A ďalšie drobnosti o konzole.
V pondelok sme sa dočkali veľkého množstva nových informácií o konzole Xbox Series X, ktoré Microsoft uverejnil v blogovom príspevku. Medzi najkľúčovejšie patrí potvrdená RDNA 2.0 architektúra grafického čipu s výkonom 12TFLOP. Viac však už v samostatnom článku.
Microsoft však včera prezradil ďalšie odrobinky informácií o ich novej konzole a to prostredníctvom podcastu Majora Nelsona, ktorý si k sebe pozval riaditeľa Xbox Program Managment Jasona Ronalda a ten prezradil niekoľko veľmi zaujímavých informácií.
V prvom rade Ronald potvrdil to, o čom sa hovorilo minulý týždeň – Xbox Series X bude podporovať hardvérovo akcelerovaný ray tracing: „S podporou hardvérového ray tracingu sme umožnili vývojárom scenáre, kde je v hrách realistickejšie nasvietenie, lepšie odrazy a dokonca aj prvky ako priestorový zvuk a ray traced audio.“ Viac o tejto technológii údajne Microsoft prezradí na GDC v marci.
Tých, ktorých však technické veci až tak nezaujímajú možno zaujme to, že Xbox Series X bude môcť pozastaviť viacero hier naraz, aby ste sa k nim mohli vrátiť. Podobná funkcia už je aj na konzole Xbox One, no tá je obmedzená na jednu hru. V Xbox Series X sa táto funkcia rozšíri a dokonca bude pokrývať aj prípady, kedy konzolu reštartujete: „Musel som reštartovať konzolu kvôli systémovej aktualizácii a po tomto reštarte na mňa čakala zapnutá hra. Takže áno, pozastavenie hier funguje aj pri reštarte konzoly.“