Zdá sa, že Microsoft konzolový priestor tak skoro neopustí.
Už od marca minulého roka sa nás snaží Google presvedčiť, že lokálne hranie pôjde pomaly do zabudnutia a je tu Google Stadia. Služba, ktorá je výhradne streamovacou a ktorú bez kvalitného pripojenia na internet nemôžete používať. Všetko je to však vykúpené tým, že si nemusíte kupovať drahý lokálny hardvér a raz za čas ho upgradovať.
Lenže zdá sa, že súčasný výrobcovia konzol túto filozofiu nezdieľajú. Sony je už síce v streamovacom biznise hodnú chvíľu a Microsoft už testuje svoj Project xCloud, no tieto služby stavajú do pozície podporných a nie hlavných. Aj preto chystajú nové lokálne herné konzoly. A Phil Spencer, šéf Xbox divízie vysvetlil to, prečo zvolili takýto prístup.
Spencer priznal, že herné streamovanie stále bojuje s odozvou pri hraní a že je pred nimi stále mnoho prekážok. Podľa neho je streamovanie a xCloud hlavne o pohodli pre tých, ktorí túto technológiu vedia využiť: „Najlepší spôsob hrania je lokálne hranie, to poviem na rovinu. Streamovanie je technológiou pohodlnosti. Je to technológia, ktorá vám umožní hrať aj keď ste preč od svojej konzoly.“
Je zrejmé, že postupom času sa aj streamovanie bude zlepšovať míľovými krokmi, no asi ťažko predpokladať, že niekedy predbehne lokálne hranie z pohľadu kvality zážitku.