Oficiálne by sme sa tieto informácie mali dozvedieť na E3.
(Poznámka: Možno ste si všimli, že sa vedľa nadpisu objavila značka fáma. Takto budeme označovať novinky, ktoré sú založené výlučne na leakoch a neoverených informáciách)
Zatiaľ čo Sony už čo-to z parametrov konzoly Playstation 5 predstavila, Microsoft je zatiaľ ticho. No viacero zdrojov, vrátane relevantných, ako napríklad web Kotaku potvrdilo niekoľko základných faktov o budúcogeneračnej snahe Microsoftu:
- Nová generácia konzol od Microsoftu má spoločný názov Xbox Scarlett
- Je zložená z dvoch konzol: Xbox Anaconda (výkonnejšia) a Xbox Lockhart (slabšia no cenovo dostupnejšia)
- Microsoft plánuje vydanie konzol na rok 2020, rovnako ako aj Sony
- Pri výkonnejšej konzole plánuje presiahnuť grafický výkon 10,7TFLOP/s, ktorým sa chválila služba Google Stadia (rovnako ako Playstation 5)
Okay. Toto sú informácie, ktoré vieme prakticky na 100%. Mimo toho ale prichádzajú časté leaky, ktoré prezrádzajú čo-to o samotnom výkone konzol a jeden taký prišiel aj teraz. Čo je však na ňom zvláštne a jedinečné je to, že prišiel aj s údajným názvom novej generácie Xbox konzol.
Tie sa majú volať Xbox Infinite, pričom ich „špecifikácie“ by mali byť takéto:
Xbox Infinite (Xbox Anaconda)
- Veľkosť čipu: 352mm2
- GPU: 11,1TFLOP/s, 64 CU (výpočetných jednotiek) z toho 56 aktívnych a takt 1548MHz
- CPU: 8-jadrový Zen2 procesor taktovaný na 3,3GHz so 16 threadmi
- Pamäť: 24GB GDDR6 (13,2Gb/s) a 4GB DDR4 pre systém (3GB pre samotný OS a 1GB pre SSD Disk)
- HDD: 256GB NVMe SSD + 2TB HDD. Klasický pevný disk bude vymeniteľný. Čaro však spočíva v tom, že operačný systém konzoly manažuje SSD ako cache tým, že v tomto rýchlom disku necháva len relevantné bloky dát (napríklad, keď je hráč v leveli 3, tak v SSD časti sa nebude nachádzať level 6) a tým pádom spôsobí podobný efekt, ako predvádzala Sony na Playstation 5. To znamená postačujúcu kapacitu disku v kombinácii s rýchlym nahrávaním.
- Chladenie konzoly bude prebiehať cez Vapor Chamber technológiu, podobne ako pri Xbox One X
- Konzola bude podporovať Blu-Ray mechaniku
- Cena: 499$
Xbox Infinite Value (Xbox Lockhart)
- Veľkosť čipu: 288mm2
- GPU: 4,98TFLOP/s, 40 CU (výpočetných jednotiek) z toho 36 aktívnych a takt 1081MHz
- CPU: 8-jadrový Zen2 procesor taktovaný na 3,3GHz so 16 threadmi
- Pamäť: 18GB GDDR6 (10,4Gb/s) a 4GB DDR4 pre systém (3GB pre samotný OS a 1GB pre SSD Disk)
- HDD: 120GB NVMe SSD + 1TB HDD – rovnaká technológia ako pri drahšom Xbox Infinite
- Chladenie: klasický ventilátor
- Konzola bude bez optickej mechaniky
- Cena: 299$
Okrem toho sú v tomto leaku zverejnené odporúčania, ktoré Microsoft posiela s vývojárskymi verziami konzoly vývojárom. V nich sa píše, aby vývojári používali Xbox Infinite ako hlavnú platformu na vývoj.
Xbox Infinite Value bol vyvíjaný tak, aby v každej hre dosiahol prinajmenšom FullHD rozlíšenie, pričom bude dovolené, aby hry bežali aj vo vyššom rozlíšení.
Čo však nebude dovolené je to, aby Xbox Infinite mal lepšie grafické fíčury a vyšší framerate oproti verziám hier pre Xbox Infinite Value
Odporúčanie teda znie použiť vyšší výkon Xbox Infinite pre vyššie rozlíšenie hier.
Náš názor: Tento „leak“ prakticky opakuje to, čo tvrdia aj ostatné. Budúca generácia bude zjavne o tom, stlačiť nahrávacie časy čo najnižšie a poskytnúť hráčom čo najväčší komfort. Čo však tomuto leaku uberá na vierohodnosti sú takty jednotlivých čipov. Tie sú totiž často určované až tesne pred oficiálnym predstavením a vydaním konzol. Taktiež sme skeptickí voči tomu, že Microsoft by lacnejšiu verziu konzoly vydal úplne bez optickej mechaniky. To je podľa nás príliš veľký risk.