Darksiders 2: Deathinitive Edition - Recenzia

Žiadne zakrývanie faktov. Darkisders 2 je pre mňa srdcovkou. Jeden z tých titulov, keď aj vidíte nejaké objektívne chyby, no všetko do seba tak úžasne zapadá, že je vám to vlastne úplne jedno. A potom sa stane, že si tú hru prejdete ešte zo trikrát na PC a potom zistíte, že ju už vlastníte aj na Xboxe 360 a že by sa zišlo ju prejsť aj tam. A potom prídete na to, že aj tak nemáte dosť. No potom nastáva vnútorný boj, pretože kritika remastrov, ktoré len mútia vodu, je podľa mňa na mieste.

No pred tým ako sa pustíme do remastra, zhrnieme, či za to stojí základná hra. Darksiders 2 vás prevtelí do kože Smrti (doslova) a príbehovo sa napája na udalosti v jednotke (ináč, celkom nerozumiem, prečo do tejto Deathinitive edície nepribalili aj jednotku). Jeden zo štyroch jazdcov Apokalypsy, Vojna, príde na Zem bez toho, aby bol povolaný a spoluspôsobí vyhladenie ľudstva. Aby Smrť zistila, čo sa vlastne stalo, bude musieť najprv oživiť vykynoženú ľudskú rasu.

Toto putovanie ho prevedie štyrmi ríšami plnými masívnych hlavných úloh, bočných úloh, hromadou miest na prehľadávanie a množstvom rôznorodých nepriateľov a logických úloh. Hra, podobne ako aj prvý diel, je kombináciou rôznych žánrov spojených do elegantného celku. Ten poskytuje viac ako 20 hodín hrania. Základom je svižný a prepracovaný súbojový systém pomocou primárnych (názov) a sekundárnych zbraní, ktoré sú rozdelené na rýchle a pomalé. K tomu treba určite pripočítať rôznorodé schopnosti v dvoch vývojových stromoch, čo reprezentuje RPG prvky hry.

Nechýba ani loot systém zahrňujúci nielen nové zbrane, ale aj vybavenie pre Smrť. To všetko prispieva k variabilite hrateľnosti a k viacerým spôsobom, ako vyriešiť dané situácie. Aj vtedy, keď všetko končí sekaním nepriateľov na márne kúsky.

Navyše hra motivuje hráča k prehľadávaniu prostredia a následne ho odmeňuje novou výbavou. To by samo o sebe ako motivácia stačilo, no v tomto prípade idú autori ešte ďalej. Hra nie je priamočiarym, lineárnym dobrodružstvom, ale obsahuje otvorený svet, kde je čisto na hráčovi, kam chce ísť a ktorú misiu chce splniť ako prvú. Metroidvania prvky navyše zaručujú, že sa oplatí s novými schopnosťami a výbavou vracať na staré miesta, pretože tam sa hráčovi sprístupnia také miesta, ktoré boli predtým nedostupné. Ich využitie sa nájde aj pri početných priestorových a logických úlohách, bez ktorých sa v tejto hre ďalej nepohne.

Štyri prostredia sa môžu pochváliť obrovskou variabilitou, inými typmi nepriateľov a hlavne úplne iným art štýlom, ktorý je dominantný počas celého hrania. Darksiders II totiž uprednostnil art štýl pred technickou kvalitou, čo je síce v tejto edícii hry menej viditeľné, no aj tak dostatočne zrejmé. Výsledkom sú výborne nadizajnové monštrá a prostredia a úžasné výhľady. Achillovou pätou pôvodného Darksiders II boli hlavne dosť tragické textúry, ktoré síce nie sú najostrejšie ani v Deathinitive edícii, no je to oveľa, oveľa lepšie.

Zmeny grafického spracovania zasiahli nielen textúry, ale aj mnoho prostredí, ktoré dostali nové nasvietenie a všetky prvky sú v 1080p (hlavne inventár sa v pôvodnej verzii renderoval v nižšom rozlíšení, čo bolo dosť očividné). Mnoho prvkov v hrateľnosti bolo upravených, prepracovaná bola distribúcia lootu a vlastnosti, ktoré boli príliš silné (napríklad overpowered Necro build), boli potlačené, čím hra získala lepší balans a pri hraní sa viac možností javí ako rozumné riešenie. K tomu autori pridali ešte dva nové stupne náročnosti v podobe Deathinitive a Nightmare, no prvá zmienená by nemala skúseným hráčom série robiť žiadne problémy.

Okrem základnej hry s veľkou porciou obsahu sa do Deathinitive edície dostali aj tri veľké kusy dodatočného obsahu v podobe Argul's Tomb, The Demon Lord Belial a The Abyssal Forge, no teraz sú hráčovi distribuované za špecifických podmienok (po ukončení určitých hlavných questov), aby sa predišlo zlému balansu v podobe nevyrovnaných levelov hráča a nepriateľov. Ďalší obsah v podobe výbavy sa stal obsahom v špeciálnych urnách v hernom svete.

Ak ste Darksiders II už hrali, tak Deathinitive edícia vám veľa dôvodov k znovuzahraniu nedá, pretože na to sú tie vylepšenia až príliš malé. No vďaka pozitívne nízko nasadenej cenovke sa dá hra pokojne odporučiť všetkým, ktorí ešte nemali so Smrťou tú česť, pretože táto jazda za to stojí. Je to vynikajúca hra s portom, ktorý sa dá označiť písmenami OK.

• Nízka cena
  • Vynikajúca kombinácia bojov a logických hádaniek
  • Vylepšené vlastnosti hry a grafické spracovani
  • Dlhá herná doba

• Pre vlastníkov pôvodnej hry toho až tak veľa neprináša

Darksiders 2: Deathinitive Edition

Darksiders 2: Deathinitive Edition 2015

Pokračovanie akčnej adventúry čerpajúcej z Biblie, ktorá vás tentokrát postaví na stranu nie vojny, ale smrti. K dispozícii je tak nová postava Smrťáka s kosami, ktorý Vojnu zachraňuje a miesto nej sa vydáva na cestu apokalyptickou ríšou. Herný svet sa dramaticky zväčšil, je možné upravovať brnenie i zbrane a čakajú vás taktiež noví a náročnejší bossovia.

• Žáner: akčná adventúra
  • Výrobca: Vigil Games
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Gameexpres.sk