Skôr či neskôr to však určite príde.
Službu Xbox Game Pass asi netreba nikomu predstavovať. Za jeden nízky mesačný poplatok ponúka predplatiteľom prístup k viac ako 100 hrám na PC, konzolách Xbox a Android smartfónoch. Služba momentálne funguje na dvoch úrovniach. Základné predplatné a Ultimate, ktoré pokrýva všetko.
Viacerí sa však na toto predplatné pozerajú s nedôverou a tvrdia, že nie je šanca, že Microsoft udrží tento mesačný poplatok takto nízko a čoskoro nás čaká zdraženie. Phil Spencer však v podcaste Dropped Frames prezradil, že toto plán Microsoftu nie je:
„Budem úprimní, že stále máme vývojárov, ktorí majú určité výhrady a môj kontakt majú a komunikujem s nimi, keď sa nás pýtajú, aký je náš dlhodobý cieľ. Dostávame otázky typu „Hej, je toto nejaká schéma na získanie veľkého množstva hráčov a následného prudkého zvýšenia cien?“ Toto však nie je našim cieľom. Som rád, že hráčom v Game Passe ponúkame takúto hodnotu a tento biznis model je kompletne udržateľný a to hovorím s plnou vážnosťou.“
„A viete, ja im rozumiem. Nemáme krištáľovú guľu, aby sme vedeli predpovedať, kde bude Game Pass o päť rokov. Môžem však povedať, že našim cieľom nie je premeniť každého na predplatiteľa – myslíme si, že je to voľba na strane hráča.“
„Výhodou Game Passu je viac kreatívnej slobody oproti tradičnému retail modelu. Môžeme si dovoliť schváliť vývoj hier, pretože vieme, že sa dostanú k miliónom predplatiteľov, ktorí k nej budú mať okamžitý prístup. Keby však vyslovene záviselo od predajov, bolo by to oveľa problematickejšie a tak je to určite pozitívum. Dovoľuje nám to vziať na seba viac kreatívnych rizík a naše portfólio to začína ukazovať, no musíme to dokázať aj samotnými hrami.“
Spencer dodal, že vďaka úspechu Game Passu teraz prichádzajú situácie, kedy Microsoft oslovujú third-party vývojári s nápadmi na hry „ktoré by fungovali iba cez službu ako Game Pass.“
Xbox Game Pass má podľa posledného oficiálneho čísla od Microsoftu viac ako 15 miliónov predplatiteľov, čo sa Microsoftu podarilo vo veľmi krátkej dobe. Služba bola spustená v prvej polovici roka 2017.
Prečítajte si tiež