Vývojári budú môcť „vylepšiť“ svoje staršie hry pre Xbox Series X

Vývojári budú môcť „vylepšiť“ svoje staršie hry pre Xbox Series X

 

A k tomu ďalšie zaujímavé informácie o štúdiu Obsidian.

Ešte počas starého roka sa šéf Xbox divízie Phil Spencer zúčastnil podcastu Majora Nelsona v ktorom sa venovali rekapitulácii starého roka, no taktiež Spencer utrúsil niekoľko zaujímavých nových informácií o ich novej konzole.

Už predtým sme vedeli, že nová konzolová generácie bude trochu iná, pretože minimálne Xbox Series X by mal byť plne spätne kompatibilnou konzolou. To znamená, že v momente, keď si kúpite Halo Infinite pre Xbox One a následne si kúpite Xbox Series X, tak hru pohodlne spustíte a rovnako to bude fungovať aj v opačnom garde.

A zdá sa, že Microsoft umožní vývojárom, aby hry, ktoré bežali natívne na starších verziách Xbox konzol mohli vývojári jednoducho vylepšiť na podporu lepších detailov, frameratu a vyššieho rozlíšenia. Čiže niečo podobné, ako keď hry z konzoly Xbox 360 dostávali 4K rozlíšenie pri hraní na Xbox One X.

„Jednou s vecí, ktorú sme chceli od Xbox Series X bolo to, aby išlo o najlepšie miesto na hranie. A dôvod prečo ju voláme iba Xbox je ten, že chceme aby to bolo najlepšie miesto na hranie všetkých Xbox hier. Budete mať k dispozícii skvelého hry, ktoré využijú plný potenciál Series X, no taktiež budete mať k dispozícii hry, ktoré pochádzajú z prechádzajúcich generácií a chceme, aby tie fungovali skvelo. Keď sme začali program spätnej kompatibility chceli sme zabezpečiť, aby hry fungovali lepšie ako na pôvodných konzolách a to bude platiť aj v budúcnosti.“

Spencer sa taktiež vyjadril k sklamaniu hráčov z novej hry od Obsidianu. Štúdio totiž na X019 predstavilo survival hru Grounded a tí, ktorí čakali veľkú RPG hru, tak tým ostali len oči pre plač a všetky oči sa samozrejme presunuli na Microsoft, pretože ten ich určite prinútil, aby robili survival hru.

Šéf Xbox divízie nám však prezradil, že Grounded bol vo vývoji ešte dlho predtým, ako Microsoft kúpil Obsidian a nakoľko chcú nechávať štúdiám voľnú ruku, tak ich nechali na tejto hre pracovať ďalej. Zároveň však potvrdil, že na hre pracuje asi 10% všetkých vývojárov Obsidianu a ďalší z nich pracujú na veľkej AAA hre, ktorá bude pravdepodobne v RPG žánri.

Zdroj: MajorNelson Podcast

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk