• RECENZIA: NATEC SOHO TWS - Malé slúchadlá v powerbanke

• RECENZIA: HyperX Pulsefire Surge RGB - Herná myš so super dizajnom a s RGB, aké sme tu už dlho nemali

• RECENZIA: Final Fantasy III Pixel Remaster je prvá hra remasterovanej série nepôsobiaca slávnej značke hanbu

• RECENZIA: HyperX Cloud Revolver + 7.1 - Prémiový herný headset s pár „ale“

• RECENZIA: Creative Outlier Sports V2 - Takmer bezchybné slúchadlá na cesty aj prácu

• RECENZIA: GIGABYTE GeForce RTX 3080 Ti Vision OC - Kancelársky vzhľad s nadupaným herným výkonom

RECENZIA: NATEC SOHO TWS - Malé slúchadlá v powerbanke

Spoločnosť Natec sa už dlhšie zaoberá výrobou počítačových periférií a inej drobnej elektroniky, ktorú využívame v každodennom živote. Ich ceny zvyčajne nebývajú privysoké a svoje produkty častokrát ponúkajú v skvelom pomere ceny a výkonu. To znamená, že ide o prosperujúcu firmu v pomaly, ale isto sa rozrastajúcej oblasti elektroniky. V dnešnej recenzii sa pozrieme na ich novinku z oblasti audia, na štupľové True Wireless slúchadlá Soho TWS.

RECENZIA: HyperX Pulsefire Surge RGB - Herná myš so super dizajnom a s RGB, aké sme tu už dlho nemali

Spoločnosť HyperX je už roky na trhu PC doplnkov, komponentov a periférií, a naozaj sa jej darí. Zameriavajú sa v nej najmä na herné produkty určené pre hráčov a podporujú množstvo známych osobností a e-športových tímov, čo im zaručuje dokonalú propagáciu medzi hráčmi všetkých vekových kategórií. Ich produkty sa vyznačujú vysokou kvalitou, skvelým pomerom ceny a výkonu a predovšetkým pútavým dizajnom. V dnešnej recenzii si povieme niečo o hernej myši z modelového radu Pulsefire, konkrétne o modeli Surge RGB.

RECENZIA: Final Fantasy III Pixel Remaster je prvá hra remasterovanej série nepôsobiaca slávnej značke hanbu

Vedeli ste, že sa Final Fantasy III v klasickej 2D grafike prvýkrát od roku 1990 dostáva oficiálne na západ až práve týmto vydaním Pixel Remaster? Dodnes bola 2D verzia z konzoly NES exkluzívna len pre Japonsko a k nám sa svojho času dostal až zaujímavo podaný 3D remake na Nintendo DS, ktorý bol neskôr vydaný aj na iné platformy. Pre fanúšikov série je tento moment veľmi cenný, nakoľko sa tým uzatvára jeden obrovský kruh výčitiek a frustrácie, že my, západní hráči, sme boli tak dlho ukracovaní o tento kus videohernej histórie, čo mnohí častokrát vnímali až veľmi osobne.

RECENZIA: HyperX Cloud Revolver + 7.1 - Prémiový herný headset s pár „ale“

Zvuky v našom živote zohrávajú nadmieru dôležitú úlohu. Počuť, či prichádza spoza zákruty auto, možnosť vypočuť si všetko možné od relaxačného šumu lesa až po tvrdé basy a škriekajúce výšky obľúbenej hudby, alebo aj len maličkosti, ako je tlkot srdca osoby, na ktorej nám záleží. Podobne dôležitú úlohu však hrá verná reprodukcia zvukov aj vo virtuálnom svete. Každý herný nadšenec vie, že v mnohých hrách dokáže dobrý zvuk zlepšiť zážitok a v niektorých súťažných tituloch je dokonca kvalitný zvuk otázkou života a smrti. A nielen zvuk, ale aj možnosť prenášať vlastný hlas k spoluhráčom a vytvárať tímovú spoluprácu, ktorá prinesie ďalší Winner Winner Warzone Victory.

RECENZIA: Creative Outlier Sports V2 - Takmer bezchybné slúchadlá na cesty aj prácu

Bezdrôtové slúchadlá sú dostupné už nejaký čas, no ich vývoj bol ešte pred pár rokmi veľmi pomalý a tie kvalitnejšie kúsky si mohlo dovoliť len pár vyvolených ľudí. Dnes je možné zohnať funkčné bezdrôtové slúchadlá aj za menej ako desať eur. To, že si ich viete kúpiť aj tak lacno, ale neznamená, že by ste to mali urobiť. Môžete totiž natrafiť napríklad na problémy s vypadávaním signálu, slabú výdrž batérie, prípadne nekvalitnú konštrukciu, ktorá neodolá ani jarnej prehánke. Technológie, ergonómia a kvalita však pokročili aj pri „cenovo dostupnejších“ produktoch, ktorých cenovka nezačína nad 100 eurami, pričom jedným z týchto zaujímavých riešení sú produkty od spoločnosti Creative.

RECENZIA: GIGABYTE GeForce RTX 3080 Ti Vision OC - Kancelársky vzhľad s nadupaným herným výkonom

Po roku od vydania novej generácie grafických kariet Nvidia RTX sa trh pomaly, ale isto spamätáva, v skladoch obchodov už často býva viac ako jeden kus za mesiac a aj ceny už nie sú tak prestrelené. Určite tomu napomohli aj nové Ti modely pôvodných kariet, pričom tentokrát sme v redakcii mali možnosť pozrieť sa práve na kúsok s čipom 3080 Ti. A to nie obyčajný, herne zameraný model, ale moderným dizajnom oplývajúcu krásavicu z radu Gigabyte Vision.

RECENZIA: TCL 20SE - Obria výdrž pri cenovej dostupnosti

Značku TCL možno nie je pre veľkú časť slovenskej populácie známa, to však neznamená, že by šlo o nejakú novú alebo neskúsenú spoločnosť. Na zahraničných trhoch (hlavne vo svojej čínskej domovine) operuje spoločnosť TCL Technology už 40 rokov. Skúseností by mali mať naozaj na rozdávanie, takže som sa len rád pustil do overovania, či s ich cenovo dostupným smartfónom TCL 20 SE zúročili, čo sa dalo, alebo padli do pasce priveľkých kompromisov len preto, aby znížili cenovku pod súčasných 150 eur.

RECENZIA: ROG Zephyrus M16 - Nové eso v rukáve

Republika pre hráčov rozširuje svoje portfólio produktov, čo pre vás a pre mňa znamená len jedno. Po menšej odmlke nastal opäť čas predniesť si do pléna ďalšiu – pre niekoho možno tak trocha recyklovanú – formu hernej mašinky, v ktorej výrobca účelovo vymenil črevá, len aby sa votrel do srdiečka každého, kto túži po hardvérovej obnove. Nemusíme sa tu predsa hrať na nejakých nevedomých, keďže mesiac čo mesiac vám ja sám servírujem jeden notebook za druhým a mesiac čo mesiac sa ich odlišnosť často krúti len okolo procesorov a grafických kariet. V prípade modelu Zephyrus, ktorý, samozrejme, spadá pod celosvetovo populárnu vlajku ROG, sa však môžeme pokojne rozprávať aj o pár dizajnérskych novotách, nehovoriac o už spomínanej výmene CPU a GPU. Dosť však bolo miešania omáčky, nechcem, aby mi prihorela, a poďme sa spoločne porozprávať o mojich vlastných a čerstvých skúsenostiach s modelom M16, ktorý si už čoskoro budete môcť zadovážiť aj vy.

RECENZIA: HyperX Alloy Core RGB - Pre čo najlepší herný zážitok

Hľadáte novú hernú klávesnicu? Chcete aby bola kvalitná a čo najspoľahlivejšia? Nechcete do nej investovať zbytočne priveľa, no bojíte sa lacných klávesníc a neveríte im? Na tieto otázky hráči hľadajú odpovede od viacerých spoločností, ktoré sa ich snažia zlákať na kúpu ich produktov. Jednou z takýchto spoločností je aj HyperX, ktorá patrí medzi popredných svetových výrobcov herných PC doplnkov a periférií. Špecializujú sa najmä na zariadenia s cenovkou radiacou sa k strednej a vyššej strednej triede, v ktorej sa im už dlhé roky darí. Klávesnica, na ktorú sa pozrieme v dnešnej recenzii, nesie označenie Alloy Core RGB a, i keď od spomínanej značky je to kúsok patriaci skôr k tým lacnejším, o jeho skutočnej kvalite sa dočítate neskôr v recenzii.

RECENZIA: Chernobylite - Ďalší výlet do zóny za sprievodu praskania dozimetra

Chernobylite som si prvýkrát všimol ešte v roku 2019, keď sa hra nachádzala v early access programe na Steame, pred ktorým ešte prebehla Kickstarterová kampaň. Napriek tomu, akú popularitu a oddanú fanúšikovskú základňu si vybudovala séria STALKER, kvalitných titulov zasadených do tohto prostredia je veľmi málo. Chernobylite mal navyše ambície byť sci-fi hororom s prvkami survival a craftingu, čo vôbec neznelo ako zlý nápad. Ale viete, ako to chodí s ambicióznymi hrami, najmä keď sú dlhšie v predbežnom prístupe a nestojí za nimi kamarát s adekvátnym množstvom financií.

RECENZIA: SAMSUNG NEO QLED 8K TV - Čím viac K tým viac...

Budem teraz úvodom hovoriť predovšetkým k vám, skôr narodeným jedincom, čo si ešte spomínajú na televízory v tvare bubnov od práčky produkujúcich toľko statickej energie, že by ste ňou mohli napájať menší model jadrovej elektrárne. Aj keď nechcem nejako zovšeobecňovať, tak predpokladám, že detstvo mnohých z nás lemujú spomienky na sobotné rána s horúcim kakaom, či iným nápojom podľa chuti, ktoré sme strávili pri nezabudnuteľných rozprávkach premietaných práve vďaka klasickým CRT rárohám. Ja osobne si spomínam na zdravo vyvážený pomer sledovania televízneho programu s tým herným, kedy mňa stroje dnes už klasifikované pod retro sekciu, prenášali do úžasných svetov imaginácie pod patronátom mojich detských prstov. V tej dobe sme neriešili ako dielo samotné vyzerá, ale skôr sa nechali unášať na vlne pocitov z interakcie. Ako som rástol, pochopiteľne rástla aj technika a z klasických bubnov sa razom stali prevalcované placky plné kódových označení. Prechod od klasiky do HD a neskôr Full HD bol pochopiteľne lemovaný rovnako intenzívnym pokrokom aj v oblasti výkonu herných konzol a hier všeobecne, čo sa v súčasnosti zastavilo na dočasnom strope známom pod skratkou 4K. Svet sa však neprestane krútiť ako ten vír z lacného kakaového prášku v dnes už dávno rozomletom hrnčeku môjho detstva a budúcnosť má pre naše oči pripravené dozaista ešte veľké veci. Jednou z nich je aj aktuálne nastupujúci trend 8K, ktorému pochopiteľne sčasti dominuje známa spoločnosť Samsung. Tá tento rok uvádza na scénu svoje vlajkové lode zo sféry televízorov postavených na úplne novej technológii Neo QLED a práve model 8K s presným označením QN800A sa nám dostal na nejaký ten čas do redakcie. To všetko, aby sme si jednak pri jeho vybaľovaní privodili brušnú prietrž, no rovnako tak zhodnotili jeho kvality.

RECENZIA: Lenovo ThinkBook 15p - Multimediálna mašina

Lenovo sa súčasnou, dúfajme aj pomaly doznievajúcou, krízou v oblasti dostupnosti kľúčových komponentov inšpirovalo viac než jeho konkurencia, z čoho vyplýva oveľa väčší tlak na produkciu multimediálnych notebookov schopných uspokojiť širšiu časť zákazníckej verejnosti. Na jednu stranu tu preto máme desiatky pracovných laptopov s grafikou, aká by si našla väčšie uplatnenie v rýdzo herných mašinách, avšak súčasne sa zo snahy danej firmy vyliahlo aj niekoľko praktických pomocníkov, ktoré ani náhodou nebudia dojem vopred vykalkulovaného PR. Žiarivým príkladom je aj ďalší „pán na holenie“ z radu ThinkBook, ktorý svojou filozofiou prenikol výrazne za hranice kancelárskeho využitia. Tento pätnásť palcový prenosný počítač reprezentuje akúsi odbočku smerom od minuloročnej verzie identického názvu a do hry navyše zapája výkonnú grafickú kartu, možnosti radového modelu X1, a to všetko v oveľa prijateľnejšie cenovej relácii, než by ste si mohli myslieť. Uvedomujem si tú skutočnosť, že vďaka našej frenetickej frekvencii testov rôznych laptopov od rôznych firiem sa vám samotným oveľa horšie orientuje v tom pretlaku všetkých tých kódových označení, a preto to celé radšej odpálim ešte skôr, než sa vám z toho číslovania zakrúti hlava.

RECENZIA: Genesis Krypton 550 - Ľahká ako pierko

Výkonný počítač a dobrý monitor sú základom príjemného, alebo dokonca úspešného hrania. Avšak veľkú úlohu pri hraní zohrávajú aj doplnky ako klávesnica, slúchadlá/reproduktory a myš. A práve dobrá myš je veľmi dôležitá pri množstve hier a pri trávení dlhých večerov a nocí za počítačom. Niektorí hráči preferujú aj ťažšie kúsky, no pri dlhšom hraní je ľahká myš s dostatočne kvalitným senzorom a možno aj pár vychytávkami na nezahodenie. Privítajte model menom Genesis Krypton 550.

RECENZIA: Final Fantasy II Pixel Remaster: Nadčasové RPG, ktoré ťahá ku dnu veľmi nízka náročnosť

Po slabom remasteri prvého dielu Final Fantasy Pixel Remaster (hodnotenie 2/5) sa v tejto recenzii pozrieme na v poradí druhú hru série zo šiestich, ktorú sa spoločnosti Square Enix podujalo vydať v novej pixel-artovej grafike a s rôznymi, podľa ich slov, vylepšeniami hrateľnosti. V prvej časti ma trápila predovšetkým veľmi slabá obťažnosť, ktorá vychádzala z prakticky neexistujúceho balansu v dôsledku nízkej náročnosti súbojov, a paradoxne vysokých odmien za ne.

RECENZIA: TCL C825 - Ovešaný medailami

RECENZIA: TCL C825 - Ovešaný medailami

Vždy som sa pri pohľade na tie fotografie komunistických pohlavárov ovešaných medailami od smiechu priam búchal do kolien, a ak dáme bokom samotný fakt okolo absurdného počtu vyznamenaní za zásluhy z čias, kedy sa žiadna vojna nediala a generálom ťahalo na sto rokov, efekt istej nadradenosti voči zbytku poctivo sa živiacej populácie tomu dával už len bizarnú korunku na plešatú hlavu s veľkým fľakom. Verím však, že u veľkého množstva spomínaných vojakov sa prvá medaila cenila vždy viac než tá posledná, už len preto, že ju dosiahli za niečo hodné pozornosti a skutočného vyznamenania. Tento retro náhľad do našej minulosti, ktorý však vlastne v istej miere funguje v niekoľkých krajinách ešte dodnes (dá si niekto Kim-chi?), by som teraz rád aplikoval aj na pomyselnú hruď spoločnosti TCL Electronics. U nás stále čoraz známejší výrobca spotrebnej elektroniky a predovšetkým televízorov totižto získal svoje vôbec prvé a prestížne EISA ocenenia a historicky debutová medaila v kategórii „PRÉMIOVÝ LCD TELEVÍZOR“ pripadla priamo šesťdesiatpäť palcovému LCD panelu s kódovým označením C825 – spadá tam rovnako aj obrazovka vo veľkosti 55 palcov. Mal som to šťastie sa posledný mesiac starať o test tohto 4K mini-LED zariadenia a už takto v úvode vám musím povedať, že minimálne prvú medailu z kategórie prémiových LCD televízorov za rok 2021 až 2022 si bez akýchkoľvek diskusií plne zaslúžilo.

RECENZIA: TCL TS8132 - Nové brehy poznania

Čínsku spoločnosť TCL Technology pôsobiacu na trhu so spotrebnou elektronikou už štyridsať rokov som ja osobne vnímal skutočne len okrajovo. Nie je to tak, že by som ich skratkovité logo odkazujúce na vetu „Telephone Communication Limited“ neregistroval pri prehľadávaní rôznych internetových predajní, avšak tak nejako podvedome som pri kúpe nového televízora či niečoho podobného siahal vždy po svojej overenej značke. Tento efekt môžeme sčasti pripísať na vrub konkurenčného boja o reklamný priestor, ale zároveň aj istej porcii predsudkov spojených s neznalosťou. Áno, nemám problém si teraz priznať, že som TCL obchádzal bez toho, aby som si spravil patričný prieskum spokojnosti z radu ľudí, čo do produktov tejto firmy investovali. Radšej som išiel na vlne overenej rutiny. Dnes, keď ma už testovanie hardvéru a spotrebnej elektroniky kŕmi, mám konečne možnosť so svojou pomyselnou loďou doraziť na piesočnú pláž nových a doteraz neprebádaných brehov poznania. Ak ste boli svojho času rovnako skeptickí voči nepoznanému hardvéru, môžete sa teraz po mojom boku vybrať na nové územia a vo finále si z nich okrem pozdvihnutého obočia odniesť aj nejaké to odporúčanie.