Assassin’s Creed Chronicles India - Recenzia

Séria Assassin’s Creed zaplavuje regály obchodov tak často, až sa bojím, že sa hádam každý mesiac ukáže nová hra z tejto série. Séria sa po fiasku s názvom Unity konečne prostredníctvom Syndicate ustálila na nových konzolách a začala expandovať. A nakoľko má štúdio Ubisoft rado okrem klasických AAA hier aj malé chuťovky za 15€ (viď Valiant Hearts a Child of Light), rozhodlo sa skombinovať obe tieto veci dokopy a voilá, vznikla podséria Assassin’s Creed Chronicles, ktorá pokračuje druhým dielom.

Tento diel sa odhráva v Indii a nasleduje príbeh Arbaaza Mir in Amritsara a aby hra nebola príbehovo chudobná, dej sa odohráva počas vojny medzi Sikhskou ríšou a Britskou Východoindickou spoločnosťou. Nakoľko sme vo svete Assassin’s Creed je jasné, že boj bude klasický. Asasíni proti Templárom. To znamená veľa skákania, veľa stealth prvkov a veľa vraždenia.

2,5D skákačka však nemá žiadnu charizmu. Teda okrem licencie a naviazaniu na tamojší príbeh univerza. Hra je však príliš krátka na to, aby stihla ponúknuť zaujímavý príbeh, a tak si musíte vystačiť s klasickým scenárom: „Zlí Templári sa zmocnili artefaktu a treba ich rýchlo zastaviť.“ Hra nemá priestor ani na rozvinutie vlastností jednotlivých postáv, a teda celá ťarcha zaujímavosti ostáva na hrateľnosti.

Bohužiaľ, ani tu hra ničím nevyniká. Opakované striedanie skákacích pasáží, ktorým chýba zaujímavý leveldizajn, a prenasledovaní nie je ozvláštnené ničím, čo by utkvelo v pamäti. Hra si navyše vystrieľa zásobník v prvých leveloch, a tak jej potom nezostáva v ďalších častiach z hľadiska nových mechaník či zaujímavých prvkov nič, čo znamená, že sa ku koncu pravdepodobne budete modliť, aby to všetko skončilo. Bohužiaľ, občasné reštrikcie v podobe okamžitého reštartu po spustení alarmu a občasných logických hádaniek nestačí, možno preto, že aj tie sú veľmi podobné a absolútne nevybočujú z toho, čo má daný žáner naučené.

Hre chýba plynulosť pri ovládaní postavy a dobrý pocit toho, že máte nad svojou postavou kontrolu. To často vyústi do to, že reštarty budú nasledovať z iniciatívy hráča, pretože postava nechce poslúchať. Tento diel navyše obsahuje aj dizajnérske chyby. Ako príklad uvediem logickú hádanku, ktorá dala hráčovi za úlohu preskočiť cez štyri objekty skôr, ako sa zavrie brána. V tom momente si hráč povie, že sa preskočiť nedajú, pretože bežne takto postava neskáče. No zrazu, kvôli zásahu autorov, to dokáže, čo môže pri postupe hrou často miasť.

Leveldizajn je zviazaný prísnym okom vývojárov. Veľa miest sa dá prejsť len spôsobom, ktorý nadiktovali autori. Potláča to priestor na kreativitu a rovnako aj nutkanie prejsť si hru znova. Súbojový systém je vyslovene tragický, a to bez ohľadu na to, že hra je stealth orientovaná.

Tým pádom vás neprekvapí, že vám hra zadá určitú misiu, ktorej chýba akákoľvek logika (hľadanie kusov oblečenia, ktoré stráži hromada ozbrojencov atď.). Frustrácia tu často vzniká nie z hráčovej nešikovnosti, ale z hlúpych, nevyladených a nelogických prvkov.

Aspoň že sa na hru dobre pozerá. Pekné farebné prostredie, ktorému nechýba hĺbka, pekne spracované prestrihové scény, dabing a hudba sú taktiež obstojné, a tak trochu zlepšujú dojem. Hra sa však nevyhla množstvu bugov, ktoré len pridávajú na frustrácii, a tak tých päť hodín potrebných na prejdenie budete prechádzať stavmi čiastočného uspokojenia, ktoré sa často strieda s frustráciou.

Assassin’s Creed Chronicles India je hrou, ktorá by pri absencii značky nezaujala asi nikoho. Takto má k dispozícii aspoň okruh fanúšikov série, ktorí majú potrebu doplniť každučkú časť sveta Assassin’s Creed. Pre zvyšok sveta je tu hromada lepších a zábavnejších hier.

• Artštýl a grafické spracovanie
  • Občas hrateľnosť
  • Zaujímavé lokácie

• Bugy, chyby a glitche
  • Nudný a niekedy nelogický dizajn
  • Príbeh
  • Nezaujímavá náplň misií

Assassin’s Creed Chronicles India

Assassin’s Creed Chronicles India 2016

Druhá epizóda - Assassins Creed Chronicles: India nás zavedie do roku 1841 a Sikhskej ríše ležiacej na severnej hranici britmi ovládanej Indie. Tentokrát sa stretneme s Arbaaz Mirom, protagonistom grafickej novely Assassin's Creed: Brahman.

• Žáner: 2,5D platformovka
  • Výrobca: Ubisoft
  • Distribútor v SR: Conquest