Síce neskoro, ale predsa.
Nie nadarmo sa hovorí, že legislatíva je vždy pozadu voči trhu a tak to platí aj pri lootboxoch. V čase, kedy sa takmer všetci vydavatelia (okrem EA Ultimate Team a zopár ďalších) lootboxov zbavili a „lootbox horúčka“ je definitívne za nami prichádza ich regulácia. Konkrétne vo Veľkej Británii, kde snemovňa Lordov navrhla okamžitú rekvalifikáciu lootboxov do rámcovania, do ktorého spadajú ďalšie produkty označené nálepkou gambling.
Táto žiadosť nastala po tom, čo bola zverejnená správa s názvom „Gambling Harm – Time for Action.“
Prijatím regulácií lootboxov by všetky hry, ktoré túto mechaniku obsahujú museli byť preklasifikované ako vhodné iba pre osoby od 18 rokov, čo by poškodilo primárne športovým hrám, ktoré tieto mechaniky obsahujú, no sú dostupné prakticky pre všetkých. Vývojári by sa tak museli rozhodnúť, či tieto mechaniky prepracujú, alebo jednoducho zablokujú možnosť nákupu lootboxov v tejto krajine.
Správa Gambling Harm vyzvala zákonodarcov, aby prehodnotili zákon nazvaný Gambling Act 2005 a aby spustili procesy, ktoré zabezpečia ochranu maloletých voči takýmto praktikám herného priemyslu. Výskum totiž dokázal, že existuje spojenie medzi míňaním peňazí za lootboxy a náchylnosťou na gambling. Tým pádom ak je produkt používaný ako gambling a vykazuje známky gamblingu, tak by mal byť regulovaný ako gambling.
Lootboxy by tak mali podľa tejto správy byť zaradené regulačného rámca do ktorého spadajú ďalšie hazardné hry.
Ukie (Britská asociácia interaktívnej zábavy) sa veľmi dlho bránila tomu, aby boli lootboxy označené nálepkou „gamblingu.“ Namiesto priamej regulácie sa rozhodli pre rôzne osvetové kampane, ktoré mali za úlohu informovať rodičov o možnostiach bezpečného používania hier a možností regulácie hrania u svojich detí. Teraz, keď už aj snemovňa Lordov odporúča zaradiť lootboxy do kategórie gamblingu jednoducho skonštatovali, že to berú na vedomie.
Reálna podoba zákona však ešte neexistuje, takže celý proces bude ešte chvíľu trvať. No vzhľadom na to, že väčšina herného priemyslu sa už posunula na „Battle Pass systémy“ a systém priamych platieb, tak už to veľký vplyv na fungovanie biznisu mať nebude.