Aj ty Brutus?
V priebehu týždňa sme vás informovali o tom, že Microsoft v súčasnosti vyvíja systém, ktorý by umožnil inzerentom poskytovať in-game reklamu vo free-to-play hrách. O tomto pláne informoval magazín Business Insider, no rovnaký magazín teraz prichádza s informáciou, že Microsoft nie je v týchto snahách sám.
Podobné plány totiž kuje aj spoločnosť Sony. Aj tá hľadá spôsob, ako dodatočne monetizovať free-to-play hry a to spôsobom, ktorý by nemal vplyv na samotnú hrateľnosť hier. Sony sa podľa BI zatiaľ nerozhodlo, či si bude z takýchto reklamných transakcií brať svoj štandardný 30% podiel, alebo jednoducho poskytne platformu na prevádzkovanie reklám, ako to má v pláne Microsoft.
Sony podľa BI v súčasnosti testuje softvér, ktorý by umožnil vývojárom vytvárať in-game reklamy a implementácia do praxe sa pripravuje ešte v priebehu roka: „Cieľom je, aby sa tieto reklamy tvárili ako súčasť hry, ako napríklad digitálne bilbordy na športových štadiónoch. Formáty zahŕňajú napríklad aj reklamy, ktoré sledujúcich odmenia za pozretie reklame nejakou formou in-game odmeny.“
Zdá sa teda, že obe spoločnosti sa púšťajú do systémov, ktorý by mal vývojárom a vydavateľom priniesť viac peňazí. A ako štandardne, ani z tohto nemáme extrémne dobrý pocit a sme zvedaví na implementáciu.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!