Hra sa zaradila medzi tie nahrávanejšie hry na platforme.
Keď v roku 2018 vydalo legendárne štúdio Rare po neuveriteľne dlhej dobe (asi to bolo aj 7 rokov) svoju prvú nie-Kinect hru a dokonca novú IP, tak fanúšikova očakávali pecku, ktorá bude atakovať veľmi vysoké čísla na Metacritic. A potom Sea of Thieves aj prišiel a dodnes mu na Metacritic svieti číslo 69 (obligátne „NICE“)
Vyzeralo to, že slová neprajníkov o konci Rare sa možno predsa len stanú skutočnosťou a štúdio sa nového tisícročia nedožije. Lenže napriek malému množstvu obsahu si hra udržiavala relatívne vernú skupinu fanúšikov a vyzeralo to, že sandbox pirátska adventúra predsa len zaujala. A Rare to pochopilo a tak zostali hre verní a za dva roky ju zmenili takmer na nepoznanie.
Výsledok? Hra je jednou z najpopulárnejších hier na Xboxe (drží sa okolo 15. najhrávanejšej hry na platforme) a začiatkom júna priplávala aj na Steam. A tam sa zázraky neočakávali. Hra je totiž dostupná v predplatnom Xbox Game Pass a nečakalo sa, že mnoho hráčov bude ochotných za ňu dať 40€, len aby si ju mohli zahrať na Steame…
…ale mýlili sme sa.
Od momentu svojho vydania totiž počet súčasne hrajúcich hráčov hry na Steame neustále rastie. Zatiaľ čo prvý deň sa ledva prehupol cez 10 tisíc, tak o necelé dva týždne neskôr ju hralo takmer 63 tisíc hráčov naraz a nezdá sa, že by hra mala v najbližšej dobe zastaviť.
Z veľkého zakopnutia Rare sa tak stal veľký triumf. K číslu 10 miliónov, ktoré hlásil Microsoft v januári tohto roka tak určite niekoľko stotisíc pribudlo.