Dlho očakávaný diel Battlefield série mal od minulého týždňa prístupný Beta build, ktorý bol počas víkendu otvorený pre všetkých. Battlefield V som hral na Xboxe One a musím povedať, že v porovnaní s takou Black Ops 4 Betou (ešte ju v tejto recenzii viackrát spomeniem) bežala hra celkom slušne. Pri Black Ops 4 sa FPS nedostalo na 60 snáď nikdy a v takom Battlefielde sa dokázalo udržať na 60 FPS až 70 % času. Za tento počin musím autorov pochváliť. Pri bugoch a rôznych iných chybách to síce Treyarch s Black Ops 4 zvládol lepšie, avšak o trochu neskôr. Zahrať ste si mohli mapu Narvik nachádzajúcu sa v zasneženej nórskej krajine a rovnako i Rotterdam, mestskú mapu v druhom najväčšom meste Holandska. Z módov boli k dispozícii Conquest, Grand Operations (iba prvé dva dni zo všetkých operácií) a nový mód Tides of War. O prvých dvoch spomínaných módoch fanúšikovia Battlefieldu už určite počuli, no Tides of War je v Battlefield sérii nový a jeho úlohou je sprevádzať vás Druhou svetovou vojnou. Každé dva až tri mesiace sa bude obsah v tomto móde meniť. Pribúdať budú aj nové mapy a príbehy, ktoré vás postupne prevedú celým priebehom Druhej svetovej vojny.
Poďme ale ku gameplayu. Po načítaní hry, ktoré je v porovnaní s Battlefield 1 citeľne rýchlejšie, máte na výber, klasicky, zo štyroch tried – Assault, Medic, Support a Scout. To, že autori chceli urobiť Battlefield realistickejším, malo na svedomí pár zmien. Odhaľovať (spotovať) nepriateľov môže po novom len Scout a aj to len vtedy, ak sa pozerá cez binokulár. Okrem toho, o nepriateľoch budú informovaní len ľudia blízko neho (Scouta). Ďalšie zmeny, ktoré výrazne zasiahli do gameplayu, sa týkajú vášho života a munície. Život sa vám automaticky nedopĺňa ani po čase. Môžete mať so sebou síce lekárničku, ale len jednu a ani tá vám plný život nedoplní. Získať ju môžete buď zo stanovíšť rozmiestnených na mape, alebo od Medica. Čo sa týka munície, po spawnutí máte k dispozícii dva zásobníky. Ten, ktorý máte v zbrani a ďalší záložný. Musíte preto byť neustále v blízkosti support hráča a spoliehať sa na to, že vám muníciu hodí. Môže vám ju hodiť aj v prípade, že máte plné náboje a tým vám pridá jeden zásobník. To je ale maximum toho, čo môžete nosiť. Ak ste skôr sólo hráč, musíte sa spoliehať na to, že nepriatelia budú mať rovnakú zbraň ako vy – môžete totiž zhabať ich muníciu (vaša postava ju automaticky zdvihne po tom, čo prejdete cez hráča). Poslednou veľkou zmenou je, že každý môže odteraz dvíhať/oživovať spoluhráčov, avšak s tým rozdielom, že Medicovi to trvá kratšie. Tu ale nastáva problém.
Pri minulých Battlefieldoch si Medic vybral injekciu/defibrilátor a jedným klikom/stlačením tlačidla spoluhráča zdvihol/oživil. V Battlefield V sa ale dostanete do animácie, ktorá trvá približne päť sekúnd (asi polovicu času, ktorý potrebujete ako Medic) a počas nej nevidíte, čo sa deje pred vami. To malo za následok, že väčšinou sa nikto ani len nepokúsil zdvihnúť vás a ak áno, tak v 90 % prípadoch na to doplatil aj on. Za Medica som si zahral najviac a môžem povedať, že dvíhanie sa vôbec neoplatí, keďže skutočne takmer zakaždým zomriete. Okrem toho, keď vás zabijú, najprv len ležíte a môžete buď volať o pomoc a zmierniť krvácanie alebo sa môžete rozhodnúť vykrvácať. No to trvá približne päť sekúnd, ktoré sa vám nerátajú do čakania na ďalší spawn, a tak sa čas, za ktorý sa dostanete späť do boja, predĺžil na približne 10 – 15 sekúnd. Je to veľký problém, ktorému Battlefield vďaka svojej realistickosti čelí. Nikomu sa nechce čakať celú večnosť iba na to, aby ho o 30 sekúnd neskôr zabil snajper. Ďalším veľkým problémom Battlefield V je nevyváženosť zbraní. Napríklad také STG-44 má nulový recoil (spätný ráz) a hranie s ním je už iná liga. A toto nie je jediný prípad. Úprava zbraní je po novom už len kozmetická. Síce si môžete zmeniť mieridlá, no okrem toho, že budete vidieť lepšie/horšie, štatistiky zbrane sa nezmenia. Množstvo misií, ktoré môžete naraz plniť, je obmedzené, a preto sa nedajú plniť všetky priebežne.
Spomeniem ale aj nejaké dobré veci, ako napríklad gunplay, ktorý je v porovnaní s Battlefield 1 oveľa lepší. Hlavne kvôli tomu, že strely už neletia náhodne. Zaujímavým prvkom je stavanie, ktoré ale nezaujalo veľa ľudí a takmer nikto ho nepoužíval. Na druhej strane sa ani nečudujem, keďže sám som ho nepoužíval, najmä kvôli rýchlosti zaberania/strácania oblastí. Tanky sú v Battlefielde ako doma, no napríklad v takom Rotterdame boli na niektorých uliciach nepoužiteľné. Dokonca aj v takých, v ktorých sa spawnovali. Myslím si ale, že stále budú hrať veľkú rolu pri obsadzovaní bodov/oblastí. Zaujímavou novinkou boli lietadlá na mape Narvik, pretože ako útočníci sa dostanete na mapu práve prostredníctvom nich. Z lietadla môžete vyskočiť kedy chcete (riadiť ho nemôžete), no je tu riziko, že vás nepriatelia zostrelia protilietadlovými zbraňami. Risk preto môže byť aj zisk. Ďalšou príjemnou novinkou je aj deathscreen, pretože po tom, ako zomriete, sa nemusíte pozerať na mapu zhora – možné je sledovať aj člena svojej skupiny, na ktorého sa môžete dokonca aj spawnúť. Vďaka tomu vidíte, do čoho sa púšťate.
Nakoniec sa ale vraciam tam, kde som začal. Hra sa zdá lepšie optimalizovaná než Call of Duty Black Ops 4, no má omnoho viac chýb. Situácie, v ktorých som mal zrazu po zdvihnutí spoluhráča jeho zbraň v ruke a on mal zase tú moju, sú síce vtipné, no poukazujú na to, v akom stave je BFV. Mŕtve telá sa sekajú tak, že vyzerajú akoby iba kľačali. Medzi ďalšie chyby rátam náhodné prepadnutia cez mapu, zaseknutia sa v rozbitých domoch a podobne. Po tejto Bete som si uvedomil, prečo DICE predĺžil vydanie hry o mesiac a vôbec sa nehnevám, práve naopak. Nechceme predsa ďalší strmý začiatok ako pri Battlefielde 4. Môžem teda skonštatovať, že zatiaľ ani Call of Duty Black Ops 4 ani Battlefield nie sú dokončené hry a že my, hráči, môžeme len dúfať, že sa čo najviac chýb do vydania opraví.