Pokus so súčasnými sezónami nebol veľmi ideálny.
Po dvoch sezónach od vydania expanzie Shadowkeep nastal v štúdiu Bungie čas reflektovať. Zistiť, ako súčasný model Sezón funguje, respektíve nefunguje. A výsledkom tohto uvažovania budú celkom veľké zmeny o ktorých nám porozprával režisér hry Luke Smith prostredníctvom blogového príspevku s názvom Director’s Cut.
Poďme si teda zhrnúť, čo v Destiny 2 momentálne funguje a čo prejde veľkými zmenami
Podľa Smitha sa štúdiu pozdáva to, ako sú jednotlivé sezóny prepojené a to hlavne z príbehovej stránky. Taktiež sa im podľa jeho slov vydaril Battle Pass systém a questy v terajšej sezóne pod hlavičkou „Save a Legend.“
Lenže systém sezón nie je ideálny kvôli tomu, že aktivity nad ktorými Bungie trávi týždne a mesiace času jednoducho na konci sezóny zmiznú a celý čas strávený pri vývoji tak vychádza navnivoč. Na druhej strane však nemôžu každú aktivitu nechávať v hre, pretože hra to technicky nedokáže podporovať. Preto máme v najbližšej budúcnosti čakať rozšírenia, ktoré nebudú o nových aktivitách ale o meniacom sa svete – to znamená, že Bungie sa bude sústreďovať na zlepšovanie existujúcich aktivít a zmeny, ktoré sa dotknú už existujúcich svetov Destiny 2.
Asi najpodstatnejšia zmena, ktorá sa dotkne všetkých aktívnych hráčov je prakticky expiračná doba na Legendary zbrane. Od vydania Destiny 2 si totiž môžete zbrane zobrať zo sebou cez tzv. Infusion systém a pokojne sa teda môže stať, že uvidíte hráčov v súčasných aktivitách so zbraňami z Forsaken kampane. Problém je hlavne v tom, že vďaka ich nekonečnej použiteľnosti prakticky nemáte žiaden dôvod získavať nové zbrane, pretože ak máte brokovnicu Perfect Paradox s perkami Demolitionist a kombináciou Trench Barrel a One-Two Punch ste doživotne vystaraní. Jediným spôsobom, ako proti tomuto bojovať je snažiť sa vytvárať stále silnejšie a silnejšie zbrane, no následne narazíte na Power Creep, ktorý je veľkým problémom.
TL;DR Legendárne zbrane sa budú dať vylepšiť len do takej miery, aby ste ich po 9-15 mesiacoch museli odložiť. Teda, ak máte currated Blast Furnace, tak Bungie napríklad určí, že Infusion systém na túto zbraň bude limitovaný iba na Power Level 1000 a po štyroch sezónach tak budete musieť na najťažšie aktivity túto zbraň vymeniť, pretože maximálny Power Level pre sezónu bude 1050.
Bungie taktiež plánuje potlačiť FOMO aspekt hry. Ak totiž nehráte Destiny 2 v súčasnej sezóne, tak po jej konci z hry zmizne aktivita Sundial, tak ako na konci predchádzajúcej sezóny zmizla aktivita Vex Offensive. Ako to však plánujú spraviť, to zatiaľ nevieme.
Prečítajte si tiež
F O M O sú štyri písmená, ktoré budeme bohužiaľ stretávať veľmi často
Smith potvrdil, že Faction Rallies sa tak skoro nevrátia, no loot od jednotlivých frakcií bude pridaný do hry. Okrem toho prezradil, že nákup Bright Engrams (lootboxy) za menu Silver nebude dostupný, pretože Bungie chce, aby ste dostali presne to, čo si kupujete a nechcú to nechávať na RNG. Úplne posledná poznámka sa dotkla Destiny 2: New Light, čiže free-to-play verzie hry. Tam Bungie sľubuje zlepšenia, pretože momentálne je táto verzia nastavená tak, že po dokončení prvej misie vás jednoducho hodí do vody bez toho, aby ste vedeli plávať. Chystajú tak rôzne zmeny, ktoré život novým hráčom uľahčia.
Už teraz vieme, že Season 10 v Destiny 2 prinesie návrat populárneho módu Trials of Osiris, no o ostatných aktivitách zatiaľ nevieme vôbec nič.