Najväčší príbeh v hernom priemysle.
Kto by nepoznal loot boxy. Ide o odmenu, ktorú si predsa po urputnom hraní zaslúžite. Nie je na tom nič zlé. Teda aspoň nebolo.
Po úspechu loot boxov v Team Fortress 2, bola len otázka času, kým ostatné spoločnosti začnú využívať podobný systém v ich videohrách. Keď spoločnosti vidia úspech mimo nich okamžite naň zareagujú a chcú byť jeho súčasťou. Časom ich hráči začali akceptovať, no potom prišiel rok 2017.
Rok 2017 priniesol úplne iný postoj k loot boxom. Prebiehalo to nasledovne. Hnev hráčov znel od komentárov na internete až po veľká titulky v herných médiách každý jeden týždeň. Vývojári, vydavatelia a dokonca aj politici sa ocitli pod obrovských tlakom, ktorý vytvárali nahnevaní hráči. Čo sa to presne stalo a čo môžeme očakávať od roku 2018?
Prečítajte si tiež
CEO Blizzardu sa vyjadril k téme loot boxy
Jednoducho povedané, nastal vzostup hier, ktoré začali používať systém loot boxov. Toto je však iba jedna z mnohých príčin hnevu hráčov. Tento trend v sebe skrýval individuálne prípady, ktoré svietili ako maják hnevu.
Rozhodnutia tvorcov videohry Middle Earth: Shadow of War zahrnúť loot boxy vo videohre vyvolalo hnev hráčov. Videohru ste síce mohli prejsť bez otvorenia jediného loot boxu. Ale myšlienka, že za reálne peniaze ste mohli vylepšiť schopnosti svojej postavy v kampani jednoducho pohoršila hráčov a z videohry sa stala rázom nuda.
Prečítajte si tiež
Star Wars Battlefront 2 zmenil sytém nákupu loot boxov
Kontroverzia v The Shadow of War sa pretvorila v debatu o loot boxoch a ich opodstatnenosti vo videohrách. Herná komunita začala pochybovať o tejto mechanike a dokonca loot boxy sa začali chápať ako forma hazardu, ktorá môže byť návyková pre deti.
Loot boxy a debata o nich nezostali len na úrovni hypotéz. Politici a zákonodarcovia boli pod veľkým tlakom tohto problému. Dokonca bola spísaná vo Veľkej Británii petícia, ktorá mala zmeniť zákony tákajúce sa hazardu – zákony mali zahŕňať aj loot boxy. Nakoniec sa rozhodlo, že loot boxy nie sú formou hazardu, no tento problém je stále ostro sledovaný!
Prečítajte si tiež
Sú loot boxy hazardom vo svete videohier?
Otázky hráčov však stále pretrvávali. Potom však prišla rana ako z dela. Vydanie Star Wars Battlefront 2 pridalo benzín do ohňa a od tohto momentu sa strhla ohnivá debata. Rozhodnutie EA spraviť loot boxy skoro zo všetkého za hru, ktorá už stála 60 eur spustilo také rozhorčenie, že spoločnosť EA musela odstrániť tieto mikrotransakcie (loot boxy) z videohry úplne.
Zákonodarcovia boli po vydaní Battlefront 2 konfrontovaní ešte viac. V Belgicku dokonca volali po celoeurópskom zákaze loot bocox. Táto krajina sa momentálne zameriava na videohry Overwatch a Star Wars Battlefront 2. Aj holandská vláda začala vyšetrovanie ohľadom tohto problému.
Prečítajte si tiež
Vlády Belgicka, Havaju a ďalších štátov skúmajú loot boxy v hrách
Mimo Európy, analytik z komisie pre hazard a alkohol tvrdil, že loot boxy sú hazardom. Takýto argument, ktorý by bol akceptovaný, by mohol znamenať pohromu v oblasti predaja určitých videohier. V USA Battlefront 2 vyvolal taktiež hnev a pohoršenie. Chris Lee tútu hru pomenoval „Star Wars-themed online casino”, online kasíno s témou Star Wars.
V súčasnosti nie sú loot boxy považované za formu hazardu, pretože element šance platí pre predmet, ktorý získate v hre, keď miniete peniaze. Neexistuje tu šanca, že nezískate nič. Toto sa zrejme nezmení vzhľadom k tomu, že regulácie a ich zmena je na úrovni politiky chápaná ako temná cesta plný tŕňov.
Tým pádom zmena vo využívaní mechaniky loot boxov prichádza len vďaka reakciám hráčov. Reakcie hráčov a internet je jediným nástrojom ako efektívne bojovať proti zneužívaniu systému loot boxov. Budú mať videohry, ktoré obsahujú loot boxy menší predaj kópií? Sú hráči po všetkom čo sa stalo ochotní míňať peniaze na loot boxy? Ako zareagujú hráči na hry, ktoré neobsahujú mikrotansakcie?
Jedno je však isté. Táto loot boxová smršť môže poškodiť reputáciu a dojem zo spoločnosti. Spoločnosť Disney sa už vyjadrila, že nie je spokojná s tým čo predviedli v Star Wars Battlefront 2. Klesla im aj cena akcií o 3 bilióny dolárov.
Určite to šokuje ostatné spoločnosti, ale je veľmi nepravdepodobné, že loot boxy zaniknú úplne.Takáto mechanika je solídnym zdrojom ziskov pre spoločnosti. Ak však hráči budú pokračovať v boji proti loot boxom, je dosť možné, že táto mechanika vo videohrách pomaly zanikne. Uvidíme akým smerom sa vyvinie táto téma v roku 2018.