Z kyberpunkového Paríža si odskočíme do špinavého Anglicka na začiatku 20. storočia.
Je obdobie priemyselnej revolúcie, v uličkách číha Jack Rozparovač a krajinou sa šíri epidémia španielskej chrípky. Na rozdiel od skutočnej histórie sa tu po chladných nočných dlažbách ale pohybujú aj upíri. Ticho, nenápadne a obozretne. Pomôcť krajanom v núdzi prichádza vojenský lekár Jonathan E. Reid, ktorý ale dopláca na svoju vlastnú dobrotivosť a ostáva po útoku vampírom pohryzený. Zmena na seba nenecháva dlho čakať a Jonathan sa sám stáva tým nočným tvorom.
Hra, ktorú vyvíjajú tvorcovia zaujímavej akcie Remember Me a adventúry Life is Strange, bude klásť dôraz na dôkladné naplánovanie akcií hráča. Kľúčom k úspechu bude hlavne stealth, prenasledovanie a nikým nepovšimnutý výpad. Dá sa povedať, že sa hrateľnosť bude z časti podobať na sériu so 47-čkou v hlavnej úlohe. Hitman vo vampírskom prevedení? To rozhodne neznie zle. Aké by to už bolo moderné RPG, keby dôsledky hráčovho konania neovplyvňovali príbeh. Vampyr to všetko ponúkne.
{embed_video }
Tvorcovia rovným dielom prezradzujú, že súbojový systém bude dynamický a v reálnom čase. Aj keď budeme upírom, nebude sa bojovať len na blízko, ale k slovu sa dostanú aj strelné zbrane. Misky váh na svoju stranu ale prevažujú nadprirodzené vampírie sily. V hre stretneme rôzne druhy nepriateľov, od iných druhov upírov cez zvláštne príšery až po lovcov upírov snažiaci sa vás dostať zbraňami, nástrojmi a pascami.
Zaujímavosťou tu bude, že životy a energia pre zvláštne schonpnosti budú mať jeden a ten istý ukazovateľ, čo znamená, že používaním skillov bude hráčovi uberať z počtu HP. V hre bude rovnako implementovaný aj crafting systém, umožňujúci používať „komponenty“ z mŕtvol pre vytváranie rôznych vecí či zbraní.
Vampyr vyjde až v roku 2017 na PC, PlayStation 4 a Xbox One.