Menšia investigatívna činnosť a je po rozruchu.
Dnes ráno obletela internet správa o tom, že nám pravdepodobne klope na dvere PC port jednej z najočakávanejších hier súčastnosti – The Last of Us Part II. Druhé pokračovanie legendárnej PlayStation exkluzivity siaha na tie najvyššie priečky očakávaných titulov a má všetkým ukázať, že rozlúčka so súčasnou generáciou PlayStationu bude veľkolepá. Takže sa nečudujeme, že podobná správe rozvírila poriadne debaty.
Samozrejme sme vás o tejto novinke informovali, kde sa odvolávame na zdroje, ktoré hovorili, že vývojári zo štúdia Naughty Dog hľadajú človeka na pozíciu grafického programátora, ktorý má skúsenosti s architektúrou GCN od AMD a taktiež CUDA od Nvidie.
Tohto sa automaticky chytili rôzne fóra a ďalšie média s tým, že sa pravdepodobne dočkáme PC portu tejto PlayStation 4 exkluzivity. Momentálne je Sony a ich PlayStation témou číslo jedna, ak teda hovoríme o konzolách novej generácie, a navyše nám nedávno server Kotaku, na čele s uznávaným novinárom Jasonom Schreierom, priniesl informáciu o možnom porte staršej PlayStation 4 exkluzivity Horizon Zero Dawn.
K tomu sa pridali ďalší novinári, ktorí potvrdili, že Horizon Zero Dawn nebude jediná PlayStation exkluzivita na PC. Už dlhšie máme potvrdené, že sa k tomuto zoznamu pridá aj Kojimov Death Stranding a hovorí sa aj o hre Dreams. Je pravda, že Horizon Zero Dawn je (bude) prakticky prvou veľkou first-party hrou, ktorá pravdepodobne zamieri na PC, a dôvody sme podrobne rozobrali už na našom podcaste. Podľa nášho názoru môže byť tento krok len skvelým reklamným ťahom.
Vráťme sa však späť k pôvodnej správe o možnom porte The Last of Us Part II na PC. V prvom rade je nutné dodať, že Naughty Dog podobné inzeráty zverejňuje pravidelne a ak sa pozrieme do minulosti, tak je to zhruba, s rôznou obmenou, od roku 2013. Pozrieť sa na ne môžeme na webe Archive.org či na portály Gamasutra.
Predovšetkým si treba uvedomiť fakt, že hry sa vyvíjajú na počítačoch a základom dobrého grafického programátora je samozrejme perfektná znalosť všetkých dostupných architektúr. Výnimkou tak nie je ani GCN či CUDA a keďže je rok 2020 tak sa musíme celkom logicky baviť aj o znalostiach DirextX12 a Vulkan API.
Rozumieme možnej stratégii Sony a chápeme, že vydať na PC už takmer tri roky starú PlayStation 4 exkluzivitu (Horizon Zero Dawn) s tým, že na ňu nalákajú ďalších hráčov, ktorí by si skúsili pokračovanie, je dobrá voľba…no to pokračovanie bude výlučne na PlayStation 5. To je však už iná kapitola. Tým pádom by som skrotil rozbehnuté diskusie, nie The Last of Us Part II na PC len tak skoro neuvidíme.