Bioshock: The Collection - Recenzia

Bioshock: The Collection - Recenzia

Úprimne, očakávať, že by sa séria Bioshock pri súčasnej vlne nedočkala prerábky, by bolo tak trochu úsmevné. Keď už aj hry ako Dead Island majú svoje remastre. Či je načasovanie predzvesťou toho, že prichádza nová hra zo série, alebo sa v Take 2 rozhodli pre nostalgický trip, to je ťažké odhadnúť (prikláňam sa skôr k tomu prvému). Faktom však zostáva, že toto balenie prináša tri úžasné hry pre všetkých, ktorí zatiaľ nemali tú česť.

 
Forza Horizon 3 - Recenzia

Forza Horizon 3 - Recenzia

Forza patrí medzi najpopulárnejšie pretekárske série súčasnosti. A nie je sa čo diviť. Dve subsérie, simulačne ladený Motorsport a arkádový open-world Horizon pokrývajú takmer celý trh s pretekárskymi hrami. Striedajú sa rok čo rok a vždy ponúkajú výrazný posun vpred (možno s výnimkou Motorsport 5). Tento rok prišlo na rad pokračovanie Horizon hier, čo znamená hlavne párty atmosféru, otvorený svet a hodiny strávené jazdením a to po prvýkrát aj na PC.

 
Resident Evil 4 - Recenzia

Resident Evil 4 - Recenzia

Žiadni zombíci, žiadne fixné kamery, žiadne výpady do nepriateľského územia z bezpečných izieb s písacím strojom a veľkou truhlicou. Titul Resident Evil 4 spôsobil vo svojom čase revolúciu v sérii i v žánri, pretože sa odhodlal zahodiť zastarané hororové prvky a na ich úkor zatlačil na akčné scény, QTE sekvencie a rozmýšľajúcich nepriateľov. Najviditeľnejšou zmenou bol však prechod do plného 3D prostredia s kamerou pevne zavesenou za ramenom hlavnej postavy, čo dalo sérii Resident Evil úplne nový rozmer.

 
Deus Ex: Mankind Divided - Recenzia

Deus Ex: Mankind Divided - Recenzia

Po dlhých rokoch čakania prichádza Adam Jensen so svojimi mechanickými augumentáciami opäť na scénu. Eidos Montreal sa na druhej strane bude snažiť dokázať, že Thief bol len jedným zlým projektom a nie trendom a že Human Revolution nasadil latku tak vysoko, ako sa dalo. Mankind Divided tak na svojich pleciach nesie veľkú ťarchu zodpovednosti, no hre sa darí nasledovať svojho predchodcu.

 
Song of the Deep - Recenzia

Song of the Deep - Recenzia

Insomniac Games sú hry plné zaujímavého zmyslu pre humor, rôznorodých, často až šibnutých zbraní a výrazného vizuálneho štýlu, ktorý vie napodobniť iba málo ostatných štúdií. A potom je tu ich nový projekt, Song of the Deep, ktorý je úplne iný ako všetko predtým.

 
F1 2016 - Recenzia

F1 2016 - Recenzia

Športové a pretekárske hry sú často terčom posmechu zo strany hráčov. Teda mám na mysli tie pretekárske, ktoré sú vytvárané pod určitou licenciou. Práve preto majú stabilný obsah a nie veľmi veľké vylepšenia pri prechodoch na nové ročníky. Stáva sa, že namiesto pribúdania nových prvkov, mnoho z nich doslova mizne, a to hlavne pri prechode cez konzolové generácie na nové enginy. FIFA a NHL by vedeli rozprávať. To isté zastihlo aj sériu F1 od Codemasters. Tá prešla minulý rok na nový engine a výsledok bol dosť tragický. Napravil nový diel pošramotenú povesť?

 
Inside - Recenzia

Inside - Recenzia

Limbu som dlho nevedel prísť na chuť. Niežeby som nevedel doceniť art víziu autorov a snahu o atmosféru beznádeje, no hrateľnostne mi hra akosi unikala. No neskôr som sa k nej opäť dostal a doslova ma pohltila. Zrazu si uvedomujete, že príbeh sa dá rozprávať minimalisticky a s otvorenou interpretáciou. A že nepotrebujete AAA cutscény, aby ste s ním dosiahli maximálny efekt. Inside je to isté na druhú.

 
DOOM - Recenzia

DOOM - Recenzia

V hernom svete existujú dve DOOM hry. Teda, nie z hľadiska názvu, ale z hľadiska hrateľnosti. Existuje tá adrenalínová jazda plná streľby a vnútorností monštier z pekla, no taktiež tu je ten hororový diel, ktorý si mohli vychutnať aj tí neskôr narodení. Séria sama o sebe stojí na križovatke a je otázne, ktorým smerom sa uberie, čo znamená, že niekto ostane naštvaný. Nový DOOM je pokračovaním prvých dielov, nie hororového tretieho, no aj napriek tomu by sa naň fanúšikovia tretieho dielu nemali hnevať. To, čo totiž robí, robí excelentne.

 
Battleborn - Recenzia

Battleborn - Recenzia

Vytvoriť novú IP, ktorá prináša nielen inovácie v smere nového univerza a nových príbehov, ale aj z hľadiska hrateľnosti, dnes nie je jednoduché. Vydavatelia sa boja neoverených vecí a iba málokedy sa stáva, že sa takéto hry zvyknú v zabehnutom kolobehu žmýkaných značiek presadiť. V prvom rade musia dostať hráči dobrú hru, ktorá vie položiť základy finančného úspechu. Či sa to Gearboxu podarí po Borderlands aj druhýkrát, je otázkou, na ktorú sa práve dozviete odpoveď.

 
Quantum Break - Recenzia

Quantum Break - Recenzia

Fínske štúdio Remedy má tajný recept! Neviem, v čom spočíva a neviem, ako to robia. No vždy vedia vytvoriť naratívne zaujímavú hru, no pritom v hre zachovajú i výbornú hrateľnosť. Platilo to pri prvých dvoch Max Paynoch a platilo to aj pri Alanovi Wakeovi. A dobrou správou je, že to platí aj pri Quantum Break.

 
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Recenzia

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Recenzia

Nie tak náhodou sa Ori and the Blind Forest ocitol v mojom rebríčku TOP 5 hier roka 2015. Famózna 2D metrodivania s nádherným art štýlom, krásnou hudbou a príbehom a výbornou hrateľnosťou patrila k najlepším herným zážitkom za posledné roky. A aj to málo chýb, ktoré táto hra mala, sa opravili v definitívnej edícii, ktorá teraz pristála v digitálnych obchodoch.

 
Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2 - Recenzia

Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2 - Recenzia

Koho by nebavila multiplayerová hra, v ktorej sa strieľajú zombíci a kvetinky? Teda za predpokladu, že je aj kvalitne spracovaná. Toto bol do istej miery prípad prvého dielu Garden Warfare. Hoci kvôli pár nedokončeným maličkostiam a chýbajúcim vlastnostiam (ktoré sa kompenzovali zníženou cenou oproti bežným AAA hrám) pôsobil skôr ako prísľub do budúcnosti. A tento prísľub bol vyslyšaný hneď pri druhom pokuse.

 
Assassin’s Creed Chronicles India - Recenzia

Assassin’s Creed Chronicles India - Recenzia

Séria Assassin’s Creed zaplavuje regály obchodov tak často, až sa bojím, že sa hádam každý mesiac ukáže nová hra z tejto série. Séria sa po fiasku s názvom Unity konečne prostredníctvom Syndicate ustálila na nových konzolách a začala expandovať. A nakoľko má štúdio Ubisoft rado okrem klasických AAA hier aj malé chuťovky za 15€ (viď Valiant Hearts a Child of Light), rozhodlo sa skombinovať obe tieto veci dokopy a voilá, vznikla podséria Assassin’s Creed Chronicles, ktorá pokračuje druhým dielom.

 
Rainbow Six: Siege - Recenzia

Rainbow Six: Siege - Recenzia

Mnoho hier sa v poslednej dobe vydáva cestou e-sports. Nesnažia sa ohromiť inováciami, ale skôr sa snažia zdokonaliť už fungujúce formulky súťaživého hrania. Vytvoriť dokonalý balans, ktorý by umožnil vyniknúť šikovnosti jednotlivých hráčov, ponúknuť dostatočne veľkú „skill gap,“ aby mohla hra samotná oddeliť zrno od pliev a hlavne, v prípade Rainbow Six: Siege, poskytnúť taktickú zábavu, je ťažké.

 
Just Cause 3 - Recenzia

Just Cause 3 - Recenzia

Myslím si, že sériu Just Cause netreba nejako zvlášť predstavovať. „Michael Bay aprooved“ séria plná výbuchov, demolácie, obrovského herného sveta a nádhernej grafiky k nám prichádza so svojím tretím dielom a opäť raz prináša všetko, čím si získala srdcia hráčov v ešte explozívnejšom a šialenejšom zážitku.

 
Xbox One Elite Controller - Recenzia

Xbox One Elite Controller - Recenzia

Ako vyzerá dokonalý ovládač? Na mnohých fórach sa o tomto vedú nekonečné debaty (nedávno som čítal, že najlepším ovládačom ku konzole bol vraj ten z GameCube), ktoré zahrňujú aj objektívne hľadiská (kvalita materiálov, dizajn...), ale aj tie subjektívne (poloha analógových páčok, veľkosť atď.).

 
Darksiders 2: Deathinitive Edition - Recenzia

Darksiders 2: Deathinitive Edition - Recenzia

Žiadne zakrývanie faktov. Darkisders 2 je pre mňa srdcovkou. Jeden z tých titulov, keď aj vidíte nejaké objektívne chyby, no všetko do seba tak úžasne zapadá, že je vám to vlastne úplne jedno. A potom sa stane, že si tú hru prejdete ešte zo trikrát na PC a potom zistíte, že ju už vlastníte aj na Xboxe 360 a že by sa zišlo ju prejsť aj tam. A potom prídete na to, že aj tak nemáte dosť. No potom nastáva vnútorný boj, pretože kritika remastrov, ktoré len mútia vodu, je podľa mňa na mieste.

 

Ďalšie články...

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk