Destiny: Rise of Iron - Recenzia

Destiny: Rise of Iron - Recenzia

 

Som tak trochu naštvaný. Pretože som si myslel, že po tom, čo Taken King spravil z Destiny – z priemernej hry – výbornú hru, vyzerá Rise of Iron ako projekt zbúchaný o 5 minút dvanásť len preto, aby komunita na Reddite mala čo hrať. Navyše, okrem malého množstva nového obsahu sa autorom podarilo aj pokaziť niečo, čo bolo opravené.

Pekne po poriadku. Príbeh z cesty, lebo tam nie je veľmi o čom. Pritom premisa bola veľmi zaujímavá. Pred Guardianmi exitovali tzv. Iron Lords. Skupina elitných ochrancov Zeme pred silami zla. Obdarení veľkou mocou a znalosťami nakoniec padli pri obrane pred nanotechnológiou SIVA. Prežil iba Lord Saladin, ktorý občas navštívi sociálne priestory Destiny so svojím Iron Banner eventom. Po niekoľkých storočiach však na SIVU narazila frakcia Fallen a vy ich, samozrejme, musíte zastaviť.

Problém je, že všetko je vykreslené epicky. Máte pocit, že budete zvádzať neskutočný boj, aby ste SIVU nakoniec porazili a potom zistíte, že po 40 minútach je koniec. Päť misií, pričom boju so SIVOU sa venuje tá posledná. Je síce pravda, že záverečný súboj a aj priebeh tejto misie je super, ale to je tak všetko. Jediné, čo sa budete pýtať sami seba je to, akí babráci museli byť Iron Lords, keď vy ste všetko vyriešili tak rýchlo. A tak na konci, keď sa aj vy stávate novou generáciou Iron Lords, neviete, či to máte brať ako poctu, alebo ako urážku.

Našťastie, kampaň nie je to jediné, čo hra ponúka. Tradične sa nám dostalo celkom zaujímavého obsahu. Nová sociálna oblasť, ktorá funguje akurát tak na to, aby ste museli načítavaciu obrazovku absolvovať viackrát, čiže je to maximálne tak otrava. Ďalej tu máme novú hrateľnú oblasť nachádzajúcu sa na Zemi, nazvanú Plaguelands. Tam je už tradične zmes Patrol misií, zberateľských predmetov, ale opäť nič zaujímavé.

O trochu zaujímavejšie pôsobí Archon Forge. Miesto v novej hrateľnej oblasti kombinujúce Prison of Elders (Destiny verziu Horde módu) a Court of Oryx (sociálny portál, kde sa bojovalo s Bossmi). Princíp je taký, že hráči môžu vo svete farmiť tzv. SIVA offerings, predmety, ktoré následne v Archon Forge aktivujú, a ich úlohou je splniť dynamicky sa generujúcu misiu. Fajn je, že vzhľadom na sociálny aspekt to nemusíte zdolávať sami, ale s ostatnými hráčmi, ktorí sa tam nachádzajú.

Nový Strike je síce super, ale je iba jeden. Takže väčšinu času budete venovať Strikom, ktoré ste už asi stokrát zdolali. A potom tu zostáva Raid. A ten je super, ako to už býva zvykom. Od King’s Fall sa odlišuje hlavne tým, že nie je tak mechanicky náročný. Zatiaľ čo King’s Fall bol čisto o tom, aby hráči ovládali mechanizmus ako poraziť Bossov a dostať sa ďalej a všetko záviselo iba od exekúcie, pričom priestor na iné poňatie a inú taktiku prakticky neexistoval, Wrath of the Machines je v tomto oveľa uvoľnenejší. Áno, porazenie každého stretu s nepriateľmi má určité pravidlá, ktoré treba dodržiavať, no zároveň je to celé uvoľnenejšie a aj keď spravíte chybu, nemusí to vždy znamenať okamžitý koniec, čo nebolo tak v prípade King’s Fall. Faktom zostáva, že aj tento Raid je o komunikácii, o čo najlepšom vybavení a o skúmaní toho, čo vlastne treba robiť. Zároveň je však veľmi krátky, čo taktiež na atraktivite expanzie nepridá.

Keď už hovoríme o výbave. Spomínal som, že autori pokazili niečo, čo bolo opravené. A to je práve získavanie lepšej výbavy. V aprílovom update autori zlepšili možnosť Infusion (absorbovanie jedného predmetu do druhého a prenesenie Light levelu) a zrýchlili proces dostávania sa na maximálnu úroveň Light levelu (číslo určujúce silu výbavy hráča). V Rise of Iron zvýšili maximálnu úroveň Light levelu na 385. Čo je síce super, ale zároveň úplne spomalili mechanizmy na jeho zvyšovanie, takže hra sa stala ťažkým grindom. Vzhľadom na absenciu poriadneho nového obsahu je to viac ako smutné. Takže potreba dosiahnuť úroveň 370, aby ste sa k Raidu vôbec dostali, je na zaplakanie a odradí to veľmi veľa hráčov.

Spomeniem aj nový systém artefaktov. Totižto každý z Iron Lordov bol špecifický. A jedinečný. A tak sú špecifické a jedinečné aj ich artefakty. Jeden vám napríklad môže zobrať vašu Super, ale pridať dvojitú porciu granátov a melee útokov. Iný zase zrušiť obmedzenie na šprint atď. Tieto artefakty ponúkajú rôznorodosť a dávajú hráčom určitú možnosť špecializácie, čo vyúsťuje do nových zážitkov a taktikov v hrateľnosti.
Do multiplayeru pribudlo zopár nových máp a nový mód Supremancy. Čo je vlastne Destiny variant módu Kill Confirmed. Nič viac, nič menej.

Naše hodnotenie

Rise of Iron je prešľapovanie na mieste. Posledný výdych pred vydaním nového dielu, ktorý namiesto epického ukončenia ságy ponúka skôr rozčarovanie z toho, koľko málo obsahu sa dá napratať do hodnoty 30€. Sám o sebe za takú cenu nestojí. No Destiny kolekcia za 50€ je už o niečom inom.

Klady

  • Wrath of the Machine raid
  • nový systém artefaktov

Zápory

  • slabá a krátka kampaň
  • iba 1 nový strike
  • raid je trochu krátky
  • noví nepriatelia sú iba reskinom
  • málo obsahu

Informácie o hre

Destiny: Rise of Iron

Destiny: Rise of Iron 2016

Rise of Iron prináša novú príbehovú kampaň obsahujúcu nové misie, úlohy a, samozrejme, epické scény, ktoré vás detailnejšie zasvätia do príbehu, ktorý sa točí okolo Lorda Saladina. Ide o jedného zo Železných pánov, ktorí sa snažili zachovať starú civilizáciu. Nebudú chýbať ani nové lokality, do ktorých sa postupne pozriete. Rovnako tak nový raid, nový strike, nové nepriateľské frakcie a hlavní nepriatelia

  • Platforma: Xbox One
  • Žáner: FPS
  • Výrobca: Bungie
  • Distribútor v GB: Activision
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Gameexpres

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Nikoleta Janková

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk