Všetko čo vieme o Xbox Series X – plne spätne kompatibilná, extrémne rýchla a neskutočne výkonná a tichá

Všetko čo vieme o Xbox Series X – plne spätne kompatibilná, extrémne rýchla a neskutočne výkonná a tichá

 

Microsoft sa trochu rozhovoril o novej konzole.

Takže. Oficiálne predstavenie novej konzoly od Microsoftu máme konečne za sebou. Project Scarlett (alebo Xbox Scarlett, ako sme ho volali my) je mŕtvy, je tu Xbox Series X! Brutálna mašina, ktorá posunie zelených do budúcej generácie konzol. A keď si chcete pripomenúť úvodný trailer, tak nech sa páči.

Hneď po skončení show sa však dostal k slovu web Gamespot, ktorému sa podarilo získať prvé podrobnosti o tejto novej konzole a tak vám ich vieme sprostredkovať aj my.

Dizajn a Veľkosť

Či už máte k dizajnu pozitívny, alebo negatívny vzťah, faktom je, že určite zaujal. Monolitický tvar konzoly mi osobne pripomenul 2001: Space Odyssey a zdá sa, že som nebol jediný. Prečo sa však Microsoft rozhodol pre takýto dizajn? Jedným slovom...praktickosť: „Chceli sme dizajn konzoly prispôsobiť jej funkcii. A jej funkcia je hrať hry na najvýkonnejšom možnom stroji na najvyšších detailoch.“ Je to však nepochybne inak vyzerajúca konzola.

Z traileru je jasne viditeľné, aké rozmery bude mať konzola. Šírka konzoly je približne rovnaká ako v prípade Xbox One ovldáča a výška je približne tri ovládače, čo znamená, že sa pravdepodobne dočkáme podobnej výšky ako pri Xbox One S a X. Cieľom Microsoft bolo konzolu navrhnúť tak, aby zapadla medzi ostatnú elektroniku v domácnosti, no zároveň bolo extrémne dôležité, aby boli splnené potreby konzoly na chladenie. Nikto predsa nechce, aby sa opakovala RRoD situácia z X360 generácie.

Bonusom tohto dizajnu je napríklad to, že podľa Microsoftu je Xbox Series X tichšou konzolou ako Xbox One X, čo je samo o sebe veľkým víťazstvom – teda, pokiaľ sa tvrdenia Microsoftu naplnia. Konzola bude mať jeden veľký ventilátor vo vrchnej časti konzoly, ktorý bude vyfukovať horúci vzduch a spoločnosť potvrdila, že konzola bude podporovať aj horizontálnu a aj vertikálnu orientáciu. 

Názov

Xbox Series X je určite názov, ktorý čakal len málokto. Asi sme tušili, že Microsoft neponechá konzole názov Xbox Scarlett a zároveň sme vedeli, že Microsoft nepristúpi ku číslovaniu (lebo v tom by bol vždy pozadu oproti Playstation konzolám a tak by sme mali v budúcej generácii PS5 vs. Xbox 4, čo je marketingovo veľmi problematické).

Z názvu je však zrejmé, že Microsoft bude svoje nové „Series“ konzoly dopĺňať a vôbec by sme sa nedivili, keby sme sa do vydania novej generácie dočkali ešte aj Xbox Series S, ktorá by mala reprezentovať slabšiu, no dostupnejšiu verziu novej generácie Xbox konzol. Nový názov podľa Spencera prináša tímu flexibilitu v značení ďalších verzií novej generácie konzol, no Series názov zostane spoločný.

Ovládač

Ovládač je takmer totožný z ovládačom z konzoly Xbox One. Prakticky dvoma veľkými zmenami sú implementácia Share tlačidla priamo do prednej časti gamepadu a taktiež vynovený hybridný d-pad, ktorý viac pripomína ten z čias Xbox 360. Share tlačidlo pridali kvôli tomu, že si to veľké množstvo hráčov žiadalo a rovnaký feedback bol ohľadom d-padu.

Gamepad je však podľa Spencera iba o trochu menší oproti Xbox One ovládaču. Zároveň potvrdil, že na Xbox Series X budete môcť použiť aj ovládače z Xbox One a taktiež budete môcť tento nový ovládač používať na PC.

Veľkú snahu venoval Microsoft ešte väčšiemu zníženiu odozvy pri používaní gamepadov, no na výsledok si budeme musieť ešte počkať. Zatiaľ však nie je jasné, že bude nový gamepad používať AA batérie, alebo bude mať zabudovanú batériu, ako naposledy Elite 2.

Výkon

Microsoft chce, aby bol Series X najvýkonnejšou konzolou na trhu. No zároveň pracuje na tom, aby bol nový Xbox čo najprístupnejší pre vývojárov. Majitelia novej konzoly sa môžu tešiť na epický výkon vďaka procesoru, ktorý bude 4x výkonnejší ako ten v Xbox One X a grafickému čipu s výkonom 12TFLOPs.

Čo je však doslova neuveriteľné je fakt, že pri novej konzole budete môcť „pauznúť“ niekoľko hier súčasne a následne sa k nim pohodlne vrátiť bez načítavania: „Teraz máte možnosť pokračovať v poslednej hre, ktorú ste hrali. Prečo to však neumožniť pri viacerých hrách? Mnoho hráčov hrá viacero hier v jednu dobu a mať možnosť instantne medzi nimi prepínať...to sú možnosti, ktoré spravia hranie lepším.“

Konzola bude mať GDDR6 pamäte a super rýchly NVMe SSD disk.

Hry

Momentálne vieme, že na novú konzolu sa chystá nová Hellblade hra od štúdia Ninja Theory a spolu s konzolou sa dočkáme vydania Halo: Infinite. V traileri sme mohli taktiež zahliadnuť niečo, čo by mohlo pripomínať novú Forzu Motorsport. 

Zdá sa však, že s hraním dostatočného množstva hier skutočne nebude problém, pretože Xbox Series X bude plne spätne kompatibilná konzola, takže svoju zbierku hier si môžete zobrať so sebou.

xCloud

Veľký dôraz bude Microsoft v budúcej generácii klásť aj na svoju streamovaciu službu Project xCloud, no Spencer potvrdil, že nechce, aby boli ľudia závislý iba na streamovaní a to bol vlastne dôvod vzniku novej konzoly: „Nechceme ľuďom tvrdiť, že xCloud nahradí konzoly a xCloud nahradí hranie na PC. No myslíme si, že možnosť zobrať si hranie zo sebou, kde mám všetkých priateľov a kde sú všetky moje hry je veľmi kľúčová.“

Prezradil taktiež, že zo strany vývojárov nie je potrebná žiadna extra práca. Hry, ktoré fungujú na Xbox konzolách fungujú aj na cloude.

Čo ďalej?

Spencer prezradil, že ich ďalším veľkým míľnikom bude budúcoročná E3 2020: „Bude to pre nás veľké a veľmi dôležité. Budúci rok plánujeme vydať novú konzolu a všetky oči hráčov budú na hrách, ktoré si budú môcť zahrať a kedy si ich budú môcť zahrať. Jedna z nich však bude pripravená na vydanie spolu s konzolou a tou bude Halo Infinite.

Takže. Xbox Series X bude vydaný v koncom budúceho roka za zatiaľ nepotvrdenú cenu.

Zdroj: Gamespot

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk