Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2 - Recenzia

Koho by nebavila multiplayerová hra, v ktorej sa strieľajú zombíci a kvetinky? Teda za predpokladu, že je aj kvalitne spracovaná. Toto bol do istej miery prípad prvého dielu Garden Warfare. Hoci kvôli pár nedokončeným maličkostiam a chýbajúcim vlastnostiam (ktoré sa kompenzovali zníženou cenou oproti bežným AAA hrám) pôsobil skôr ako prísľub do budúcnosti. A tento prísľub bol vyslyšaný hneď pri druhom pokuse.

Je pravdou, že Garden Warfare 2 je už hra v plnej AAA cene, no na rozdiel od jednotky toho ponúka oveľa viac, aj keď základy ostávajú viac-menej nezmenené. Všetko ostatné je väčšie, mohutnejšie, trvácnejšie a explozívnejšie.

Prvým veľmi dôležitým faktom je, že všetok odomknutý obsah, ako napríklad variácie hrateľných postáv sa, prenášajú do dvojky. Vďaka tomu je možné potlačiť veľké množstvo grindu a môžete taktiež odomknúť veľa vecí. Do hry boli pridané ďalšie variácie už známych postáv aj úplne nové postavy, a to konkrétne tri pre každú stranu. Z dôvodu balansu zároveň nastala i úprava schopností starých postáv.

Niežeby postavy v prvom diele boli zle vybalansované, no povaha hlavného módu Gardens & Graveyards určovala, že zombíci pozostávali hlavne z útočných tried a kvetinky z obranných. Premenovaním módu na Turf Takeover však tento mód už strieda úlohy pre oba tímy pravidelne, čo v praxi znamená, že bolo potrebné, aby sa zostava jednotlivých typov postáv vyvážila. Do tímu zombíkov bol pridaný Imp, ktorý je schopný privolať si veľkého robota, Superhero s údermi/kopancami na blízko a Pirátsky zombie s multifunkčnou zbraňou na blízko i na diaľku a s dronom. Kvetinkám bola pridaná Kukurica s rotačným kukuricometom i raketometom, Ruža s AOE schopnosťami i navádzanými strelami (ktorá je momentálne tak trochu OP) a Citrón s laserom či s ochranným štítom. K dispozícii je 7 druhov postáv pre oba tímy. Každý z nich má 10 variácií, čo prináša obrovské množstvo herných zážitkov a odlišností pri hraní, a tým pádom zvyšuje znovuhrateľnosť.

Aby toho však nebolo málo, autori pridali interaktívne menu prevedené do formy Battle Backyard, kde jednu tretinu majú pod kontrolou kvetiny, druhú tretinu zombíci a tretia je dostupná na prevzatie pre kohokoľvek, kto sa odváži priblížiť sa k vlajke. Zároveň toto prostredie disponuje množstvom ukrytých truhličiek, tajomstiev a umožňuje dostatok úprav. Z tohto Hub priestoru má hráč možnosť dostať sa k multiplayerovej hre, ku hre Garden Ops, do Infinity módu či plniť singelplayerové úlohy.

Áno, Garden Warfare 2 má aj kampaň, a to za obe strany. Hoci je pravdou, že skoro polovica misií predstavuje mód hordy (alebo Garden Ops, ako sa volá v tunajšom svete), hráčom sa dostanú k dispozícii aj vtipné úlohy s typickým PvZ humorom. Ultimátnym cieľom kampane oboch strán je stať sa najlepším agentom. Jej dokončenie navyše odomyká Infinity mód, ktorý je možné hrať kooperatívne pre štyroch hráčov. V ňom sa hráči menia na obrovských robotov a sú premiestnení do sveta záhradných trpaslíkov, v ktorom je ich úlohou prežiť čo najdlhšie. Za nazbierané kryštály môžu nakoniec získať tie najlepšie odmeny vrátane kompletných variácií hrateľných postáv. Do tohto módu sa ale dá vstúpiť len po obetovaní dostatočného počtu hviezd. Tie hráč môže získať pri plnení rôznych výziev, ktoré sa menia každé dva dni a ktoré taktiež odmeňujú zvýšeným násobičom získavania XP bodov.

Tak isto sa dočkal zmien i Garden Ops, a to konkrétne možnosťou hrať tento mód aj za zombíkov. Do hry sa museli preto pridať obranné veže pre túto frakciu a útočné AI jednotky pre opačnú frakciu, ktoré sa maximálne vydarili (ako aj bossovia kvetiniek).

Hra ponovom ponúka aj lokálny co-op, ktorý je však do veľkej miery obmedzený. Nenašli sme možnosť prechádzať kampaň, ak je váš priateľ v split screen-e alebo ak sú ďalší živí hráči vo vašom Backyarde. V prípade, ak sa váš kamarát pripojí do lokálneho co-opu, tak v Garden Ops taktiež nemáte možnosť privolať si na pomoc AI postavy, čo pri singelplayer hraní môžete.

Hra vyniká nielen farebnosťou, ale aj variabilitou máp. Nehovoríme iba o tom, že každá mapa sa odohráva v tematicky inom prostredí, s iným počasím a s inou dennou dobou, ale o tom, že veľa máp v multiplayeri a v Garden Ops má upravenú gravitáciu či aktivovaných množstvo úprav, ktoré osviežujú hranie. A nielen to! Pri hraní Turf Takeover sa autori riadne vybláznili s dizajnom posledných fáz zápasov. Na jednej mape máte napríklad za úlohu dostať čo najviac lôpt do jamiek, aby ste po vypršaní časového limitu mali väčšie skóre než súperov tím. Na druhej mape máte zase skaziť párty zombíkom tým, že toaletným papierom prelepíte ich výzdobu alebo máte ako zombíci rozmraziť veľkého Impa. Možností v týchto mapách je veľa, čo sa pozitívne prejavuje v zábavnosti, ktorú poskytujú hráčom.

Zvyšná ponuka módov je tradičnejšia. Klasické variácie na Team Deathmatch, Kill Confirmed, Domination či Capture the Flag dopĺňajú výborne spracované Turf Takeover, Garden Ops a Infinity mód. Vytvárajú tak veľmi silnú ponuku, v ktorej si nájde to svoje prakticky skoro každý.

Oproti pôvodného Garden Warfare sa hra graficky veľmi neposunula, čo však nie je zlé. Hra si totižto zachovala výborný, špecifický štýl a stále dáva jasne najavo, že art štýl je viac ako len snaha o realistickosť.

Hre Garden Warfare 2 sa dá vytknúť len mierne nedotiahnutá implementácia split screen-u, co-opu a občasné problémy v balanse jednotlivých jednotiek. Inak ale ide o plnohodnotnú a veľmi kvalitnú multiplayerovú strieľačku, ktorá svojou variabilitou ponúkaných zážitkov a množstvom obsahu vystačí každému hráčovi na desiatky hodín. Ak sa vám jednotka páčila, tak z dvojky budete nadšení. Dajte GW2 šancu a neoľutujete.

• Množstvo hrateľných postáv a herných možností
  • Infinity, Garden Ops a Turf Takeover
  • Nápad Backyard ako herného Hubu
  • Prekopaný levelovací systém
  • Pekný art štýl

• Problémy s balansom
  • Nedotiahnutý split screen

Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2

Plants vs. Zombies – Garden Warfare 2 2016

Bláznivá zábavná strielačka zo sveta Plants vs. Zombies pokračuje v Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2. Rastliny tu po prvýkrát vystupujú v úlohe útočníkov a snažia sa získať späť stratené územie. Dočkáme sa ďalších tried a postáv - celkovo 14 tried a vyše 100 hrateľných postáv, ktoré sa stretnú na 12 jedinečných mapách.

• Žáner: strieľačka z pohľadu tretej osoby
  • Výrobca: PopCap Games
  • Distribútor v GB: Electronic Arts