Borderlands 3 štúdio pod paľbou kritiky za zrušenie odmien pre zamestnancov

Borderlands 3 štúdio pod paľbou kritiky za zrušenie odmien pre zamestnancov

 

Koľko peňazí je dosť peňazí?

Randy Pitchford, šéf štúdia Gearbox nemá až tak dobrú povesť a to hlavne po fiasku s Aliens Colonial Marines. A nových kamarátov si určite nespravil ani po včerajšku. Niekoľko súčasných zamestnancov štúdia totiž pod rúškom anonymity prezradilo, že Pitchford im odoprel sľúbené odmeny, ktoré mali sľúbené za dokončenie Borderlands 3.

Gearbox totiž funguje trochu inak ako bežné štúdiá. Základné platy zamestnancov sú totiž nižšie, ako je priemer v hernom priemysle, no firma to bohato kompenzuje odmenami. To znamená, že všetky príjmy za tržby z vydanej sú rozdelené kľúčom 60/40, kde 60% ide naspäť do spoločnosti a 40% sa prerozdeľuje zamestnancom. To sa zamestnancom oplatilo napríklad pri dokončení hier ako Borderlands 2, ktoré boli masívnym úspechom a odmeny pre zamestnancov boli obrovské. Horšie to však napríklad bolo pri Battleborn, ktorý nebol ani zďaleka úspešnou hrou.

Väčšine zamestnancov tak boli po dokončení Borderlands 3 sľúbené „šesťciferné odmeny.“ Až do predvčera, kedy Randy Pitchford oznámil zamestnancom, že žiadne odmeny nedostanú. Teda dostanú, ale v oveľa menšej sume, ako im boli sľúbené. A to aj napriek tomu, že Borderlands 3 predal v prvých mesiacoch po vydaní 8 miliónov kópií. Podľa Pitchforda bol totiž vývoj nákladnejší ako predpokladali (ten sa odhaduje na 95 miliónov dolárov za základnú hru a 140 miliónov dolárov spolu so všetkým DLC obsahom) a to primárne kvôli zmene enginu z Unreal Engine 3 na Unreal Engine 4 v strede vývoja hry.

Nespokojným zamestnancom Pitchford odkázal, že ak sa im to nepáči, môžu pokojne vo firme skončiť, no skonštatoval, že dúfal, že tých peňazí pre zamestnancov bude viac.

Nepríjemné na celej situácii je to, že sám Pitchford je obvinený (bývalým zamestnancom), že od vydavateľa Borderlands, spoločnosti Take 2 dostal súkromný bonus vo výške 12 miliónov dolárov a to pri začiatku vývoja Borderlands 3 v roku 2016. Zamestnanci skonštatovali, že práve kvôli dianiu v posledných dňoch čakajú v budúcnosti veľký exodus zo štúdia, čo nepochybne ovplyvní kvalitu hier.

Zdroj: Kotaku

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk