DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS - RECENZIA

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS - RECENZIA

 

Vyzerá to tak, že pohár trpezlivosti definitívne pretiekol. Štúdio Bungie totiž v Destiny 2 zabilo všetku nádej na to, že by toto pokračovanie bolo také ako prvé Destiny na konci svojho putovania. A aj keď som expanzii Rise of Iron nedal veľmi vysoké hodnotenie, skonštatoval som, že ako celok je hra konečne v stave, ktorý by sa dal odporučiť. No prišlo Destiny 2, z ktorého vypadla hromada štandardných funkcií. Fanúšikovia ich začali považovať za samozrejmosť a boli nahradené... Ničím. Čo je horšie, Bungie sa rozhodlo, že veľa vecí, ktoré sa dali v jednotke získať hraním, sa presunuli do Eververse lootbox systému. A v Curse of Osiris je to ešte horšie.

Expanzia totižto ukazuje, čoho sa fanúšikovia obávali. Štúdio Bungie sa zaľúbilo do samého seba a prinieslo hromadu toho, čoho sa ľudia už dávno prejedli. Kampaň s trápnym príbehom, málo obsahu a raid, ktorý to celé nedokáže zachrániť. Vizuál, ktorý síce okúzľuje, je ináč nenaplnený zmysluplným obsahom. Grind bez zmyslu a s umelými a nezaujímavými bariérami. PvP balans, ktorý doslova ničí zábavnosť PvE.

„Príbeh“ Curse of Osiris nám predstavuje postavu Osirisa, Warlocka, ktorý bol pre svoje radikálne myšlienky vyhnaný. Jeho jedinou motiváciou je zastaviť rasu Vex. A tu do príbehu vstupuje naša postava, opäť raz trápne nemá a opäť raz zachraňujúca celý svet, ktorý vlastne záchranu nepotrebuje. Problémy? Málo misií, nezaujímavá náplň, trápne malá planéta Merkúr, na ktorej sa DLC-čko odohráva. Osiris, vzhľadom na to, ako ho prezentovala história univerza, je neskutočne nudný a v drvivej časti DLC sa ani nevyskytuje. Brother Vance je sekundárna postava, ktorá existuje na to, aby ste jej odovzdávali Tokeny. A aj keď finálny boss je celkom zaujímavý, pachuť nudy a podpriemernosti je veľmi silná.

A dôvodom je aj Infinite Forest. Proklamovaná „fíčura“ mala priniesť svieži vietor a autori z nej vykúzlili interaktívnu nahrávaciu obrazovku. Niečo, čo malo generovať nové prostredia, tak prináša len viac a viac nudy do už statického prostredia. Nehovoriac o tom, že jedna z príbehových misií je vyslovene Pyramidion strike z pôvodnej hry a dve z príbehových misií sú vlastne striky, ku ktorým sa potom dostanete. A po prejdení kampane vás čakajú neskutočné tri vedľajšie adventúry a jeden nový public event, na ktorý musíte čakať donekonečna. Ten je síce cool, ale je jeden a rýchlo sa ohrá. A aby som nezabudol, Infinite Forest je dostupný len pri niektorých aktivitách.

Ďalším problémom je loot. Hlavne to, že možno aj viac ako 50% nového obsahu je zamknutý za Eververse obchodom, čo znamená... mikrotransakcie. Lootboxy. Takže často sa stáva, že odmenou sú staré zbrane a stará výbava, s ktorou hráte už tri mesiace. Nehovoriac o tom, že kvôli dizajnu niektorých prvkov (spôsob perkov na brneniach) a absencii dynamických perkov na zbraniach je celý tento hon značne utlmený a nudný. A vzhľadom na toľko omieľaný nudný PvP balans, ktorý spravil z epicky mocných guardianov slabých vojačikov, sa z hry stalo niečo, čo nie je veľmi zábavné.

Ďalším problémom je, že Bungie sa rozhodlo vymazať inventár pri prechode z jednotky do dvojky s odôvodnením, že všetky zbrane boli zničené. A potom prinesú do expanzie nové exotické zbrane a výbavu a z tej výbavy tvorí spolovice výbava, ktorá bola v predchádzajúcej hre. A ktorú teda musíte opäť získať.

Hra obsahuje mnoho kontroverzií. Jednak obmedzovanie získavania XP na pozadí. Potom zamknutie predchádzajúceho obsahu pre hráčov, ktorí nekúpili expanziu Prestige Nightfall, Prestige Raid či Heroic Striky (spolu s jednou zbraňou). V štúdiu Bungie boli vždy sebavedomí a vždy presvedčení o svojej pravde a k návrhom hráčov takmer vždy pristupovalo odmietavo. No tentoraz to zašlo až tak ďaleko, že aj najskalnejší fanúšikovia nevedia nájsť silu na ich obhajobu.

Ešteže aspoň art tím, technický tím a tvorcovia sountracku si robia svoju prácu na jednotku. Ale pokiaľ sa k ním nepridá aj dizajnový tím, budú výsledky rovnako slabé ako teraz. Za 20 eur tak dostanete podpriemerný obsah, pričom väčšina neho je zamknutá za lootboxy. A Raid? Ten je super, ale ten bol super takmer vždy a expanziu tentoraz nedokáže zachrániť.

Naše hodnotenie

Bungie dosiahol nový strop. Strop na dne. Curse of Osiris je bezcitný „cashgrab“. Je to test, ako málo obsahu dokáže štúdio vyprodukovať a predať za 20 eur. Bungie sa bude musieť do ďalšej expanzie poriadne zamyslieť, pretože ich začínajú opúšťať aj najvernejší fanúšikovia.

Klady

  • Raid
  • vizuál a soundtrack

Zápory

  • lootboxy
  • krátka a nudná kampaň
  • slabý príbeh
  • dizajnové rozhodnutia
  • recyklovanie obsahu
  • málo dôvodov na grind
  • nové prostredie?
  • celkovo málo obsahu

Informácie o hre

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS 2017

Nová Expanzia pre Destiny 2 Curse of Osiris vás zavedie na Merkúr, kde budete postupne odhaľovať plány rasy Vex, ktoré budú mať dopad na budúcnosť.

  • Platforma: Xbox One
  • Žáner: FPS
  • Výrobca: Bungie
  • Distribútor v GB: Activision
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Kon-Tiki

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk