Destiny: The Taken King - Recenzia

Destiny: The Taken King - Recenzia

Ako človek, ktorý doslova miluje Halo, som pristupoval k Destiny s veľkými očakávaniami. Tie veľmi rýchlo opadli hneď po vydaní, pričom som postupne zistil, že už ma vôbec neláka hru vyskúšať. No všetko ohľadom procesu vývoja som sledoval a bolo mi jasné, že štúdio Bungie na to má, len to na prvýkrát absolútne nevyšlo. Natrafil som na mnoho článkov a videí s obvineniami, že bola hra naschvál vydaná v ochudobnenom stave, aby hráči, platiaci dosť veľké peniaze, povedali ako ďalej. Ťažko určiť, kde je pravda, faktom však zostáva, že The Taken King všetko zmenilo.

Ak by som to chcel zhrnúť, tak pri The Taken King je to po prvý raz, kedy Bungie využilo potenciál, ktorý sa im ponúkal v rámci ich novovytvoreného univerza. Konečne sa dá hovoriť o solídnej kampani, výborne nadizajnovaných strikoch a famóznom raide. K tomu si však treba pripočítať aj rôznorodé úpravy a nové herné módy v Crucible. Môžem tiež povedať, že v hre neostal kameň na kameni.

Človek si možno neuvedomí, akú tragickú kampaň malo Destiny pri vydaní, no pri priamom porovnaní (vzhľadom na to, že som začínal, som prešiel celú pôvodnú kampaň a aj prídavky The Dark Below a House of the Wolves) je to očividné. Síce kampaň v The Taken King nie je prelomová, no konečne má jasne definovateľného antagonistu (Oryx), väčšej roly sa dočkali aj vaši spojenci (Cayde-6 a Eris Morn), takže už nemáte pocit, že celú hru iba vozíte Ghosta z miesta na miesto, aby niečo analyzoval (mimochodom, Bungie nahradilo Petera Dingklagea ako dabéra Ghosta Nolanom Northom v celej hre).

Oryx, tiež známy ako The Taken King, je tak trochu nahnevaný, lebo mu hráči zabili vlastného syna Crotu, princa Hive. Jeho mocnejší tatko sa rozhodne, že na svojej lodi Dreadnought poputuje do solárneho systému spolu so svojou temnou armádou, jednoducho nazvanou The Taken. To indikuje, že počas tejto kampane budete bojovať prakticky proti rovnakým nepriateľom (Fallen, Vex, Cabal, Hive) ako počas pôvodnej hry, no celkom to tak nie je. Keď sa z bežného nepriateľa stane Taken, zmenia sa jeho útočné schopnosti a aj celkové vlastnosti, čiže vlastne bojujete proti úplne novým nepriateľom. Vašou úlohou je, samozrejme, zastaviť ich za pomoci spolupracovníkov v The Tower.

Kampaň zahŕňa sériu misií a tie sa na rozdiel od pôvodnej kampane konečne môžu pýšiť veľkou dávkou variability, veľmi dobrým tempom, zaujímavými súbojmi a solídnou dĺžkou. Totižto, už neplatí len všetko vystrieľať, potom poslať Dinklebota niečo preskenovať, aby ste zase odrážali vlny nepriateľov. V rámci kampane absolvujete jednoduché stealth misie, skákacie pasáže, ale aj tradičnú streľbu do všetkého živého okolo seba.

Vedľajšie misie sa vyznačujú najmä tým, že ich objavenie nie je práve najjednoduchšie a ich náplň je často veľmi komplikovaná, čo nie je prekvapením vďaka haldám nových predmetov bez jasného popisu pri ich používaní. Nechýbajú nové striky, no vzhľadom na inváziu armády Taken sa dočkali rôznych zmien aj tie staré. Autori si konečne uvedomili kvalitu svojich raidov, a tak začínajú prvky z nich implementovať aj do tohto obsahu. Z týchto štyroch strikov má jeden časovú exkluzivitu pre PlayStation platformy. Raid je kapitola sama o sebe. Výborné myšlienky nútia hráčov k spolupráci.

Štatistiky hráča boli zjednodušené, Light level kompletne prepracovaný a level cap bol zdvihnutý na úroveň 40. Odteraz už hráč nemusí hľadať špecifické vybavenie, ktoré mu daný Light level zvýši, ale tento level sa po novom vypočítava z kombinácie útočných a obranných parametrov celého vybavenia do jedného čísla, ktoré následne slúži ako odporúčanie pri výbere hrateľného obsahu (pri Vanguard strikoch je odporúčaný Light level 260, zatiaľ čo pre raidy 290). Navyše, aj keď nájdete nové vybavenie s lepšími základnými hodnotami, ako je to vaše, tak ho môžete rozobrať a jeho hodnoty aplikovať na to, ktoré máte momentálne na sebe – čiže konečne nemusíte ohŕňať nosom nad modrými či zelenými predmetmi. Okrem toho boli do hry pridané tri nové subclassy (Sunbreaker, Nightstalker a Stormcaller), pre každú hernú triedu jeden, čo zahŕňa splnenie špecifickej misie. Do kategórie ťažkých zbraní bol pridaný nový druh, konkrétne meč, a ten nahrádza pozíciu raketometu alebo guľometu.

Zjednodušené boli materiály na vylepšovanie brnení a zbraní, Ghost vie po novom ukázať hráčovi lokáciu surovín v hernom svete, a prepracované boli aj Patrol misie. Taktiež boli pridané nové druhy denných či týždenných misií pre rôznych predajcov a ďalšie NPC, vernostné úlohy a hromada ďalšieho obsahu.

V segmente PvP sa hráči dočkali ôsmich nových máp, ktoré sú výborne navrhnuté, zahŕňajú interiéry a exteriéry na rôznych planétach po slnečnej sústave. Do hry pribudla trojica herných módov, Mayhem Clash (team Deathmatch s urýchleným získavaním schopností), Zone Control (variácia Domination módu, kde sa započítavajú iba vlajky, nie zabitia) a Rift (jeden orb na mape a úlohou tímov je odpáliť súperov „rift.“).

Po niekoľkých dňoch som pochopil, že Destiny nebude a ani nechce byť hrou, ktorú človek prejde a už nikdy nezapne. Destiny chce byť spoločníkom na každý deň. Denné questy, týždenné výzvy a návštevy Xura s exotickými predmetmi, úpravy v strikoch, reputácie v rámci rôznych frakcií, Legendary Marks za hranie určitých herných módov v Crucible a konkrétnych misií – to všetko spôsobuje, že neraz zapnem Destiny pred obedom, skontrolujem prídel nových questov a pustím sa do ich plnenia. Hra vás núti stále pokračovať, vidina nových predmetov je totiž príliš silná na to, aby ste prestali.

To však bolo v Destiny už od začiatku, no, bohužiaľ, to nebolo podporené objektívnou kvalitou. Tragický spôsob komunikácie herného sveta s hráčom, príbeh s toľkými dierami v logike, až to pripomínalo ementál, a niektoré prvky boli tak zvláštne prešpekulované, že to pravdepodobne prekvapilo aj samotné štúdio Bungie. Takmer všetko je však v The Taken King opravené.

Destiny: The Taken King

Destiny: The Taken King 2015

S Destiny: The Taken King - Legendary Edition môžete začať nové dobrodružstvo, alebo pokračovať v súčasnom. Legendary Edition obsahuje kompletné vydanie Destiny, vrátane najnovšieho dobrodružstva The Taken King, ale tiež pôvodnú hru a 2 rozšírenia (The Dark Below a House of Wolves). Pridajte sa k 20 miliónom Strážcom a bojujte s nepriateľmi Zeme.

• Platforma: Xbox One
  • Žáner: FPS
  • Výrobca: Bungie
  • Distribútor v GB: Activision
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Gameexpres.sk

The Taken King je presne to, čím malo byť Destiny od začiatku. Výborný obsah pevne stojaci na všetkých štyroch pilieroch (kampaň, striky, raid a Crucible), zmysluplné prepracovanie herných mechanizmov a pridanie nového typu nepriateľov. Datadisk, ktorý sa dotkol všetkého, čo bolo doteraz v hre, upravuje väčšinu problémov, modifikuje to, čo už hráči poznajú naspamäť, a dodáva desiatky hodín nového obsahu. Ak vás pôvodné Destiny sklamalo, tak ho môžete vďaka The Taken King opäť navštíviť. Konečne stojí za to.

• Kampaň, striky a raid
  • Prepracované herné mechanizmy
  • Nový typ nepriateľov