Rok 2019 nepriniesol iba skvelé hry, ale aj obrovské sklamania. Tu sú niektoré z nich

Rok 2019 nepriniesol iba skvelé hry, ale aj obrovské sklamania. Tu sú niektoré z nich

 

Viete ako to chodí. Hypujete sa na nejakú hru a po dohraní vám v ústach ostane taká nepríjemná pachuť.

Taká, ktorú neviete odstrániť a želáte si radšej, aby ste túto hru vôbec nikdy nezapli. Aj rok 2019 bol na takéto hry plný a preto sme sa na našej najväčšie sklamania pozreli aj my.

Rage 2

Ján Schneider

Najzbytočnejšie pokračovanie v tomto roku. Pýtam sa, kto na toto dal peniaze? Už jednotka bola hlúpou first-person akciou, a dvojka to len potvrdila. Nerozumiem týmto hrám a pevne verím, že ďalšie pokračovanie už nepríde. Neskutočne repetetívne a po dvoch hodinách strašná nuda.

Dominik Farkaš

Nerozumiem trochu tej obsesii jednotlivých štúdií vytvárať prázdne a polomŕtve svety a následne ich servírovať, ako keby sme mali zažiť niečo revolučné. Na Rage 2 som sa tešil a dopadol presne tak, ako sa dalo predpokladať. Strieľanie bolo zábavné, zvyšok bola vata. Bez duše, bez myšlienky, bez nápadov. Nič to.


Strašná vízia nového Gothicu

Maroš Goč

THQ Nordic na konci roka znechutil všetkých milovníkov Gothicu svojou víziou remaku. Na Steame bolo totiž vydané demo Gothic Playable Teaser, aby tým otestoval reakcie hráčov a tí veru neboli ticho. Po pôvodnej atmosfére hry neostal ani prach, hra je pretkaná cutscénami, nechýbajú adrenalínové scény plné výbuchov, v ktorých ide hlavnému hrdinovi o život len na oko a korunku tomu celému dáva Diego, ktorý je taký sladký, že by sa s vami asi najradšej hneď aj vyspal. Navyše je z neho toreádor. Nová vízia Gothicu robí všetko naopak, než by Gothic robiť mal.


Days Gone

Ján Schneider

Asi je to odvážne a nestretne sa s pochopením, ale Days Gone je pre mňa vo svojej podstate sklamaním. Očakával som niečo úplne iné než som dostal. Tešil som sa na “dospelejšie” podanie no vo finále to bola len priemerná generická záležitosť plná hordy zombie. Verím, že v SIE Bend Studio zúžitkujú skúsenosti a pokračovanie k nám dorazí oveľa vyzretejšie.


Far Cry New Dawn a Ghost Recon Breakpoint

Ľuboš Duraj

Vlastne ani neviem či som ostal sklamaný z tých hier, alebo som si už prestal zakrývať oči pred klonovaním obsahu v každej hre od Ubisoftu. Samozrejme sa medzi hráčmi nájdu nadšenci, ktorých bude baviť mechanika zabíjania a obsadzovania území donekonečna, no mne už to príde vyprahnuté. Myslím si, že práve v hre New Dawn dotiahli recyklovanie na úplne nový level, pretože si nedali ani toľko námahy, aby vytvorili nový svet. Breakpoint bola zas zlepenina dvoch hier v neskutočne dobugovanom svete. Čo viac k tomu dodať. Veľa gigantov spomedzi herných vývojárov sa už dokázalo popáliť tým, že sa nezmyselne držali starých známych „receptov“ a zrejme Ubisoft nechcel byť výnimkou. Ale vyzerá to tak, že som nebol sklamaný sám, pretože sa v Ubisofte začali diať zmeny na vysokých miestach po tom, čo predaje stagnovali. Určite by som nechcel aby Ubisoft prestali vyrábať hry, len by som bol rád, keby začali nad nimi rozmýšľať a snažili sa hráčom prinášať zaujímavejšie hry. Mimochodom sme sa tejto téme venovali v jednom z našich podcastov.

Dominik Farkaš

Ubisoft je zvláštna firma. Oni sa totiž naučia jeden trik alebo jeden spôsob ako tvoriť hru a následne to trepú všade a to bez ohľadu na to, či to dáva zmysel. A ukážkovým príkladom toho boli v tomto roku hry Far Cry New Dawn a Ghost Recon Breakpoint. Potrebovala niektorá z týchto hier loot? Nie. Napriek tomu tam je. Lebo samozrejme, ten je populárny v The Division, takže sme ho bez rozmýšľania dali do Assasssin’s Creed a ďalších svojich sérií. Konečne však Ubisoft dostal za toto po prstoch. A do tohto zoznamu si môžete hneď pridať aj Wolfenstein: Youngblood.


FIFA 20

Ján Schneider

Tento ročník to bola jedna veľká komédia a EA si z nás opäť strieľa. Síce sa nám vrátil pouličný futbal, ale všetko ostatné bolo totožné s rokom predchádzajúcim. Tých pár kľučiek navyše hru nezachránilo. Navyše to vlastne ani poriadne nefungovalo.


Ohlásenie ročnej exkluzivity Final Fantasy VII Remake

Maroš Goč

Všetci sme vedeli, že remake Final Fantasy VII bude mať určitú časovú exkluzivitu na PlayStation 4, no myslím si, že nie som jediný, ktorý si dal facepalm pri ohlásení, že tá exkluzivita bude trvať celý celučičký rok! Márne sa snažím hľadať logiku, skutočne márne. Rok? Však po skončení exkluzivity tu už bude PS5 v plnom prúde a nepochybujem, že Square hru vydá aj na PS5. Tak prečo až celý rok pre PS4?!


Final Fantasy VIII Remastered

Maroš Goč

Square Enix sa muselo trafiť kladivom po hlave, lebo inak si neviem vysvetliť tú absurditu ohľadom remasteru Final Fantasy VIII. V prvom rade, graficky sa hra nijako nezmenila, len niekoľko hlavných postáv prešlo omladzovacou kúrou. Problém je ale hlavne v Squallovi, ktorý ako Squall vôbec nevyzerá. Poviete mi, prečo muselo Square zmeniť ikonického hlavného hrdinu nemenej ikonickej hry? Už to samo o sebe je absurdné, no ešte si vezmite do úvahy fakt, že najnovšie DLC pre Kingdom Hearts 3 obsahuje Squalla, ktorý vyzerá ako pôvodný Squall! Tak Squalla zmeníme v jeho vlastnej hre, no v inej mu necháme vizáž z jeho pôvodnej hry. Akože, keď mi niekto vysvetlí túto logiku… Ja jednoducho žasnem...


The Bard’s Tale IV: Director’s Cut

Maroš Goč

Čo na tom, že som štvrtý Bard’s Tale zaradil medzi najväčšie srdcovky tejto dekády. Director’s Cut mal opraviť všetko zlé na pôvodnej verzii plus pridať ešte niečo naviac. Čoho sme sa nakoniec dočkali bolo pridanie ešte väčšieho množstva bugov a orezania každého prvku vizuálu v mene lepšieho behu hry. Dokážete si predstaviť niečo smutnejšie?


WWE 2K20

Ján Schneider

Skoro som zabudol zaradiť tento klenot, takže som opätovne otvoril prvotný dokumenta pripisujem tam aj tento záznam. Neskutočne zlý technický stav a QT eventy urobili z tejto stagnujúcej série najhoršie pokračovanie vôbec.

Dominik Farkaš

2K Games dostalo skvelý nápad. Rozviazať zmluvu s pôvodnými tvorcami WWE série a dať do štúdiu Visual Concept, ktoré zjavne nemalo ani čas a ani zdroje na to, aby dokázali vyprodukovať solídny prírastok do série. Výsledkom je katastrofa, ktorú malo 2K radšej odpísať a dať sérii ročnú pauzu.


Argonus and the Gods of Stone

Maroš Goč

Ako nazvať zlú hru z prostredia veľkých gréckych mýtov a kolosov? Samozrejme, kolosálna sračka. Asi nikdy nepochopím, ako sa tvorcom geniálnej hard-core adventúry Shadowgate podaril takýto prúser. Neexistujúce hádanky, vizuál ako z ranných PS3 hier a bezcielné pobehovanie po prázdnom a fádnom ostrove. Argonus len upevňuje moje presvedčenie o tom, že simulátory chodenia nie sú žiadne hry.


Anthem

Dominik Farkaš

Nepatril som k tým, ktorý by krútili nosom ešte len pri pomyslení na looter-shooter hru od Bioware. A bol som plný očakávaní. Lenže. Toto skutočne nedopadlo dobre. Pritom core hrateľnosť je fakt solídna. Ale všetko naokolo počnúc technickým stavom a končiac dizajnom misií potrebuje jedno veľké prepracovanie, ktoré sa už údajne chystá. Či to však navrátiť Bioware späť zašlú slávu, to je vo hviezdach. 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk