Je to však krok vpred.
Aj keď Sony sa pochopiteľne zdráha porovnania vynovenej služby PlayStation Plus s Xbox Game Pass, tak faktom zostáva, že obe tieto predplatené služby stoja podobne a súperia o to isté publikum hráčov. Preto sme nečakali dlho a analytici v hernom priemysle ponúkli svoj pohľad na to, s čím prišlo Sony.
Prečítajte si tiež
Sony oficiálne predstavilo svoju novú predplatenú službu: Playstation Plus
Väčšina z nich chápe rozhodnutie Sony neponúkať svoje first-party v predplatnom v deň vydania, no na druhej strane podotýkajú, že práve v tomto bude veľká nevýhoda Sony, ktoré efektívne ponúka menej za rovnaké peniaze.
Podľa Piersa Hardinga-Rollsa z Amepere Analysis tak PlayStation Plus nedokáže pritiahnuť hráčov tak, ao Game Pass: „Myslím si však, že Sony bude agresívnejšie v pridávaní svojich first-party hier do predplatného určitý čas po vydaní a taktiež aj hier od vydavateľov tretích strán.“
Podľa Michaela Goodmana zo Strategy Analytics nám trh ukáže, či bolo rozhodnutie Sony správne: „Microsoft sa rozhodol vydávať hry v predplatnom a to bolo kritické pre úspech služby a platiť to bude aj v budúcnosti. Uvidíme, ako dôležité to bude pre PlayStation fanúšikov. Dá sa však argumentovať, že to nebude kritické. Nintedo vytvorilo skvelú službu s Nintendo Switch Online a tá je úspešná a obsahuje iba staršie hry.“
„No faktom je, že Game Pass začal masívne rásť v momente, ako začali prichádzať first-party hry. No Sony tým pádom nesúperí s Game Passom, ale snaží sa komunikovať so svojimi súčasnými hráčmi.“
Goodman podotkol, že zatiaľ čo iba 5% majiteľov PlayStation má predplatený PlayStation Now, tak u Xboxu je podiel predplatiteľov Game Passu vzhľadom na počet predaných konzol až 40%.
Lewis Ward z IDC argumentuje, že pre Sony sa táto zmena vyplatí, pretože služba PlayStation Now bola ultimátne zlyhaním a nedokázala pritiahnuť mnoho hráčov: „Uvidíme, či Sony v budúcnosti prezradí, koľko predplatiteľov predpláca konkrétne stupne PlayStation Plus, no nie je veľmi veľkou prekážkou aby aspoň 4 milióny hráčov mali aktívny aspoň Premium stupeň na konci 2022.“