Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Ako vytvoriť kvalitnú expanziu? Pre tvorcov najlepšej racingovej hry tejto generácie evidentne táto otázka nepredstavovala žiadny problém. Stačil solídny nápad, ktorý následne jednoducho implementovali do už existujúceho konceptu a hrateľnosti a voilà, expanzia je na svete! Takto to fungovalo aj pri Blizzard Mountain, ktorý stavil na zasnežené prostredie a rovnako je to aj pri jeho mladšom bratovi, expanzii Hot Wheels.

Už samotný názov nám našepkáva, na aké miesto nás hra prenesie. Celé podujatie sa nesie v tónoch oranžovej farby a dôraz sa v ňom kladie na rýchlosť a šialené trate plné zrýchľovačov. Z nich iba minimum tvoria trate vedúce cez prírodu či klasické cesty. Základ hry pozostáva zo známych oranžových a modrých tratí, ktoré sú z oboch strán ohraničené bariérami. Udržať sa na nich je však veľmi problematické. Síce nehrozí, že z trate priamo vyletíte, no otrieskanie auta o bariéry vás zakaždým stojí drahocenný čas. Preto je lepšie udržiavať vozidlo uprostred trate, čo je však pri vysokých rýchlostiach takmer nemožné.

Systém odmeňovania v expanzii Hot Wheels sa v porovnaní s hlavnou kampaňou zmenil, a tak si namiesto získavania fanúšikov vystačíte jednoducho so zbieraním hviezd. Na každom podujatí máte možnosť získať tri hviezdy. Jednu za dokončenie pretekov, druhú za víťazstvo v nich a tretiu za prevedenie špecifickej výzvy, ktorá je na každých pretekoch iná. Za nazbierané hviezdy potom postupujete vždy o úroveň vyššie, pričom vrcholom je S2 kategória. V nej sú autá mimoriadne rýchle, čo ale tiež znamená, že sa na úzkych tratiach stávajú ťažko ovládateľnými.

Aj napriek tomu, že pojem Hot Wheels evokuje v hráčoch oranžovo-modré, ohraničené trate, autorom sa podarilo obsiahnuť v prostredí čo najväčšiu možnú rôznorodosť. Tú tvoria imaginárne mestá, Dinopark či pobrežie.

Expanzia Hot Wheels ťaží najmä z toho, že základ, do ktorého je integrovaná, je jednoducho skvelý. Je postavený na báze, v ktorej ide o klasické preteky, okruhové preteky, Bucket List obsahujúci rôznorodé výzvy, Barn Find s dôrazom na hľadanie starých vrakov, skoky do diaľky, drift zóny a zóny s rýchlostnými limitmi. Schopnosť hry zaujať hráča však ostáva na priemernej úrovni a ani samotná téma neposkytuje veľa možností na spestrenie zábavy počas hrania. Hot Wheels teda vyzerá skôr ako pokračovanie hlavnej kampane disponujúce množstvom oranžových a modrých tratí. Samozrejme, nesmie chýbať ani hromada akrobatických kúskov, cool vyzerajúce Hot Wheels autá a iné vozidlá z ponuky základnej hry či prvej expanzie.

Online obsah sa rovnako ako vydarená kampaň preniesol z pôvodnej hry v naozaj perfektnej forme. Online co-op kampaň, multiplayerové výlety, preteky. To všetko sa nám predstavuje v takej kvalite, na akú sme boli aj doteraz zvyknutí.

Hot Wheels možno nie je natoľko originálny ako Blizzard Mountain, no tento nedostatok možno pripísať obmedzeniam zo strany licencií. Stále totiž ide o skvelú expanziu, ktorá ťaží najmä z faktu, že hlavná hra je jednoducho skvelá.

• výborné spracovanie licencie
  • šialené trate
  • solídna dĺžka kampane