The Crew Wild Run - Recenzia

The Crew Wild Run - Recenzia

Pamätáte si na hru The Crew? Vyšla koncom roka 2014 a sľubovala zázraky. Tie však nedokázala naplniť. Vývojári aj napriek tomu pracovali na veľkom DLC prídavku s názvom Wild Run, ktorý vydali koncom novembra.

Wild Run je reedícia a zároveň DLC doplnok. Za dodatočný obsah zaplatíte necelých 30 EUR, verzia s pôvodnou hrou sa predáva za 50 EUR. Samozrejme, záleží na tom, kde kupujete. Tieto ceny sú aktuálne pre digitálny Xbox Obchod.

Na Wild Run sme sa počas recenzovania pozreli z pohľadu nového aj starého hráča. Začnime však rekapituláciou. The Crew je hra, ktorá sa prezentuje ako MMORPG zo sveta automobilov. Preto sa označuje atypickým pojmom „carPG“. Teória je taká, že The Crew sa odohráva iba v online svete. Bez pripojenia do internetu si ju nezahráte, avšak nepotrebujete mať predplatné služby PS+ alebo Xbox Live Gold, aby ste si zahrali. Do hry sa prihlásite aj s bezplatným členstvom, multiplayer zložka (PvP) a niektoré ďalšie funkcie vám však fungovať nebudú. Príbeh pre jedného hráča si užijete a takisto sa stretnete aj s ostatnými hráčmi na cestách.

The Crew vynikal tým, že dokázal pokryť celú Ameriku. V hre sa nachádza jej zmenšená verzia. Obsahuje však všetky dôležité mestá a budovy a zo západného pobrežia na východné budete cestovať minimálne 45 minút. Autori okrem príbehových misií umiestnili na mapu rôzne výzvy, ktorých plnením si vylepšujete parametre vášho auta. V tomto smere sa prejavuje RPG systém.

Pôvodnej hre bola vytýkaná absencia dažďa, resp. dynamického počasia a slabšia grafika. Vývojári tieto nedostatky odstránili – grafiku vylepšili a v hre vám už aj zaprší. Okrem toho funguje dynamický kolobeh dňa. Tieto novinky si užijú pôvodní majitelia hry aj v prípade, že si DLC nekúpia. Ale s tým dažďom to nie je bohvieaké terno. Naprší iba veľmi zriedkavo.

Ďalšie pripomienky smerovali na primitívny príbeh, „hluchotu“ herného sveta a divný jazdný model áut. K tomu dodáme len toľko – The Crew je arkáda. Podobne ako v NFS, ani tu nečakáme atraktívny príbeh a ani bohvieaký jazdný model. Nám toľko nevadil, až na výnimky sa s autom jazdilo dobre. Zabudnite na zákony fyziky, The Crew funguje podľa zjednodušených pravidiel. Uznávame však, že model kolízií by mohol byť lepšie prepracovaný. Niekedy sa vozidlá ako keby „šuchnú“ vedľa seba, aj keď došlo k čelnej zrážke. A náraz do zvodidiel alebo steny vie byť niekedy pomocníkom. Hluchota herného sveta je relatívna. Faktom je, že my sme si užívali bezduché jazdenie virtuálnou Amerikou a plnenie výziev, ale niekomu sa to zdá byť málo. Autori preto pridali hráčmi generované výzvy, aby to trochu oživili. Platí to však iba pre členov vášho tímu, takže problém to nerieši.

Patríme asi k minorite, ale hranie The Crew sme si pred rokom užívali. Pri nenáročnej hrateľnosti sme si dobre oddýchli a plnenie príbehových misií a získavanie lepších komponentov auta nás motivovalo. Áno, po dokončení príbehu sme už herný zážitok príliš nerozvíjali a práve tzv. end-game obsah by mal byť lákadlom. Pre náš však bol The Crew novodobým NFS v otvorenom svete, ktorého životnosť definovali príbehové misie.

DLC doplnok Wild Run však túto zložku nerozširuje. Nepridáva nové misie a to je z nášho pohľadu hlavný nedostatok. Je to subjektívny pohľad, ale ak sa radíte do takej istej kategórie – zahrať príbeh a koniec – potom nad DLC obsahom ani nemusíte uvažovať. Prináša síce motorky a nove kategórie vozidiel, ale misie nerozširuje. Aspoň sme žiadne nové nenašli. Wild Run je preto atraktívnejší pre nových hráčov, ktorí si kúpia motorku a na nej sa vyšantia v rámci príbehu. Po dokončení tejto zložky síce využijete motorku aj v PvP alebo misiách pre frakcie, avšak exkluzívne motorkové misie by nás potešili. V hre sa však nenachádzajú. Takisto aj ostatné kategórie – monster trucky, driftovanie a drag využijete iba v rámci nového kompetitívneho režimu The Summit. V ňom súperíte s ostatnými hráčmi v sérii minihier. Zo začiatku je to zábavné, ale pomerne rýchlo sme pocítili stereotyp.

Wild Run prináša množstvo drobností a vylepšení, ktoré sú na pozadí. DLC doplnok čiastočne reaguje na kritiku a časť z týchto vylepšení dáva zadarmo aj majiteľom pôvodnej hry. Ak ste The Crew dohrali pred pár mesiacmi a hra vás nedokázala motivovať k ďalšiemu hraniu, Wild Run to asi nezmení. Jedine, ak by ste si zamilovali nový režim The Summit. Ten si nás však nezískal. Ak hráte toto carPG každý deň, potom vás nové vozidlá a motorky potešia, lebo budete mať čo vylepšovať. Ale Wild Run ste si v takom prípade asi kúpili hneď po vydaní.

A ak ste The Crew ešte nehrali a máte chuť na arkádu á la NFS v otvorenom svete, dajte hre šancu. Nie je to nič revolučné, ale pri hre sa dá dobre relaxovať a jazdenie virtuálnou Amerikou môže byť zábavné. Hre však treba odpustiť niektoré nedostatky.

Wild Run je DLC, ktorý ocenia iba verní fanúšikovia hry The Crew. Bežným hráčom, ktorí pred pár mesiacmi dokončili príbeh a hru odinštalovali, neprináša veľa dôvodov, prečo sa do „carPG“ titulu vrátiť. Nováčikovia si však tento datadisk užijú viac, pretože budú mať k novým autám a motorkám prístup prakticky od začiatku. Škoda však, že pre motorky a nové kategórie áut nie sú pripravené nové misie.

• Vylepšená grafika
  • Dynamické počasie
  • Motorky a nové vozidlá

• Absencia nových misií pre motorky
  • Nový režim The Summit je pomerne rýchlo stereotypný
  • Minimum dôvodov pre bežných hráčov, aby si DLC kúpili a vrátili sa späť do hry

The Crew Wild Run

The Crew Wild Run 2016

Predveďte svoje schopnosti a získajte vstupenku na Summit, neoficiálne stretnutie tisícov šoférov a mechanikov z celého sveta, ktoré sa odohráva na ikonických miestach po celých Spojených štátoch. Oslavujte automobilovú kultúru v rámci viac úrovňových súbojov so širokým výberom vozidiel, od vytunených áut, po motorky, alebo ďalšie exotickejšie koncepty.

• Žáner: Automobilová arkáda
  • Výrobca: Ubisoft
  • Distribútor v SR: Conquest