Patche, patche, patche.
Možno to bude vplyv Cyberpunku, alebo možno bolo tých „rozbitých“ hier v tomto roku až príliš veľa. Tak či tak, v tomto roku sme sa rozhodli, že si tieto hry zaslúžia špeciálnu pozornosť. Ako sme vyberali? Snažili sme sa vybrať hry, ktoré pri svojom vydaní hlasno kričali „POTREBOVAL SOM ODKLAD O NIEKOĽKO MESIACOV“ a vyšli v stave, ktorý ani zďaleka nebol ideálny. Singleplayer, multiplayer…je jedno či boli tie problémy ohľadom bugov, alebo technického stavu hry.
Battlefield 2042
A nekorunovaným kráľom tohto rebríčka sa stáva…Battlefield 2042. Je doslova neuveriteľné, že ešte v marci EA tvrdilo, že vývoj Battlefield 2042 ide „nad očakávania dobre“ aby následne hra vyšla v takomto stave. Viem, že fanúšikovia Battlefieldu (sám ním som) sú zvyknutí na komplikované vydania svojich hier, no myslím si, že už by hádam aj stačilo. Hra má toľko problémov, že by sa nimi dali zaplniť stránky textu a preto to nebudeme príliš rozpitvávať a skúsime to skrátiť. Hra je zabugovaná, dizajnovo nedokončená, technicky nevyladená a na PC tragicky optimalizovaná. To hádam stačí.
Outriders
Viete čo je skvelé? Mať hru, kde je endgame zameraný na kooperáciu, kde však niekoľko týždňov ba až mesiacov po vydaní nefunguje poriadne matchmaking. Skvelé však? Možno to si povedali v štúdiu People Can Fly. A možno prosili o odklad, no Square Enix povedal nie. Tak či tak išlo o solídnu hru, ktorá však z časti doplatila na nefunkčnosť online služieb pri vydaní. A to je obrovská škoda, pretože launch obdobie je už tradične obdobím, kedy sa vám do hry nahrnie najviac hráčov. A keď zistia, že je vaša hra rozbitá, tak sa už často ani nevrátia.
eFootball 2022
Toto bol tiež poriadny hardcore zážitok. Keď minulý rok Konami ohlásilo, že eFootball 2020 príde len ako DLC, tak mnohí boli sklamaní. Na oplátku nám však Konami sľúbilo, že pre rok 2021 má pripravené niečo špeciálne – novú hru na novom engine, ktorá posunie sériu do novej generácie. Prvý krok bol fajn – hra dostala nálepku free-to-play. Tam však to dobré skončilo. Zvyšok bol jednoducho tragédia.
Otrasná a nedokončená hrateľnosť, nulový obsah, chýbajúce funkcie, bugy a glitche a vizuál, ktorý môže konkurovať tak akurát sérii FIFA z pred piatich rokov. A keď k tomu prirátame nedodržanie kalendára aktualizácií, tak máme zarobené na katastrofu.
Lebo viete čo je horšie? Že vaša priama konkurencia predáva svoju hru za plnú sumu a napriek tomu ju hrávajú o státisíce hráčov denne viac ako vašu free-to-play hru…Hanba Konami.
GTA The Trilogy – Remastered
Ako komplikované je zobrať dva dekády staré hry, aktualizovať ich o nový vizuál a vydať kompetentný produkt? Spýtajte sa Rockstaru. Tí vám síce nepovedia ako na to, no ukážu vám, ako sa to robiť nemá. Prečo? GTA Trilógia. Katastrofálny balíček troch legendárnych GTA hier. Vizuálne odpudivé, technicky otrasne zvládnuté.
Viete totiž, že máte problém, ak vaše porty takmer 20-ročných hier nedokážu fungovať v stabilnom 60FPS framerate na 12TFLOPs Xbox Series X. A ani kajúcne príhovory nepomôžu, pretože toto potrebovalo ešte niekoľko mesiacov vo vývoji. Akurát je vtipné, že viac opráv od vydania pripravila komunita a nie samotné štúdio.
The Ascent
Áno, berieme do úvahy, že túto skvelo vyzerajúcu a ešte lepšiu znejúcu hru vytvorilo iba 12 ľudí. No viete, ako to býva. Ak svoj produkt predávaš, tak musíš byť pripravený aj na kritiku. A aj keď The Ascent je podľa môjho skromného názoru skvelá hra, tak predsa len sa vyskytol dosť veľký problém.
Pri vydaní totiž online funkcionality hry poriadne nefungovali a najväčším problémom bol co-op, ktorý podľa môjho názoru (a v tomto názore nie som sám) nefungoval vôbec. Pritom išlo o jednu z popredných možností hry – hranie v kooperácii.
Ku cti však vývojárom slúži, že situáciu už stihli do veľkej miery vyriešiť a teraz už obšťastňujú hru novými aktualizáciami s novým obsahom. No aj tak by si mali dávať v budúcnosti pozor.