Halo Wars 2 - Recenzia

Halo Wars 2 - Recenzia

 

Veľa ľudí si uvedomuje silu značky Halo. Hlavné FPS hry, ktoré do istej miery spôsobili revolúciu v tomto žánri na konzolách, jedného pekného dňa doplnila nenápadná hra s prídavkom Wars. Išlo o stratégiu štúdia Ensemble Studios (RIP) v univerze Halo. Na PC by to bola relatívne kvalitná stratégia, ale na konzolách sa stala niečím extra. Ukázali nám tak, že všetko sa dá, keď sa chce, plus taktiež rozšírili univerzum Halo. Halo Wars 2 prišla, aby real-time stratégie posunula na vyššiu úroveň.

Tentoraz sa hry ujalo štúdio, pre ktoré by výraz „strategické hry“ mohlo byť synonymom, a to Creative Assembly. Príbehovo sa dej odohráva hneď, teda nie hneď-hneď, ale až po udalostiach v prvej časti. Pravdou je, že postavy ostali rovnaké, a tak sa ich príbeh začína až po skončení jednotky. Medzi udalosťami jednotky a dvojky ale ubehlo viac ako 20 rokov. Celá posádka bola v kryospánku. Galaxia je iná. Všetko je odlišné. Covenanti už nie sú to, čo bývali. Posádku zobudí záhadný signál z povrchu Archy, mysterióznej konštrukcie, ktorej úlohou je starať sa o to, aby bolo v galaxii dostatok kruhov Halo. Po nájdení zdroja signálu objavia AI Isabellu. Tá ich varuje pred novou hrozbou, Banished, čo je vzbúrená frakcia Covenantov s lídrom Atrioxom. Tí získali kontrolu nad Archou a je iba na členoch lode Spirit of Fire, aby sa s touto novou hrozbou popasovali.

Na začiatok musím podotknúť jednu vec. Halo Wars 2 je po kvantitatívnej a obsahovej stránke skvelým titulom. Okrem kampane poskytuje klasický multiplayer, Skirmish, Blitz a Firefight, čo je naozaj pestrá ponuka.

Kampaň je skvelá, a to aj napriek tomu, že je hra ukončená trochu zhurta. Koniec ale zanecháva viac otázok ako odpovedí, a jedným z hlavných cieľov je nepochybne aj prepojenie príbehu s Halo 6. To však neznamená, že by príbeh nemal začiatok, stred a koniec, práve naopak. Vzhľadom na žáner hry, Halo Wars 2 ponúka prekvapujúcu hĺbku, prepracované postavy a zaujímavú rasu nepriateľov s vlastnými motívmi.

Náplň misií je pestrá a zaujímavá. Zbieranie Skulls, ktoré slúžia ako modifikácie ďalšieho hrania, množstvo sekundárnych úloh, „súťaž“ o čo najvyššie skóre, to všetko zabezpečí fakt, že budete mať dôvod kampaň opakovať viackrát, a to či už kvôli vyšším náročnostiam, alebo co-opu. Misie sa líšia hlavne tým, že je v nich prítomná základňa. Teda, či máte možnosť budovať nové jednotky, alebo sa musíte uspokojiť s tým, čo máte k dispozícii. Všetko je navyše výborne poprepájané, aby kampaň neupadla do stereotypu.

Poďme však na samotnú hrateľnosť. Hra nasleduje klasický systém kameň-papier-nožnice, čiže najdôležitejšie je vedieť, ktoré jednotky sú vhodné proti ktorým. Taktiež je veľmi dôležité zvyknúť si na ovládanie pomocou gamepadu (hra vyšla aj na PC cez systém Play Anywhere). Je to síce celkom jednoduché, no chvíľu trvá, kým sa vám to dostane do prstov. V praxi to znamená, že komplexné systémy boli ohlodané na kosť a jednotky vedia do veľkej miery reagovať na svoje okolie. Radiálne menu ponuky sú častým výskytom, a to aj v PC verzii, kde to až také vítané nie je. Dalo by sa skonštatovať, že na pomery konzol je UI a ovládanie spracované skvele, no na PC pomery až tak dobre nie.

Halo Wars 2 nepatrí medzi stratégie typu Starcraft, kde jedna chyba môže znamenať prehraný celý zápas. Áno, je to stále stratégia. Ide skôr o to, či viete správne vykonať taktiku, ktorú si určíte. Hra je oveľa benevolentnejšia, čo na jednej strane poteší konzolových hráčov, no na druhej strane z toho PC hráči nebudú mať veľkú radosť. Výsledkom toho je hrateľnosť skôr zameraná na rýchlosť a správnosť vašich rozhodnutí než na taktiku.

Ešte vyšší rýchlostný stupeň nasadzuje mód Blitz. Ten čerpá inšpiráciu v zberateľských kartových hrách a vynecháva výstavbu. Namiesto toho je to mód o kontrole území. Jednotky sa privolávajú hneď podľa kariet, ktoré máte v ruke. Hra má sedem lídrov a každému z nich môžete priradiť vlastný balíček kariet. Celkom zaujímavý nápad s návykovou hrateľnosťou, no s dvoma veľkými problémami. Prvým problémom je, že mód má k dispozícii iba jednu mapu, ktorá sa „ohrá“ skutočne rýchlo.Tým druhým problémom sú mikrotransakcie. Pokiaľ by slúžili iba na získanie základného typu jednotiek, bol by som s tým OK. Problémom je, že všetky duplicitné karty zvyšujú silu danej karty. V praxi to znamená, že čím viac balíčkov nakúpite, tým lepšiu armádu budete mať. Čo je definícia Pay to Win, a to bez debaty. Fuj! Aby som však nezabudol, Blitz sa dá hrať vo variantoch 1vs1, 2vs2, 3vs3 a Firefight, kde sa bránite proti útokom jednotiek, ktoré ovláda AI.

Klasický multiplayer má taktiež podporu viacerých hráčov a rôzne módy, od klasického obsadenia územia až po variantu v podobe Strongholds či klasického Deathmatchu. Tieto módy sú klasickou konzervatívnou voľbou, ktorá poskytuje dostatok variácie na dlhé-predlhé hodiny s podporou ôsmich máp s rôznym počtom hráčov.

Nerozumiem však jednej veci. Vzhľadom na to, že Blitz Firefight a Kampaň podporujú co-op, prečo do týchto módov nie je implementovaný matchmaking? Neverím, že by to bolo také ťažké. Vzhľadom na to, že vo všetkých ostatných módoch sa matchmaking vyskytuje. Trochu nelogické rozhodnutie.

Pochváliť musím skvelý soundtrack, veľmi pekné grafické spracovanie so skvelým artštýlom pre Banished jednotky. Úžasné sú aj cutscény od štúdia Blur, efekty a prakticky všetko, čo súvisí s audiovizuálom. Problémom je však pathfinding jednotiek, ktoré majú občas tendenciu zasekávať sa o seba, či dokonca v niektorých prípadoch ignorovať zadané príkazy. Občas sa objavia i problémy technického rázu. Taktiež sa musíme posťažovať na dlhé nahrávacie obrazovky.

Naše hodnotenie

Halo Wars 2 je podarená RTS na konzolách, ale menej už na PC. Spôsobené je to hlavne konkurenciou a nárokmi, ktoré majú hráči jednotlivých platforiem na real-time stratégie. Kampaň je super, multiplayer je veľmi dobrý a Blitz? Ten je zábavný, ale očividne s úmyslom pay-to-win. Nejde o „must-have“ hru, ale o kvalitný prírastok do žánru, ktorý sa môže smelo porovnávať s jeho predchodcom.

Klady

  • príbeh, cutscény, soundtrack a artštýl
  • základná myšlienka Blitzu
  • skvelý multiplayer
  • denné a týždenné výzvy
  • hrateľnosť

Zápory

  • technické problémy
  • problémy s pathfindingom
  • obmedzenia vyplývajúce z RTS na konzolách
  • celkové zjednodušenie nemusí vyhovovať všetkým
  • Blitz má iba jednu mapu
  • Blitz je pay-to-win

Informácie o hre

Halo Wars 2

Halo Wars 2 2017

Druhé Halo Wars je real-time stratégia na doposiaľ najväčšom Halo bojisku sveta. Pripravte sa viesť armády Sparťanov a ďalších bojových síl sveta Halo, ako sú napríklad Warthogovia, Škorpióni a množstvo nových jednotiek. Čaká vás vojna proti novému nepriateľovi, frakcii Banished

  • Platforma: Xbox One
  • Žáner: RTS
  • Výrobca: Creative Assembly, 343 Industries
  • Distribútor v GB: Microsoft
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Microsoft

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: AndRea Cingelová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk