o chystanej konzole Microsoftu a aj o pripravovanom súboji so Sony v najbližšej budúcnosti. Nižšie nájdete odkaz na samotný podcast a pod ním zhrnutie pre tých, ktorí nemajú čas pozrieť si hodinový záznam.

O dátume vydania, potencionálnom odklade a problémoch kvôli koronavírusu

Phil Spencer prezradil, že zásobovanie a výroba hardvéru pre Microsoft sa dostáva na správnu koľaj a preto momentálne neočakávajú odklad konzoly. Zároveň však dodal, že zdravie Xbox tímu a všetkých naokolo je prvoradé a preto nechce vynášať súdy ohľadom vydania konzoly. Taktiež dodal, že si je vedomý toho, že neskoršie vydanie Xbox One v niektorých regiónoch (napríklad aj na Slovensku) vydaniu konzoly poškodilo a preto sa budú snažiť tomu teraz vyhnúť.

O potencionálnom odklade hier

Spencer skonštatoval, že súčasná situácia je nepredvídateľná a včerajšie odklady Wasteland 3 a Minecraft Dungeons ukázali, že nemôže nič sľubovať. Preto povedal iba to, že určite nebudú zdržiavať vydanie hardvéru čakaním na dokončenie softvéru (hier). A preto je pokojne možné, že ak Halo Infinite nebude hotový v čase, keď Microsoft plánuje vydať Xbox Series X, tak proste konzolu vydajú bez Halo Infinite.

O Xbox Series X a Playstation 5

Vývoj Xbox Series X sa podľa Spencera začal v roku 2016 a ich cieľom bolo vytvoriť konzolu s určitým výkonom, ktorý však bude ohraničený prijateľnou cenou. Zároveň ale nevedeli, čo robí konkurencia v podobe Sony a tým pádom sa museli pozerať primárne na seba.

Po odhalení technických špecifikácií sa však cítil „ešte lepšie“ z toho, čo ponúka Xbox Series X a to napriek tomu, že vyjadril veľkú pochvalu smerom k Sony v oblasti SSD a Audia.

Pri otázke ceny Xbox Series X Spencer dodal, že určite sa pozerajú aj na to, akú cenu stanoví Sony, no interne už majú určenú cenu pre svoju konzolu. Xbox tím má podľa Spencera plán, ktorý je víťazným plánom a Spencer má plnú podporu od šéfa Microsoftu Satya Nadellu.

Zároveň sa však pousmial nad rečami o „secret sauce,“ ktoré momentálne kolujú po internete.

O odstránení optického audio portu

Ako sme vás už informovali, Xbox Series X nebude mať na rozdiel od svojich predchodcov S/PDIF výstup pre optické audio. Podľa Spencera cena hrala pri vypustení tohto portu svoju rolu. Zároveň však skonštatoval, že Microsoft má dáta, koľko užívateľov tento port používa a na základe toho sa rozhodli.

O pláne ďalších ohlásení

Spencer potvrdil, že medzi dnešným dátumom a dátumom kedy sa mala pôvodne konať E3 bude mať Microsoft niekoľko ohlásení. Následne bude mať ďalšie ohlásenie počas leta a dá sa predpokladať, že všetko to bude prezentované digitálnou formou. Microsoft sa však učí, ako odprezentovať veci takouto formou a upravujú plány podľa situácie, ktorá sa deje vo svete.

O hrách

Microsoft si uvedomuje potrebnosť hardvéru, no dôvod, prečo Microsoft odprezentoval hardvér už teraz je, aby sa odteraz sústredil na hry, pretože to je niečo, čo hráčov zaujme. Práve to napríklad dosiahli úvodným trailerom na Hellblade II v decembri.

Spencer potvrdil, že teraz, keď sa ich počet first-party štúdií rozrástol, tak sú viac sebavedomý a pravdepodobne budú predstavovať plánované hry skôr, ako to bývalo zvykom, teda podobne ako Sony pri svojich exkluzivitách. Chcú ukázať viac, pretože toho majú viac vo vývoji. Pre Spencera je dôležité nie len to, aby mali dostupný exkluzívny obsah v deň vydania konzoly, ale aby pravidelne prinášali nové a nové exkluzívne hry od first-party a third-party partnerov.

XGS Publishing má údajne rozpracovaných niekoľko exkluzívnych spoluprác s third-party vývojármi, ktorí tak budú vyvíjať exkluzívne hre pre Xbox platformu.

Špeciálna časť podcastu sa venovala novému štúdiu Microsoftu, The Initiative. Štúdio je zložené z veľkého množstva skúsených vývojárov a tí sa snažia „robiť veci inak.“ Prvú ukážku ich hry uvidíme v tomto roku.

O nových a zaužívaných značkách

Podľa Spencera ich mnoho fanúšikov žiada, aby sa vrátili k starým značkám ako Perfect Dark, Banjo atď atď. Podľa Specnera je tak dôležité nájsť správny balans medzi úplne novými značkami a podľa jeho slov ho našli.

Zdroj: Youtube

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk