Šéf PlayStation: Live service nás posunú na nový level, no stále budeme robiť príbehové hry

Šéf PlayStation: Live service nás posunú na nový level, no stále budeme robiť príbehové hry

 

Stratégia Sony na najbližšie roky.

Súčasťou tzv. Xbox leaks v ktorých boli odhalené citlivé informácie týkajúce sa Xbox platformy na najbližšie roky bola aj výpoveď šéfa PlayStation Jima Ryana, ktorý v tom čase vypovedal proti tomu, aby bolo Microsoftu dovolené kúpiť Activision Blizzard. A jeho výpoveď nám dáva celkom zásadný pohľad na stratégiu Sony smerom do budúcnosti a na fakt, že aj keď Sony sa bude naďalej spoliehať na príbehové hry pre jedného hráča, tak kľúčom k budúcemu rastu sú live service hry.

Ryanova reakcia, na cieľ zdvojnásobiť tržby z first-party hier v najbližších štyroch rokoch

„Nebudem prekračovať rámec toho, čo už bolo oznámené, ale bolo by spravodlivé povedať, že keď sa pozriete na naše portfólio duševného vlastníctva a keď sa zamyslíte nad najväčšími menami, vymanenie sa z obmedzení konzolového modelu je pre nás veľmi významnou vyhliadkou. Dá sa predpokladať, že značná časť našich existujúcich AAA IP si nájde cestu do hry pre živé služby. Máme rozpracované partnerstvá s ľuďmi, s ktorými sme už spolupracovali, a s niektorými novými partnermi, ktorí prinesú na PlayStation nové IP, a dokonca je tu jedna alebo dve úplne nové veci, ktoré vznikajú od základov. Ale v prvom rade je to prvá kategória, ktorá nás naozaj vzrušuje, pretože tieto hry využívajú niečo, o čom už vieme, že má masový ohlas v hráčskej komunite. Je to pre nás nevyužitá príležitosť. A ak to urobíme správne, potenciálny zisk pre SIE bude obrovský.“

Očakáva Sony, že všetkých 10 live service hier bude hitmi?

„Bolo by naivné predpokladať, že všetkých 10 bude mať obrovský úspech, takže to nie je nevyhnutná podmienka na to, aby sme zdvojnásobili príjmy prvej strany. To určite nepredpokladáme. Je jasné, že rozdiel medzi hitom a neúspechom nie je binárny. A nezabúdajte, že pri tom budeme naďalej vydávať hry, ktoré nám v priebehu rokov tak dobre slúžili. Tieto hry z pohľadu prvej osoby, graficky krásne a príbehovo bohaté, budú aj naďalej základom nášho vydavateľského biznisu prvej strany.“

Aký je teda ideálny mix príbehových a live service hier?

„Budeme pokračovať vo vytváraní hier z pohľadu prvej osoby, ako sme to robili vždy, a očakávame, že tieto hry budú mať o niečo vyšší predaj a ziskovosť, čo odráža našu dôveru v dlhodobú inštalovanú základňu systému PS5, ako aj skutočnosť, že tieto hry sa dostanú na PC. Myslíme si teda, že podiel z týchto hier porastie, ale tento rast bude mať prírastkový charakter. Myslíme si, že hry v rámci živých služieb budú stavať na tomto základe a posunú nás na ďalšiu úroveň.“

Bungie bude dohliadať na live service hry

„Áno, taká je stratégia. V posledných rokoch som veľa hovoril s našimi vydavateľskými partnermi, z ktorých mnohí sú v oblasti vydávania živých služieb o niečo ďalej ako my. Všetci majú spoločné to, že na tejto ceste urobili veľa chýb. A podľa mňa jednou z výhod toho, že sme v tomto priestore rýchlymi nasledovníkmi, je, že ak sme inteligentní a premýšľaví, môžeme sa z týchto chýb poučiť. Títo partneri však môžu byť vnímaní ako naši konkurenti a existuje limit toho, čo budú zdieľať. Ak máme v skupine popredného vydavateľa živých služieb, ktorý je mimoriadne ochotný spolupracovať so spoločnosťou Sony, masívne sa zvyšuje naša schopnosť učiť sa a naša schopnosť vyhnúť sa chybám, ktoré urobili iní.“

Ďalšie akvizície Sony

„Myslím si, že ideálny akvizičný cieľ nám musí pomôcť realizovať naše stratégie spôsobom, ktorého nie sme schopní sami. A keď sa pozrieme na naše portfólio štúdií a naše vydavateľské schopnosti, potrebujeme pomoc v oblastiach, v ktorých v súčasnosti nie sme silní. Máme ambíciu rozvíjať našu komunitu, zvyšovať angažovanosť v našich hrách, zvyšovať počet ľudí, ktorí tieto hry hrajú, zvyšovať množstvo času, ktoré ľudia pri týchto hrách trávia, presúvať ich na PC a mobilné zariadenia a zvyšovať počet ľudí, ktorí sa hrajú navzájom. Práve v týchto oblastiach, kde nemáme odborné znalosti a prítomnosť, musíme budovať odborné znalosti. To sú niektoré z dôvodov, ktoré stoja za akvizíciou spoločnosti Bungie. Verejne sme deklarovali ambície v oblasti mobilných zariadení. Je to časť vývoja hier, v ktorej sme doteraz neboli prítomní vo významnej miere. Dá sa teda predpokladať, že máme záujem získať tam vývojárske znalosti a skúsenosti s riadením.“

Verí Ryan, že Microsoft preruší dodávanie Activision Blizzard hier na PlayStation?

„Úprimne verím, že sa to nestane. So spoločnosťou Activision naďalej rokujeme. Rozprávame sa s Philom Spencerom zo spoločnosti Microsoft. Vedieme dobré rozhovory. Zrejme majú značné regulačné prekážky, ktoré musia prekonať, aby sa táto transakcia schválila. A pokračujúca dostupnosť hier Activision na konkurenčných platformách bude pre nich kľúčová, aby boli v tejto misii úspešní.“

Aká bude reakcia Sony na investície Microsoftu?

„Budeme robiť to, čo robíme práve teraz, teda budeme menej závislí od hier 3P a honorárov za 3P a budeme vytvárať viac hier 1P. Ak zdvojnásobíme podiel hier 1P, ktoré sú ziskovejšie ako 3P licenčné poplatky, zníži sa naša závislosť od hier 3P. To je najväčšia vec a jeden z hlavných dôvodov, prečo sa púšťame do fúzií a akvizícií. |Chceli by sme zdôrazniť, že rozvíjame aj naše existujúce štúdiá, zvyšujeme ich kapacity a schopnosť produkovať v rôznych oblastiach vrátane živých služieb. |Mám pocit, že táto časť si zaslúži oveľa viac pozornosti, než sa jej v súčasnosti dostáva. Veľké fúzie a akvizície sa dostávajú na titulky novín, ale deje sa toho veľa a úspešný organický rast štúdií je rozumná vec.“

Ako vníma Game Pass a prečo sa Microsoft rozhodol opustiť stratégiu predaja hier smerom k predplatnému

„S veľkou mierou istoty môžem povedať, že spoločnosť Microsoft vyskúšala prvú cestu a vôbec to nefungovalo. To ich prinútilo uskutočniť veľkú akvizíciu. |Rozprávali sa so všetkými vydavateľmi a tí jednoznačne nemajú Game Pass radi, pretože ničí hodnotu nielen na úrovni jednotlivých titulov, ale aj na úrovni celého odvetvia. Posledný počet predplatiteľov, ktorý Microsoft oznámil v januári, bol 25 miliónov. |Som si istý, že každý má na to svoj vlastný názor, ale osobne som očakával väčšie číslo vzhľadom na všetky vynaložené peniaze. Máme takmer 50 miliónov predplatiteľov služby PS Plus. Veríme, že máme zmysluplnú službu predplatného.“

Zdroj: ResetEra

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk